Menisitkö töihin jos sinulla olisi lämpöä 37,1?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Lisäksi kurkku kipeä eilisillasta asti, nuha alkamassa, päätä särkee, samoin lihaksia. Eli kipeäksi olen tulossa. Iltavuoro olisi tänään.

Nyt siis lämpö 37,1, normaalilämpö mulla 36,1-36,3. Olen sairaalassa töissä.

Pelkkä kuume ei kerro työkyvystä/-kyvyttömyydestä, mutta noilla oireilla jäisin pois töistä. Varsinkin kun teet potilastyötä, niin turha mennä tartuttamaan potilaita, joilla on muutenkin vastustuskyky normaalia heikompi.

mä olin aikoinaan laitoshuoltajana sairaalassa,jatkuvasti tekemisissä potilaiden kanssa.meillä oli työsopimuksessa jo maininta siitä että on kielettyä tulla töihin jos on tarttuva tauti esim. kuume ja flunssa!jos tulee ilmi että on mahdollista että just minä olen tartuttanut potilaan joka todella heikossa kunnossa ja vastustuskyky huono niin minähän siitä saisin syytteen,kun tahallisesti olen töihin tullut tartuttamaan.okei,mä olin kyllä teho-osastolla töissä...mutta kumminkin,järkeä saa käyttää!

Minäkin olen sairaalassa töissä ja kyllä vain menisin, tuollainen olotila on ihan "normaalia" useillekin, työmoraali (liian) korkea ja kun tietää sijaistilanteen niin luonto ei anna periks olla pois noin vähillä vaivoin.

[QUOTE="Niin";22140092]Minäkin olen sairaalassa töissä ja kyllä vain menisin, tuollainen olotila on ihan "normaalia" useillekin, työmoraali (liian) korkea ja kun tietää sijaistilanteen niin luonto ei anna periks olla pois noin vähillä vaivoin.[/QUOTE]

Todellakin, työmoraali on liian korkea. Meillä on osastolla huonokuntoisia potilaita, joita en todellakaan halua sairastuttaa.
Jos mulla on lämpöä yli 37, niin olen todellakin kipeä enkä mitään " vähän heikko oloinen ".

Alkuperäinen kirjoittaja MIRKAMÖRKÖ;22140061:
mä olin aikoinaan laitoshuoltajana sairaalassa,jatkuvasti tekemisissä potilaiden kanssa.meillä oli työsopimuksessa jo maininta siitä että on kielettyä tulla töihin jos on tarttuva tauti esim. kuume ja flunssa!jos tulee ilmi että on mahdollista että just minä olen tartuttanut potilaan joka todella heikossa kunnossa ja vastustuskyky huono niin minähän siitä saisin syytteen,kun tahallisesti olen töihin tullut tartuttamaan.okei,mä olin kyllä teho-osastolla töissä...mutta kumminkin,järkeä saa käyttää!

no juurikin laikkari olen, ja teholla. :-D

Juu en taida mennä töihin, niin istekin ajattelin, kunhan huvikseni täältä kyselin, kun tunnollinen olen, eikä vielä ole varsinaisesti kuumetta, meillä kun aika ehdottomasti sitä vaaditaan olevan.

Ihmeellistä kyllä miten paljon töykeitä vastauksia täällä tulee. En nyt varsinaisesti tätä lainaamaani tarkoita, mutta monia muita. Kyllä minä nyt tosiaan osaan arvioida kuntoni, vähän epäröin tuon alhaisen kuumeen takia, ja siksi kyselin.

Anteeksi kaikille jos typerä kysymykseni ärsytti.

[QUOTE="Niin";22140092]Minäkin olen sairaalassa töissä ja kyllä vain menisin, tuollainen olotila on ihan "normaalia" useillekin, työmoraali (liian) korkea ja kun tietää sijaistilanteen niin luonto ei anna periks olla pois noin vähillä vaivoin.[/QUOTE]

No mulla vähän samat fiilikset. sijaisia ei ole, joku joutuu todennäköisesti tekemään pitkän päivän, jos jään pois. Ja tosiaankaan en ole vielä pahasti kipeä. mutta potilaisiin toki voi jo tämä pöpö tarttua, heikkoina kun ovat.:-/ Siksi epäröin tässä.

[QUOTE="alma";22140024]Mitä sä teet siellä sairaalssa? Toivottavasti et ole vastuussa potilaista, jos et edes omaa kuntoasi osaa arvioida![/QUOTE]

no syyt miksi kyselin, jo selvitinkin tuossa. Osaan toki arvioida oman kuntoni, vaikka tunnollinen olenkin. Mikä sulla on ongelma kun harmiton kysymykseni noin ärsyttää? :-O

Älä missään nimessä mene. Ei flunssa yleensä ala siten että olet samantien 38 asteen kuumeessa vaan se kipuaa pikkuhiljaa. Kuulostaa että olet tulossa kipeäksi joten unohda nämä suomalaisten "läpi vaikka harmaan kiven" työsuoritukset ja jää kotiin. Parempi hyöty työntekijästä on levänneenä ja terveenä.

Otsikon mukaiseen kysymykseen vastaus on kyllä menisin. Mun normaalilämpö on 36,8, joskus illalla on tuo 37,1 tai enemmänkin. Mulla pitää olla reilusti yli 38 ennen kuin tuntuu missään.

Töihin ei sais mennä jos on vaikka 37,1 lämpöä, mutta poissaoloakaan ei katsota hyvällä silmällä. Ajatellaan heti että se LUSMUILEE. Mitä hittoa siinä sit pitäis tehdä.

Yhteistyössä