Menisittekö enää kyläilemään tällaiseen paikkaan...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyyti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyyti

Vieras
Ystävättäreni (?) ja kummilapseni äiti kutsui meidät lapsen synttärikylään tekstiviestillä:
"Olisitteko ensi viikolla joku ilta tulossa sinne Jessen synttäreille?"
Johon vastasin: "Tiistaina ehdittäisi, käykö puoli kuusi?"
(kaikkina muina päivinä on vanhempainiltoja, lasten kavereiden synttäreitä, hierojalla käynti, pesismatsi, etc.)
Vastaus: "Heikki (kaverini mies) laittaa tiistaina autoa ja Jessellä on sählykerho."
Kysyin sitten: "Entä seur. vko?"
Vastaus: "No kyllä sekin käy."
Kysyin taas: "Mites heti maanantaina?"
Johon ystäväni vastasi: "Silloin alkaa Jossun (Jessen sisko) temppukoulu".

Siis ei mitään ehdotuksia tms. milloin HEILLE kävisi! Pelkkä yleispätevä kutsu ja sitten yksioikoinen este jokaiselle ehdottamalleni päivälle... En varmaan viitsi enää edes vastata ja kysellä mikä päivä nyt mahtaisi käydä... Tyhmää edes kutsua kylään kun ei mikään sitten sovi tai ei edes voi sanoa heti niitä päiviä mitkä käyvät!
Ilmeisesti meitä ei kaivata kylään...

Mulla on aina tapana itse kysyä eka et koska teille kävisi, jos joku pyytää kylään. Ja siitä sit lähdetään pohtiin sopivaa ajankohtaa.
Mutta monilla on monenlaista menoa viikollakin, ei tuo mun mielestä sitä tarkoita etteikö teitä kylään kaivattaisi. Heillä vain sattuu olemaan menoa juuri kun teillä vapaata...
Koittakaahan saada sovittua ajankohta joka molemmille sopii! =)

Olisit laittanut ytävällesi ihan suoran kysymyksen viestiin, että kerropa koska TEILLE käy niin me valkataan niistä ajoista sitten itselle parhaiten sopiva.

Paitsi että mikä sulla nyt on oikein se ongelma, tehän saitte ajan sovittua? Tuntuu, että teidän perheelläkin on kiireitä kovasti - olisiko niistä voinut puolestaan joustaa myös?

En tiedä.
Tosin ymmärrän kyllä tuota kummilapsesi äitiä varsin hyvin.

Mielestäni kummilapsen syntymäpäivä on tärkeämpi kuin lasten kaverisynttärit tai hieroja tai pesismatsi tai vanhempainilta (jompi kumpi voi mennä sinne, toinen lasetn kanssa kummmilapsen synttäreille)

säälittää kyllä tuo toinen kummilapsi äitineen. Inhoittavaa, että pidät noin "suuressa" arvossa tuota lasta.

Ehkä tuo äiti on aiemmin tottunut siihen, että et mene jonkun tekosyyn varjolla, ja nyt kutsuu sen vuoksi noin. On huomannut että et oikeasti halua mennä tai pitää yhteyttä.

Mielestäni kummilapsen syntymäpäiville kutsutaan kummi yhtenä päivänä, ja jos ei pää ole paketissa sinne mennään.

Eli jostain syystä, jos nuo hierojat ja lasten kaverisynttärit on esteenä, teillä itsellä on joku asennevamma. Inhoittavaa. en ihmettele, että ei sovi tuolle perheelle.

Mun mielestä kiva että antavat teille mahdollisuuden valita mieleisenne päivä!!!!!!!!!!!!!!

Meillä on tapana pitää synttärit silloin kun ne on, ellei joku pääse silloin niin saa olla tulematta. Useana päivänä en ala tarjoiluja järkkäämään.

Meillä synttärit vietetään niin että minä kerron päivän ja kellonajan jolloin sopii kaikkien tulla tai olla sitten tulematta.Saman päivän aikana sukulaisia toisessa joukossa ja toisessa sitten lasten kaverit.

Itsekin sanoit, että teillä on viikko täynnä tapahtumia, joten minusta sinä itse olet vähän joustamaton, kun oletat, että sinun ehdottamasi päivä sopii kummilapsesi perheelle ilman muuta. Minulla on iso perhe ja paljon kummilapsia ja meillä on tapana neuvotella molemmille perheille sopiva aika ihan puhelimitse. Minusta on ymmärrettävää, että ensimmäinen tai toinenkaan ehdotettu päivä ei sovi ja silloin vain neuvotellaan niin pitkään, että sopiva aika löytyy. Älä nyt aikuinen ihminen kuitenkaan ala kiukutella tuollaisesta asiasta äläkä varsinkaan kosta kummilapsellesi sitä, että hyvää aikaa on vaikea löytää. Nyt vain puhelin kouraan ja kalenteri toiseen ja synttäriaikaa sopimaan!

...että on pakko mennä yhdessä mieheni kanssa, koska matkaa toistasataa kilsaa enkä saa ajaa autoa sairauteni takia ja julkiset ei täältä kulje. Enkä haluaisi kyllä lapsiltakaan pesismatsia estää sen kerran kun täällä tuppukylässä lapsille jotakin järkätään... Ja kymppivuotias kyllä haluaa bestiksensä synttäreillekin... Blääh. Ja hierojallekin olis pakko päästä kun päätä särkee viidettä viikkoa ja niskat on ihan jumissa ja uutta hieroja-aikaa sais täällä taas kuukauden varttua...! Hassua tässä oli just se että kutsu oli "jollekin illalle" ja sit kun ehdotin "jotakin iltaa" niin se ei käynytkään... :( Eikä seuraavakaan... Ja ekaluokkalaisen vanhempainillassakin haluaisin olla paikalla itse... Huoh...

...että viikonloppuisin (jolloin synttärit virallisesti olisi) emme kyläile, koska silloin olemme 7-lapsisena uusperheenä kasassa ja he eivät halua meitä kerrostalokolmioonsa silloin :) Eikä kyllä mahduttaisi autoonkaan... Siksi olemme aina vierailleet eri aikaan kuin muut vieraat ja tämä on kummilapsen äidin kanssa yhdessä sovittu systeemi.
En tarkoittanutkaan, että ensimmäinen ehdottamani aika olisi pitänyt sopia, mutta tuntuu hassulta, ettei tämä TOINEN osapuoli ehdota mitään heille sopivaa aikaa!!! siis jos oikeasti haluaisi kylään.

He varmaan ystävällisesti ajattelevat, että teillä on niin paljon ohjelmaa, että kysyvät ensin, mikä aika teille sopii ja sitten vasta katsovat, sopiiko se heille itselleen. soita nyt vaan sinne ja sopikaa molemmille hyvä aika. Jos eivät teitä sinne haluaisi, eivät olisi pyytäneet ollenkaan!

Hassua, että ap haukutaan joustamattomaksi kiukuttelijaksi ja aloitusta tulkitaan ihan miten sattuu... Kyllä muakin ottaisi pannuun, että kutsutaan kylään eikä sanottaisi, että milloin itselleen sopisi. Kutsujan pitäisi ehdottaa jotain aikaa eikä kutsutun, se on kohteliasta.

No kiitos kun joku edes tajusi mitä tarkoitan...
Meitähän ei nimenomaan "oikeana" synttärinä haluttu kylään perheemme koon vuoksi (minkä kyllä ymmärränkin) ja tosiaan ilman miestäni en sinne pääsisi...
Tuntuu hassulta vähän niin kuin "kerjätä" kylään ...