Menkat, haamuko?Kohonnut prolaktiini arvo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tyty86
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

tyty86

Tunnettu jäsen
28.01.2008
3 491
64
48
Kuopio
Hei!
Mä en ole vuosiin käynyt täällä ja nyt oli pakko kirjautua:) Tilanteeni nimittäin on hyvin mielenkiintoinen. Olen lukenut vaikka mitä kuumeiluja ja lapsettomuus palstoja esikoisen ja nuorimmaisen aikana. Nyt kuitenkin pakko kirjoittaa tänne.

Tässä on ollut oiretta sun muuta ja kierto on alussa, nyt on kp12 ja tässä ei virallista kuumeilua ole ollut. ehkäisyä ei ole käytetty koska tällä periaatteella on menty "tullee jos on tullakseen". Menkkojen aikaan oksetti, maha oli sekaisin jne. kaikki oireet menee menkkojen piikkin, tosin koskaan mulla tommosta ollut. Nyt tosin tullut outona oireena tuntemus jossa maito nousisi rintoihin (tuo on ollut aina selkein oire kun olen plussannut) mutta raskauden mahdollisuus olematon, koska menkat ovat olleet. Kierto huitelee 30-36 kieppeillä. Ei mitään hajua onko ollut ovulaatiota ja jos on ollut niin milloin. Vaikka selkeet oireet yleensä tuleekin niistä.

Nyt tein tänä aamuna kuitenki rfsu:n r-testin johon tuli heti punertava haamujen haamu =O? tiedän, että r-testi voi reagoida ovulaation. Mutta mulla ei ole mitään ovis oireita mihinkään suuntaan eikä limoja joten voisiko se silti reagoida? en tikuta ovista (sitäkin aikoinaan tehty paljon ja kakkonen saikin vasta ivf:llä alkunsa pakaste alkiosta)

Tein myös samasta pissasta pregchekin r-testin ja se oli nega, yleensä oon noihin testeihin luottanut. Rinnoista tulee puristaessa maitoa ja voisin nukkua 24/7. minulla on myös muita oireita ollut ja tässä punnitsinkin, että oireet vittaisivat prolaktiini hormoonin liiallisuuteen. Olen ollut omaan lääkäriin yhteydessä ja maanantaina se soittaa mulle että mitä kokeita otetaan koska epäilen että r-testi reagoi tuohon prolaktoniiniin, vai voiko reagoida?

Tiedän että menkatkin voi tulla vaikka olisi raskaana, mutta kaksi lasta jo saaneena vaikea uskoa, että näin voisi kohdallani olla. Uskonko nyt suosiolla tohon negaan vai haenko uuden testino_O?

Jos olisin viime kierrosta raskautunut luulisi plussan näkyvän jo kunnolla. menakt olivat normaalit 7pv ja tuhrua vielä 4pv päälle:(

Sen verran tulen tähän kommentoimaan, että tietääkseni raskaustestit eivät kyllä missään nimessä reagoi ovulaatioon. Ovulaatiotestit voivat sen sijaan reagoida raskauteen, mutta ei toisinpäin.

Itselläni ei ole noista rfsu:n testeistä kokemusta, mutta palstalla niitä on moitittu epäluotettavuudesta. Ehkä ostaisin sinuna varuiksi esimerkiksi apteekin oman testin, niiden pitäisi ainakin olla luotettavia :) noihin muihin kysymyksiisi minä en osaa vastata valitettavasti

Tsemppiä! Tule sitten kertomaan,miten tilanne etenee.

Minäkin sen verran kommentoimaan että kyllä apteekin omaan ja cb plus testiin oviksen aikaan ihan värillisen haamun saanut. Rfsu testeistä taas lukenut huonoa. :) toivottavasti tulos olisi mieleinen!:)