Menkat kierukasta huolimatta, (mirena)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirena"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirena"

Vieras
Nyt viisaammat on normaalia? Eli mulle asennettiin marraskuussa mirena jälkitarkastuksessa. Joka kuitenkin tippui viikon asennuksen jälkeen runsaiden menkkojen saattelemana. Sain uuden tammikuussa ja ennen tammikuuta ja sen jälkeenkään ei ole ns. Asennusvuodon jälkeen (kesti 2kk) ole vuotoja tullut. Mutta nyt aamulla herätessä kunnon menkat päällä.. Langat tuntuu emättimessä eli oletan että on oikeassa paikassa. Eli kysymys kuuluu onko nää vaan menkat va tippuukohan toi taas pois eli kohtu yrittää supistella sitä pois? Mirenan kanssahan ei pitäisi runsaita menkkoja tulla, eikö ne yleensä jää pois kokonaan?

Normaalista en osaa sanoa, mutta mulla on laitettu Mirena marraskuussa ja puolisen vuotta tuli vuotoja lähes koko ajan. Välillä tosi runsastakin. Ja nyt kun jatkuva vuoto on loppunut, niin menkat tulee edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti ja on ihan kunnolliset.
En oikein tykkää koko hommasta yhtään. Piti muka olla helppo ratkaisu. :(

Mulla on kans ollut tuo mirena kierukka vuosi ja 3 kk ja on koko ajan menkat n 3 - 4 viikon välein. Niukemmat ku normisti että pärjää aikalailla pikkuhousunsuojalla. Itsekin luulin että ne lakkais nuo menkat jonkin ajan päästä mutta näin ei ole vielä ainakaan käynyt. Muuten kyllä ihan hyvä "kapistus" :)

Minulla ollut Mirena reilun vuoden. Asennusvuoto kesti reilun viikon. Pientä tiputtelua tulee kuukausittain säännöllisesti - en sanoisi menkoiksi. MUTTA mulle tuli riesaksi bakteerivaginoosi :(. Osaako kukaan kertoa, ääseekö tästä eroon millään? Pitäis valita menkkojen ja tämän välillä - paha valinta...

Mulla tulee menkat noin 2 kk:n välein ja tässä välissä saattaa tulla sellaista ruskehtavaa vuotoa. Silloin kun tulee nuo "oikea" menkat, niin tulee verta ihan yhtäkkiä holahtamalla niin, ettei riitä suojatkaan kunnolla. Tätä kestää ehkä puoli päivää ja sitten ne loppuu... Ja Mirena on mulle asennettu 1,5 vuotta sitten. Alussa tuli sitä vuotoa jopa kahden viikon välein miltei puolen vuoden ajan, mutta nyt on helpompaa.

Normaalista en osaa sanoa, mutta mulla on laitettu Mirena marraskuussa ja puolisen vuotta tuli vuotoja lähes koko ajan. Välillä tosi runsastakin. Ja nyt kun jatkuva vuoto on loppunut, niin menkat tulee edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti ja on ihan kunnolliset.
En oikein tykkää koko hommasta yhtään. Piti muka olla helppo ratkaisu. :(

Kiitos vastauksesta. Mäkin otin tän, koska sanottiin että on helppo ratkaisu. Aina olleet ilman pillereitä tosi runsaat. Pillereitä en haluaisi. Ja kohdun poistoa en varmastikaan saisi ja en kyllä ehkä haluaisikaan.. Ikää vasta 32. Olin sen kahden kuukauden jälkeen kun vuoto loppui, niin onnessani kun luulin että ei menkkoja.. Täytyy katsoa muutamia kuukausia ja katsoa jos nää menkat tulee runsaana, että mitä muita vaihtoehtoja olisi. Mitä muita ehkäisy menetelmiä on jolla samalla saisi menkat niukemmaksi?

[QUOTE="SariÄippä";24030982]Mulla on kans ollut tuo mirena kierukka vuosi ja 3 kk ja on koko ajan menkat n 3 - 4 viikon välein. Niukemmat ku normisti että pärjää aikalailla pikkuhousunsuojalla. Itsekin luulin että ne lakkais nuo menkat jonkin ajan päästä mutta näin ei ole vielä ainakaan käynyt. Muuten kyllä ihan hyvä "kapistus" :)[/QUOTE]

Mäkin kuvittelin, että jäisi kokonaan pois tai pärjäisi pikkuhousunsuojilla. Olen ennen kun mirenan sain niin vannoutunut tampponien nimeen, en tykkää yhtään näistä räteistä ja kuukuppia en ota. Ja mirenan ohjeessa sanottiin ettei tamponeja saisi käyttää.. En tykkää yhtään kesäkuumalla käyttää rättiä :(

Yhteistyössä