Menkat myöhässä, missä syy?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelijä

Vieras
Mikä ihme voisi olla vikana kun menkkoja ei näy eikä kuulu?

Menossa on kp 48/31, kolme raskaustestiä olen tehnyt (viimeisimmän maanantaina), kaikki negatiivisia. Ajoittain voin pahoin eikä ruoka oikeen maistu. Puolivälissä kiertoa mulla on yleensä ollut ovulaatioon liittämääni vuotoa, joka tässä kierrossa alkoi n. viikon myöhässä ja oli suht. niukkaa.

Rinnat on myös olleet välillä järjettömän kipeinä. Jokunen viikko sitten nänneistä erittyi puristamalla nestettä, mutten uskaltanut kamalasti niitä räplätä kun olen kuullut että puristelu saattaa stimuloida maidontuotantoa tms. Tällä hetkellä rinnat ovat turvonneet ja kosketusarat.

Seksi ja läheisyys tuntuvat epämiellyttävältä. Kaikenkaikkiaan olo on kuin sopimattomia e-pillereitä käyttäessäni, joten olen alkanyt epäillä jotain häiriötä hormonitoiminnassani.

Perjantaina on aika terveydenhoitajalle, mutta sitä ennen kuulisin mielelläni valistuneita arvauksia tai vastaavia kokemuksia. Googlettamalla löysin tietoa prolaktiinin liikaerityksestä. Tietääkö kukaan onko julkisessa terveydenhuollossa (Helsinki) mahdollista mitata prolaktiiniarvoja verestä? Ainakaan verestä otettavaan raskaustestiin ei helposti saa lähetettä.

Yhteistyössä