Menkat pahasti myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keski-ikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keski-ikäinen

Vieras
Olen jo 40-vuotias teini-ikäisen pojan äiti. Olen ollut uudessa parisuhteessa jo viisi vuotta. Meillä ei ole ehkäisyä ja silti en ole tullut raskaaksi. Nyt kuukautiseni ovat jo kolme viikkoa myöhässä. Minulla ei ole minkäänlaisia raskauden oireita ja olen tehnyt neljä apteekin raskaustestiä; kaikki negatiivisia. Joukkopapassa oli pieniä muutoksia ja ilmeisesti kohta tulee kutsu uuteen tutkimukseen. Tässä syksyllä minulla oli oireita, jotka muistuttivat vaihdevuosia ja kävin siksi lääkärissäkin. Siellä ei ilmennyt mitään erikoista eikä minulla ole vielä vaihdevuosia... Mistähän syystä kuukautiset voi jäädä pois noin vain? Minulla ei ole stressiä, ylipainoa tai muutakaan ongelmaa, joka sen selittäisi! Itseasiassa olo on aika mainio lukuunottamatta sitä seikkaa, että seksiä ei juurikaan tee mieli. Apua!

Kiitos neuvosta. Jotenkin vain tuntuu turhalta, kun olen raskauden kokenut ja silloin tiesin heti oireista olevani raskaana. Nyt ei ole mitään; rinnat normaalit, ei väsymystä, ei verenvuotoa nenästä... Kai minun täytyy ottaa yhteyttä terkkariin!

varmasti tosi turhauttava olo...oikeastaan sun kyllä olis hyvä käydä gynellä ihan jo sen takia että menkat on myöhässä...vaikka oisit jonkin aikaa sitten käynyt. mutta ton verran myöhässä olevat menkat on hyvä syy mennä gynelle..samallahan se mahdollinen, vaikkakin epätodennäköinen raskauskin selviäis. mutta täytyyhän toi syy selvittää. tsemppiä!

Yritin tänään soittaa aikaa gynelle; olisin saanut ajan helmikuulle. Ei oikein innosta ootella sinne asti, mutta toisaalta tilannehan voi korjaantua siihen mennessä... Kiitos avusta nalle22!

Mulla alkoi viimeisin raskaus just noin.
Ei oireita, seksiä ei tehnyt mieli. Testit negaa.
Kun vihdoin pääsin lääkärille, olin viikolla 11 raskaana.

Kannattaa siis vaatia verestä tehtävä raskaustesti arvauskeskuksessa
tai yksityisellä....

Kun soittaa terveydenhoitajalle terveyskeskukseen, niin testin saa varmasti tänään tai huomenna verestä. Ei tarvitse sitä raskausasiaa kauemmin ihmetellä.

Mulla on ollut 3 raskautta. Ensimmäisen tiesin muutamassa päivässä itse, toisessa ja kolmannessa ei ollut muuta muutosta kuin mensujen pois jääminen. Rinnat turpoilivat vasta paljon myöhemmin, eikä läheskään siinä määrin, kuin ekakerralla.

Kyllä vaan sinä hyvinkin voit olla raskaana! Syystä tai toisesta siemen on nyt viimein itänyt..

Mulla ollut 2 raskautta - ensimmäinen raskaus tuotti kaksoset.
Oireita oli vain menkkojen pois jäänti, sitten joskus 7:llä kuulla vasta rinnat kipeytyi,
ja teki mieli keitettyä pottua.
Ainoan kerran kun mulla oli vilunväreitä ja pientä kuvotusta ,
oltiin jo itse synnytystilanteessa, suppareitakin kärsitty jo 10 tuntia.

Eli; täysin oireetonta voi raskauskin olla, jopa tuplaodotus.

Toisella kerralla verenpaine oli korkealla kokoajan ja rinnat hieman alussa,
ei sitten muita oireita.
Testiin siis, pika pikaa !!

Kiitos persauksille potkimisesta! Soitin neuvolaan ja huomenna on aika uusintapapaan ja raskaustestiin. Se täti vain tuntui epäilevän jotain tulehdusta tms. Entäs jos minulla on jokin kasvain, joka tukkii kohdun suun (näkee monstereita silmiensä edessä...!)? Millainen se kysta on on ja miten se aiheuttaa kuukautisten poisjäämisen?

Yhteistyössä