Menkat synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nellukka83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nellukka83

Vieras
Miten nopeesti muilla alkanut menkat synnytyksen jälkeen? Täällä kulunut ½ vuotta synnytyksestä, eikä menkkoja kuulu :/ Esikoisenkin kohdalla meni 8kk... miten pitkä aika on vielä normaalia kun menkat on poissa? Täällä kova vauvakuume päällä niin siksi utelen ;) Kuullut joskus, et raskaaksi vois tulla vaikka menkatkaan ei olisi alkanut synnytyksen jälkeen, onko jollain kokemusta asiasta?

Mulla meni 8kk. Kysyin kerran terkkarilta, että mihin mennessä pitäis alkaa, niin sanoi että vuoden voi hyvin odotella.
Kyllähän raskaaksi voi tulla ilman, että olis menkat alkanu, koska ovulaatiohan tapahtuu ennen niitä! Eli voithan jo ollakin raskaana..? :)

Meillä toinen sai alkunsa 4kk esikoisen syntymän jälkeen. Imetin vielä silloin ja yhtään kertaa kuukautisia ei tullut. =) Testaa ihmeessä. :D Jos olette olleet ilman ehkäisyä yhdynnässä, niin kaikki on mahdollista. :hug:

Miten muuten huomasit sillon olevasi raskaana? Teitkö vaan testin, kun menkkoja ei kuulunut vai oliko sinulla oireitakin?
Mulla välillä ollu rinnat kipeinä ja mahaan vihlonut. Aina oon ajatellut et menkat alkaa mut ei oo näkynyt. Välillä kerkisin jo innostuu, et oon raskaana.. tein nimittäin muutaman raskaustestin ja näyttivät haamuviivoja.. mut ei oo vauvaa masussa silti :/
Kovasti toivon että pian saatas vauvauutisia :D

Mulla alkoi 6 kk synnytyksestä menkat, imetin 8kk. Imetyksen lopetukseen asti tulivat vähän miten sattuivat, sitten nopeasti tasottuivat paikoilleen kun imetys oli loppunut. Tein myös siinä 6kk paikkeilla parit testit kun oli oireita ja mä sain silloin Rfsu:n testeillä haamut. En siis kuitenkaan ollut raskaana. Nyt ollaan oltu 4kk ilman ehkäisyä, poika tulee pian vuoden eikä ole tärpännyt vieläkään, vaikka kierto on jotakuinkin säännöllinen. Ehkä joskus vielä :'(

Huomasin aika usein kuvottavaa tunnetta, rinnat tosi arat ja masua nippaili kummasti. Minäkin odotin ensin kuukautisia, mutta älysin tehdä testin jostain kumman syystä.

Toivottavasti eivät jää pelkiksi haamuiksi! :hug:

Millä oot muuten testannu? Apteekin omalla testillähän ei tule vääriä plussia. ;) Jos epäilet kovasti olevasi raskaana käy terveyskeskuksessa antamassa verinäyte. Siitä selviää ainakin varmasti mikä tilanne on. =)

Tein taas muutama päivä sitten uuden testin ja tosi tosi himmeä toinen viiva testiin ilmestyi taas.. hmm.. voiko kaikissa testeissä olla sitä viivanpaikkaa?Osaako kukaan sanoa? *miettii*
:D

Testailin uudestaan vähän aika sitten. Onko kellään kokemusta kun tekee raskaustestiäja ja kun pissi rupes imeytymään testiin, viiva joka näyttää raskauden meni ekana siniseksi ja sit kun kontrolliviivakin ilmestyi siniseksi.. toisesta lähti se väri pois (raskautta osoittavasta viivasta)... mut viiva näkyy nyt sit harmaana.. mut näkyy kuitenkin. Katoin testiä ennen kun rupesin testailemaan, eikä siinä näkynyt etes viivanpaikkojakaan. Mitähän tuo sit mahtaa tarkoittaa? Kertokaa joku pian, jos tiedätte? APUAAA! :D *Miettii*

En kyllä tiedä, kun yhtään positiivista testiä en ole elämässäni tehnyt. :ashamed: Ilmottele ihmeessä miten loppujen lopuksi käy! =) Kiinnostaa. :ashamed:

*puhaltaa plussatuulia* :p :ashamed:

Mä tulin raskaaksi esikoisen oltua 11kk, yksiäkään menkkoja ei kerennyt tulemaan :)
Toisella kerralla kierukka asennettiin 7kk synnytyksen jälkeen, silloinkaan menkat eivät kerenneet tulemaan.
Kolmannella kerralla taisi mennä 8kk-9kk esimmäisiin menkkoihin.

Yhteistyössä