menkat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaus

Vieras
onko täällä monia joilla tullut menkat vaikka on raskaana?
plussa saatu 3vk sit ja sen jälkeen tuli vähäistä vuotoa joka oli aika veden sekaista,sellaista ovelaa(kesti 3pv)
en ole uskaltanut vielä tehdä uutta testiä,pelko että meni kesken..
ekasta raskaudesta(tyttö nyt 4v) tuli myös yksi ylimääräinen vuoto vaikka olin raskaana.
Eli onko monella alkuraskaudesta tullut vielä jonkin sortin menkat?

Sellanenhan se sanontakin on, että jos vuotaa, niin on tyttö tulossa.

Mulla oli aika runsasta vuotoa alkuraskaudessa.
Lääkärin mukaan istukka joka oli kohdunsuulla vuoti ja kohdussa oli jostakin syystä (esim. raskautumisesta) vanhaa verta.
Kuulemma joka kolmas vuotaa raskauden aikana jossakin kohtaa ja ihan normaalia.

Punertava ja vähäinen vuoto voi tulla limakalvoilta (lääkärisetä kertoi mulle)

Ja mulle ainakin tivattiin että helvetinmoiset kivut ja verta paljon siteeseen asti niin sitten on varmasti keskenmeno ja sitten pääsee lääkäriin.
No noin kävi, mutta ei kyllä ollut keskenmeno.

En olekaan kuullut.
kuitenkin mulla on edelleen oireet päällä ja ollu kokoajan suhteellisen runsasta kirkasta valkovuotoa.
eilen ihmettelin kun jääkaapissa haisi joku ihme haju(en usko et muuten olisin haistanu),sain kiinni juuston ja kun maistoin sitä niin se maistu mun mielestä ihan homeelle ja haisikin myös...pari päivää sitten ostettu iso juusto joka ei voi olla homeessa,mut mun mielestä oli varmasti.
sama kävi tänään makkaralle,tykkään joskus ottaa pätkän makkaraa ja sinappia päälle,maistu tänään niin pahalle et roskiin meni...
tämä ei siis ole kuviteltua,ei todellakaan.
mut ihmetyttää kyllä:)

me tehtiin testi muistaakseni kp 33 eka haamu ja sit kp 36 selkee plussa ja olisko ollu kp kp40 ku se ihmevuoto alko...ja nyt ei olla tarkistettu vieläkö sitä ollaan kyydissä,ku olo on edelleen sen mukanen et olis,toki se pitää tarkastaa ku kohtahan pitäs jo ekku neuvolaan sit mennä:)

Alkuperäinen kirjoittaja raskaus:
me tehtiin testi muistaakseni kp 33 eka haamu ja sit kp 36 selkee plussa ja olisko ollu kp kp40 ku se ihmevuoto alko...ja nyt ei olla tarkistettu vieläkö sitä ollaan kyydissä,ku olo on edelleen sen mukanen et olis,toki se pitää tarkastaa ku kohtahan pitäs jo ekku neuvolaan sit mennä:)

no varsinkin tuon perusteella arvioisin kiinnitysvuodoksi, toisilla tulee enempi, joillakin ei ollenkaan.

Minkä väristä se veri oli? Ihan vaan mielenkiinnosta.
Jos punertavaa niin varmaankin limakalvoilta.
Jos tummaa, niin istukka on voinut vuotaa, tai kohdusta tullut vanhaa verta ulos joka on voinnut olla siellä jo jonkin aikaa tai tulla raskautumisesta.

siis se oli sellasta vähän kuin olis vettä ollu seassa,eikä vuotanu kuin yleensä,eli ei tullu esim duunissa siteeseen tulvaa,mitä yleensä(yleensä käytän tampooneja mut nyt en viittiny ku halusin tietää millanen vuoto.)
ja ei todellakaan aina vessassa käydessä tullu aina paperiin verta,sit kuitenkin tais olla kolmos päivä ku tuli muutama oikeen limanen hyytymä(venyvää)
miten tota sit pitäs lukia?

Alkuperäinen kirjoittaja The Urpoileva Helmi:

no varsinkin tuon perusteella arvioisin kiinnitysvuodoksi, toisilla tulee enempi, joillakin ei ollenkaan.

miten tuon voi arvioida?nuista päivistä?
sori tyhmyyteni...

sori tyhmyyteni...

se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun aika aikasessa vaiheessa(tais olla viikon kuluessa??) ja VOI aiheuttaa jotain epämäärästä vuotoa.

sori tyhmyyteni...

se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun aika aikasessa vaiheessa(tais olla viikon-2kuluessa??) ja VOI aiheuttaa jotain epämäärästä vuotoa.

Se kiinnittyminen tapahtuu alle viikossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

sori tyhmyyteni...

se hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun aika aikasessa vaiheessa(tais olla viikon-2kuluessa??) ja VOI aiheuttaa jotain epämäärästä vuotoa.

Se kiinnittyminen tapahtuu alle viikossa.

juu, niin tais ollakin, korjaan ..kiitos :flower:

juu juu,kyselen ihan kun mulla ei tota aikasempaa oliskaan:D
mut en tosiaan muista kun et siitä tuli ne menkat ja ne oli tosi erikoiset kans,et ei vuotanu kokoajan....mut en kyl muista sen enempää sitä et oliko millasta koostumusta tms.

siis se oli sellasta vähän kuin olis vettä ollu seassa,eikä vuotanu kuin yleensä,eli ei tullu esim duunissa siteeseen tulvaa,mitä yleensä(yleensä käytän tampooneja mut nyt en viittiny ku halusin tietää millanen vuoto.)
ja ei todellakaan aina vessassa käydessä tullu aina paperiin verta,sit kuitenkin tais olla kolmos päivä ku tuli muutama oikeen limanen hyytymä(venyvää)
miten tota sit pitäs lukia?

Zoe-F(?)
pystykö tästä päättelemään sitten jotakin?
kiitti <3

No sen verran voin päätellä että varmaankin vain kiinnittymis vuotoa mikä on tullut ulos. Tai sitten on tullu limakalvoilta kun ne alkaa muuttua. En mä oikeen muuta osaa sanoa, en kuitenkaan oo lääkäri.

No tietty jos kävisit labras tms. missä otettais verestä se raskaushormonin taso vai mikä se nyt oli.
Alkuraskaudenultrahan on kanssa mahdollinen jos et jaksa oottaa johonkin 12:en viikkoon. Tosin se maksaa, mutta tuo se mielenrauhan, mä sain sen runsaan veren vuodon takia lähetteen, niin ei tarvinnut maksaa kuin poliklinikka maksu.

Yhteistyössä