menkka-gallup!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissR

Vieras
Mulla on noin 7 kk ikäinen vauva, eikä menkat ole vieläkään alkaneet. Imettämisen lopetin kokonaan puolitoista kuukautta sitten, sitä ennen muutama viikko osittaisimetyksellä.

Kertokaapas mulle, kuinka pian itse kullakin alkoi menkat synnytyksen jälkeen? Entä kuinka kauan täysimetit tai osittaisimetit ennen menkkojen alkua (tuo imettäminen kun usein vaikuttaa menkkojen alkamiseen)? Kiinnostais tietää myös se, kuinka säännölliset/epäsäännölliset menkat on synnytyksen jälkeen olleet?

Kiitti vastauksista!

No en täysimettänyt ollenkaan vaan meillä poika sai lisämaitoa tarvittaessa. Kiinteet aloitin 3kk ja jatkoin imetystä aina pojan olessa 9kk, sitten hän lopetti itse.

Menkat alkoi reilu 6kk synnytyksestä ja olivat ihan säännölliset, aina siihen kunnes taas jäivät kokonaan uuden raskauden myötä.

Vauva täyttää tänään 5kk ja menkat alkoi eilen. Neljä päivää sen jälkeen kun aloin antamaan porkkanasosetta, eli täysimetys loppui... mutta ei tuo vajaa teelusikallinen sosetta varmaan neljässä päivässä ole hormoneihin vaikuttanut.

Meidän tyttö nyt 3kk, menkat alko eilen, täysimetän. Ihmettelinkin kovasti, että alkoivat näinkin pian synnytyksestä. Säännöllisyydestä en siis vielä tiedä, toivon vaan, että olis säännölliset!

Täysimetin 5½kk, osittain 13kk. Menkat alkoi muksun ollessa 10 kk ikäinen, jolloin imetin 3krt/vrk. Aluksi tuli vaan pieni tuhruvuoto ja eka kierto oli yli 40 päivää. Sen jälkeen tuli säännölliset ja normaalit menkat 28 pv kierrolla.

Täysimetin poikaa 4 kk ja sit 4,5 kk annoin vielä tissiä, mutta sen jälkeen poika siirtyi vain pulloruokintaan kun ei tissi enää kelvannut ja lyspämällä en saanut tarpeeksi irti.

menkat alkoivat 5 kk synnytyksestä (ja siis 1 kk imetyksen lopettamisesta ja nuo 2 viikkoa jota lypsää yritin oli oikeestaan ihan yhtä tyhjän kanssa)

2 ekaa kierto oli ihan yhtä säännöllisen epäsäännölliset kuin ennen raskautta mut nyt nää kolmannet menkat on jotai outoa... ruskeeta vuotoa tulee vaan jo viidettä päivää ja ""asiaan"" ei päästä lainkaan... ilmeisesti hormonitoiminta heittelee -syytä en tiedä :/

Mulla käyny joka kerta että kk on alkaneet kolmen neljän viikon päästä synnytyksestä vaikka silloin vielä täysin imettänyt. Ja olleet ihan säännöllisesti siitä alkaen.ja vielä kun olen laskenut niin samaan aikaan olisi ollut silloinkin jos en olisi ollut raskaana välillä. Että niin tarkka on mun kk kierto. Välillä harmitti kun melkein heti kun jälkivuoto loppui niin taas rätit esiin.

Esikoista täysimetin 6kk,osittain 13 kk.Menkat alkoi tytön 1-vuotissynttäreillä..Tätä kakkosta imetin alusta saakka vain osittain,imetyksen lopetin pojan ollessa 5kk.Menkat alkoi 2 viikkoa imetyksen lopettamisen jälkeen.

Mulla tuli menkat jo viisi viikkoa synnytyksestä. Vauva oli täysimetyksellä koko ajan. Sen jälkeen on menty osittaisimetyksellä kun ei tissi enää maistu. Tosin nähtäväksi jää alkaako ensi viikolla menkat säännöllisesti vai oliko tuo jokin poikkeus.

Molemmat vauvat olleet täysimetyksellä ja silti esikoisen kohdalla menkat alkoivat 3 kk:n päästä ja juniorin kohdalla jo reilun kuukauden päästä:(

Kuulemma ovat hyvin henkilökohtaisia asioita nuo hormonijutut. Tosin onneksi raskaaksi olen tullut helposti, mutta esikoisen kohdalla oli alussa raskaana ollessa jopa kuukautiset (!) pari kertaa ihan alussa (tosin lievänä).

Yhteistyössä