menkkakivut/töistä pois omalla ilmoituksella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Muur-re
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Muur-re

Vieras
Heissan :)

Minä kärsin aikamoisista menkkakivuista aina muutaman kerran vuodessa. Koskaan en ole kuitenkaan ollut pois töistä vaivan vuoksi, vaan lataan särkylääkkeitä huuleen ja hampaat irvessä hymyilen kalpeana töissä kun ei ne lääkkeet kuitenkaan vie kipua kokonaan pois.

Miten muilla on kokemuksia, voiko omalla ilmoituksella olla pois juuri tämän vaivan vuoksi?
Vai onko hyväksyttäviä vain oksentelu ja ripuli?

Työnantajakohtaista, mutta yleensä omailmoitus kattaa vaan akuutit kiertolaiset kuten flunssat/yrjötaudit ja joissain paikoissa esim. migreeni on hyväksytty syy. Mutta siis työnantajahan nuo määrittää mitä kelpuuttaa ja mitä ei, kysy siltä.

Siis omalla ilmoituksella voi olla pois, jos on oksentelu ja ripuli? Täh? Onhan sitä muitakin sairauksia, jolloin voi olla omalla ilmoituksella töistä pois, vaikka kuume, jalka poikki, äiti kuollut... Ja sitten tähän sun vaivaan, kyllä varmasti on hankalaa olla töissä kk- säryissä, mutta enpä tiedä, ehkä menisin lääkärille ja pyytäisi kunnon särkylääkkeet.

Kysy työnantajalta. Jossain ei ole väliä, mikä on sairauden syy, kolme päivää saa olla pois omalla ilmoituksella (pidemmästä ajasta en ole koskaan kuullut), jonka jälkeen sitten pitää esittää todistus, jos kauemmin on poissa. Toisessa paikassa taas voidaan vaatia lääkärintodistus (edes hoitajan ei kelpaa) jokaisesta sairaspoissaolosta.

Ei mua ainakaan mitkään kunnon lääkärin määräämät särkylääkkeet auta sen enempää. Niilläkin kestää aikansa vaikuttaa eikä ne kokonaan kipua vie pois. Ainoa mikä auttais, olis päästä pitkälleen muutamaksi tunniksi ja lämpötyyny vatsalle.

En ole ikinä kehdannut menkkojen takia jäädä töistä pois, mutta täytyy sanoa, että tällä hetkellä olen kyllä erittäin onnellinen työttömyydestäni juuri sen vuoksi, että menkkakipujen kanssa töissä kärvistely oli ihan helvettiä. Töissä ollessa mun kivut oli myös paljon pahempia kuin nyt, koska en voinut mennä ollenkaan lepäämään tai muutenkaan reagoida kipuihin muuta kun ottamalla särkylääkettä, vaan päinvastoin on ollut pakko tehdä juuri niitä juttuja jotka yllyttää kipuja vaikka sattuisi jo valmiiksi (istuminen, käveleminen ja kyykistely). Nyt kotona oon tässäkin kuussa pärjännyt pelkällä yhdellä buranalla eli kipuja ei ole juuri ollut ollenkaan, töissäollessa ne taas ovat tehneet joka kuukausi helvettiä monesta työpäivästä.

[QUOTE="vieras";23380064]
En ole ikinä kehdannut menkkojen takia jäädä töistä pois, mutta täytyy sanoa, että tällä hetkellä olen kyllä erittäin onnellinen työttömyydestäni juuri sen vuoksi, että menkkakipujen kanssa töissä kärvistely oli ihan helvettiä. Töissä ollessa mun kivut oli myös paljon pahempia kuin nyt, koska en voinut mennä ollenkaan lepäämään tai muutenkaan reagoida kipuihin muuta kun ottamalla särkylääkettä, vaan päinvastoin on ollut pakko tehdä juuri niitä juttuja jotka yllyttää kipuja vaikka sattuisi jo valmiiksi (istuminen, käveleminen ja kyykistely). Nyt kotona oon tässäkin kuussa pärjännyt pelkällä yhdellä buranalla eli kipuja ei ole juuri ollut ollenkaan, töissäollessa ne taas ovat tehneet joka kuukausi helvettiä monesta työpäivästä.[/QUOTE]

Mulla on iha sama juttu. Kysäsin kerran yheltä lähes samanikäseltä kollegalta(naisvaltainen ala) tästä asiasta, ja hän sanoi et ainoa poikkeus, miks saa olla vaikeitten menkkojen takia pois on se, et on migreeni päällä ja oksentelee. Särkylääkkeet on keksitty... :/ Tällä hetkellä oon onneks työtön sit siitä vinkkelistä, ei tartte pelätä kivulloisia työpäiviä. Kokeilin myös e-pillereitä tähän vaivaan, mut se kääns asian päälaelleen, ei ne helpottaneet vaan aamuisin kärsin pahoinvoinnista, turvotus ja huimaus teki olon epämiellyttäväks. Joten piti valita 2 pahasta se pienempi...