menkkojen säännöllisyys synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ounou"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"ounou"

Vieras
Mulla on puolvuotias lapsukainen,jota imetän. Menkat alko yli 5 viikkoo sitten.

Onko menkat heti yhtä säännölliset kuin ennen raskautta?

Mies ei oo lauennu sisään mut aina ei oo ollu kortsu käytössä. Mut alkaa vähän PELOTTAA et olisin taas raskaana. En yhtää muista miten ton 5 vuotiaan jälkeen ne menkat alko. Ja joo, tiedän, tyhmästä päästä kärsii koko ruumis..

heti jälkivuodon jälkeen kun tuli menkat niin oli säännölliset.. menkkojen alkupäivä vaan siirty 2 päivää myöhemmäksi kuin ennen ja kierto mulla siis n.30pvä..

Raskaaksi voi tulla ilman ehkäisyä ja ihmetyttää että aikuiset ihmiset ei tuota verran tajua. Jos on nega niin hanki pillerit tai kierukka! Ei tarvii täältä kysellä oletko raskaana vai et.

Menkat alkoi kuopusen syntymän jälkeen n. 2 vuotta sitten eivätkä edelleenkään ole millään lailla säännölliset. olen jo heittänyt kaiken toivon kaivoon että ne koskaan säännöllisiksi taas muuttuisivatkaan.

Ja käyttäkää ehkäisyä jos ette halua heti uutta ipanaa puitkeen. Imetyksenkin aikana voi käyttää aika useita eri ehkäisymenetelmiä.

Oon raskautunut heti ekasta kierrosta (siis kuukautiset eivät edes alkaneet koskaan) synnytyksen jälkeen, joten sekin on mahdollista. Toisella kertaa oli heti säännölliset, mutta eivät kyllä alkaneet noin aikaisin eivätkä vielä täysimetyksen aikana. Alkoivat siis vasta, kun imetysväli oli 8-12 tuntia. Voipi olla siis, että imetys sulla vaikuttaa tuohon epäsäännöllisyyteen.

Huh, testi näytti ei-raskaana!!!
Saittepas taottua järkeä tähän päähän,
Sanoin miehelle et jalat pysyy ristissä ellei ala kumeja ala ilmestyy ja etenkin käyttöä JOKA kerta. Kaipa tuo ymmärs yskän :D
Kortsu on vaan niiiiiiiiin ärsyttävä molempien mielestä, mut tosiaan tähän tilanteeseen ei kaipais raskautua yhtään. Kai se on vaan pakko kitkuttaa sen kumin kanssa viel puol vuotta. Minipillereitä ei syö erkkikään kun muuten on menkat joka toinen viikko tai kuten viimeks 3 viikkoo putkee, viikon tauko ja toiset 3 viikkoo...
Ja muita vaihtoehtoja ei taida olla kun imettää. Paitsi selibaatti :D

Itselläni laitettiin kuparikierukka kuopuksen syntymän jälkeen, se käy myös imettäessä koska on hormooniton ehkäisyvalmiste.
Myöskin hormonikierukka on käypä ehkäisyväline imettäessä ja hormonikapseli myös jos ei noista kierukoista, pillereistä tai kondomeista välitä.

Niin ja hyvä eytä selvisitte säikähdyksellä =)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="ounou";25246961]Huh, testi näytti ei-raskaana!!!
Saittepas taottua järkeä tähän päähän,
Sanoin miehelle et jalat pysyy ristissä ellei ala kumeja ala ilmestyy ja etenkin käyttöä JOKA kerta. Kaipa tuo ymmärs yskän :D
Kortsu on vaan niiiiiiiiin ärsyttävä molempien mielestä, mut tosiaan tähän tilanteeseen ei kaipais raskautua yhtään. Kai se on vaan pakko kitkuttaa sen kumin kanssa viel puol vuotta. Minipillereitä ei syö erkkikään kun muuten on menkat joka toinen viikko tai kuten viimeks 3 viikkoo putkee, viikon tauko ja toiset 3 viikkoo...
Ja muita vaihtoehtoja ei taida olla kun imettää. Paitsi selibaatti :D[/QUOTE]

Olen tilannut Saksasta pessaarin ja spermisidiä. Suosittelen sitä. Vähän toki vähentää spontaanisuutta, mutta yllättävän vähän näin lapsiperheessä. Sopii parisuhteessa elävälle, jolle lapsi ei ole täydellinen katastrofi. Ehkäisyteho on kuitenkin kyllä tosi hyvä (n. 80-90%), jos oikein käyttää.

Yhteistyössä