Muuttuiko menkkasi synnytyksen jälkeen?

maalla on mukavaa

Aktiivinen jäsen
20.10.2008
1 088
0
36
Eli ennen minulla oli erittäin säännölliset menkat, kivut olivat täysin siedettävän rajoissa sekä menkat kestivät 4-5pv.

NYT synnytyksen jälkeen menkat kestävät 10-14pv ja eivät ole säännöllisestä kuulleetkaan! Kipuja ei ole, mutta menkkojen aikaan nykyään aivan armoton päänsärky. :headwall:

Ja nyt viime kuukautisten alussa aloitin e-pillerit ja viimeksi pillerit alottaessani menkkojen aikaan ne "pilleri menkat" kestivät vain 2pv nyt nämä menkat kestivät ihan sen "normaalin" 12pv. Alkaa mennä hermot kun puolet kuusta vuotaa solkenaan. :kieh: |O

kyllä! Ennen todella niukat, noin 5 päivää. Nykyisin lähes viikon, joista kolme päivää vuotaa kuin saavista kaatamalla. Lisäksi ovulaatiokivut on tulleet synnytyksen myötä.

Sama tääläkin, ennen pillereillä 2-3 päivää. Nyt vähintään viikon kestävät ja armoton päänsärky ja pahoinvointi pari ensimmäistä päivää. Nyt helteillä kiva olla rättipäivillä =/....

En siis ole ainoa. :D

Mites kuinka kauan teillä synnytyksestä? Olivatko menkat väliaikaisesti sellaiset ja palasivat ajallaan normaaleiksi vaiko sama meno jakuu? Itsellä synnytyksestä ei vielä montaa kuukautta ja siksi elättelen toivoa jos nämä tästä vielä muuttuisivat. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja ver-de:
En siis ole ainoa. :D

Mites kuinka kauan teillä synnytyksestä? Olivatko menkat väliaikaisesti sellaiset ja palasivat ajallaan normaaleiksi vaiko sama meno jakuu? Itsellä synnytyksestä ei vielä montaa kuukautta ja siksi elättelen toivoa jos nämä tästä vielä muuttuisivat. :whistle:

reilusti yli vuosi on aikaa ja yli vuoden jo menkatkin pyörineet joten tuskin nämä mulla tästä mihinkään muuttuu.

Minulla tuli pysyvä muutos toisen synnytyksen jälkeen. Ennen kierto oli pitkä ja epäsäännöllinen. Toisen synnynytyksen jälkeen kierto muuttui täsmälliseksi neljän viikon kierroksi. Ja muutos oli pysyvä. Lapset ovat jo koululaisia eikä vanhaan systeemiin ole palattu.

olipas minulle ajankohtainen aihe...
Itsellä ekasta synnytyksestä 7,5kk. Lääkelapsi, joten kuukautisetkin "tehtiin" lääkkeillä. Sitä ennen söin pillereitä, koska kivut kamalat -sairaalassakin muutamaan kertaan. Mutta tosiaan ilman mitään lääkkeitä ei kk tullut myöskään kuin noin puolen vuoden välein ja oli runsaat. Nyt tosiaan eilen vissiin alkoi sitten synnytyksen jälkeen ekat kuukautiset. Pikkuhousunsuojalla oon pärjänny, ettei oo mitkään runsaat. Saas ny nähä. Kiva lukea, että kivut voi vaan lisääntyä...eikös sitä yleensä sanota että ne häviää/helpottuu lapsen myötä... ja kiva lukea myös että saattaa vuotaa lähes koko ajan...mitenkähän tässä mun tuurilla tuleekaan käymään...

Mulla oli teininä 2-3 pv menkat, tosi niukat mutta ekan päivän oksensin ja itkin vessan lattialla kun sattui niin paljon. ja tasan 28 päivää oli väliä, pystyin katsomaan kalenterista että koska on seuraavat menkat. kerran laskin kesäkuussa että jouluaattona on menkat - ja ne oli :D
Tunsin itse ovulaation aina kun se aiheutti kipuja ja voi tsiisus sitä liman määrää...

Kahden lapsen jälkeen oli tosi epäsäännölliset menkat (ekan ja tokan välillä ei ollut menkkoja ollenkaan, ihme kun tulin raskaaksi!) , välillä vuosi 2kk putkeen, välillä 4 kuukautta ilman menkkoja, hormoneilla käynnisteltiin imetyksen jäljiltä eikä se kipu ole minnekään hävinnyt, tasaisemmin vain tulee useampana päivänä. Ja vuotaa kuin tulva olisi, voi herranjestas sentään...
Oikeasti elämä ei ole enää elämisen arvoista niiden menkkojen kanssa!

Sain vielä 3. lapsen (ihme kyllä, tuskin on tapahtunut mitään ovulaatioita 2. lapsen jälkeen enää, ainakin itse näin luulin) ja nyt elättelen toivoa ettei menkat enää tulisikaan kun kohta vuoteen ei ole ollut (imetän toki vielä).
En tiedä saisko ne loppumaan kokonaan hormonikierukalla jos ne sitten alkaakin vielä?
Nyt on nimittäin ruennut olemaan kipuja munasarjojen paikkeilla ja pahoin pelkään että ne pirulaiset aikoo minun iloksi siellä käynnistellä menkkoja, argh!

Ja ikää mulla 24v :(

Itsekin just näitten saakelin menkkojen kanssa taistelen!!!

Mulla synnytyksestä 5kk ja menkat kerenneet olla neljä kertaa. Nyt siis neljäs kerta menossa. Ekat menkat oli 7 viikkoa synnytyksestä. Hitusen niukemmaksi ovat ehkä muuttuneet, kipuja ei juuri ole, mutta epäsäännölliset ovat. Nytkin oon pian vuotanu pari viikkoa. Tosin reilu viikko oli semmosta ihme tuhruttelua. Hohhoijaa...

Ei sillä, että mulla ennen raskautta olis säännölliset menkat ollu, päinvastoin! Ihan teini-ikäisestä asti olleet epäsäännölliset. Söinkin ennen raskautta teroluteja, jotta kierto olis säännöllinen.

Alko jotkut haamumenkat lapsen ollessa 4 viikkoa, mutta ne oli ihan oudot enkä laske niitä :D Sit olin piiiiiiiiiitkään ilman ja nyt tuli viime viikolla niukat, kesti vain muutaman päivän, että vähän erilaiset ku ennen. Imetän yhä, ja nää oli ekat, joten en tiedä miten käy.

Yhteistyössä