Mennään tänään katsomaan yhtä taloa ja miehen mielestä se on tyhmää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulle sanoi joskus joku kiinteistövälittäjä, että aina kannattaa katsella asuntoja, vaikka ei olisikaan tarkoitus ostaa. Näin tietää sitten paremmin ainakin mitä tahtoo ja mitä ei sitten, kun on ostoaikeissa.

Mutta tämä talo on nyt meidän tuttavaperheen ja halusivat, että menemme katsomaan sitä kuitenkin. Meillä on tarkoituksena kyllä ostaa isompi, mutta ei ihan vielä... ehkä vuoden tai kahden päästä. Paha sanoa tarkkaa aikaa, mutta pian se on kuitenkin ajakohtaista. Miehen mielestä on ihan typerää mennä katsomaan, kun kerran emme aio ostaa. Sanoo myös ettei ole rahaa. Toisaalta minä ihmettelen, että JOS nyt tulisi ihan unelmatalo kohdalle niin miksi sitä pankkilainaa ei voisi ottaa nyt siinä missä kahden vuoden päästäkin. Ottaisi vaikka alkuu pidemmällä laina-ajalla ja sitten lyhentäisi myöhemmin nopeammin.

Mutta siis joka tapauksessa minusta ei ole mitään pahaa mennä vain katsomaan.

sitä vähän ihmettelen, että jos kerran talo on tuttavaperheen, niin ettekö ole sen jo nähneet kyläillessä heillä?? Ja minustakin on jotenki vähän outoa mennä katsomaan taloa/asuntoa, jos ei aio ostaa. Kyllä sitä sitten osaa kysyä oikeat asiat, kun on oikeasti ostamassa. Ymmärrän siis miestäsi, ehkä miehesi ei halua tuottaa turhia kuvitelmia asunnon myyjälle, tai sitten miehellesi tulee vain entistä enemmän oman asunnon kuume, ja hän tietää, että nyt ei ole varaa...

Ei mennä siis asuntoesittelyyn vaan ihan normaalisti heille kylään. Ja lähinnä, koska mies ei ole heillä koskaan käynyt kuin tuulikaapissa niin häntä se kyllä kiinnostaa. Sanoi siis aiemmin, että olisi kiva tietää millainen on sisältä niin tietäisi edes että kannattaako haaveilla. Talo ei edes vielä ole myynnissä eli sitä ei myydä just nyt tällä hetkellä kenellekään. Mutta on tulossa myyntiin varmaan tämän vuoden aikana.

Ja ovat siis tosiaan tuttavia, ei edes kavereita. Minä olen käynyt kolme kertaa kahvilla ja olen nähnyt talon osittain sisältä.

no kaks piippuinen juttu... itse kun yritin asuntoa myydä niin ärsytti se että kävi niitä katselijoita... siis sellaisia joilla ei ollut edes ostoaikeita..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei mennä siis asuntoesittelyyn vaan ihan normaalisti heille kylään. Ja lähinnä, koska mies ei ole heillä koskaan käynyt kuin tuulikaapissa niin häntä se kyllä kiinnostaa. Sanoi siis aiemmin, että olisi kiva tietää millainen on sisältä niin tietäisi edes että kannattaako haaveilla. Talo ei edes vielä ole myynnissä eli sitä ei myydä just nyt tällä hetkellä kenellekään. Mutta on tulossa myyntiin varmaan tämän vuoden aikana.

Ja ovat siis tosiaan tuttavia, ei edes kavereita. Minä olen käynyt kolme kertaa kahvilla ja olen nähnyt talon osittain sisältä.

Niin, että mies ei halua mennä sinne, koska se on tyhmää, mutta silti miestä kiinnostaa mennä... Tiedätköhän nyt itsekään, missä menette? Suosittelen ottamaan selvää.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin, että mies ei halua mennä sinne, koska se on tyhmää, mutta silti miestä kiinnostaa mennä... Tiedätköhän nyt itsekään, missä menette? Suosittelen ottamaan selvää.

Niin no minustakin tuo oli hassua, kun aiemmin asiasta puhuttiin ja talo kiinnosti miestä. Kyseli minulta millainen se on ja isälleenkin puhui. Sitten tämä tuttavaperheen nainen soitti minulle ja ehdotti kyläilypäivää niin sen puhelun jälkeen mies sanoi, että on tyhmää mennä katsomaan kun ei ai oostaa jne.

Ihan ok mennä, jos kerran talo ei ole vielä virallisesti myynnissäkään vaan vasta tulossa ehkä tämän vuoden aikana, samion kuin ehkä teidän talonosto. No big deal.

Näyteikkunashoppailu on sallittua. Pieneksi häpeäksi pakko tunnustaa, että kaikki kylän myytävät talot luurattu läpi esittelytilaisuuksissa :D Suunnitelmissa kyllä ostaa, mutta ei ehkä juuri täältä...

Jos sun miehen mielestä on noloa mennä "kyyläämään" kun ei ole ostoaikeitakaan. Aattelee että tuttavat alkaa sitä sitten teille kaupittelemaan ja joudutte sanomaan heille ettei kiinnosta. ???

Yhteistyössä