Metsästääkö miehesi ja käy sitten näillä sivuilla narisemassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilmeisesti siis pirttihirmu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Harrastan metsästystä mutta kohtuuden rajoissa, hirvimetsällä meni 1 pidennetty viikonloppu + 1 päivä, muuhun metsästykseen meni pari viikonloppua.

Kovin paljoa enempää en voisi käyttää aikaa metsästykseen tai muuten vaimo saattaisi alkaa narisemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ilmeisesti siis pirttihirmu:
Itse sanoit, että syksyt menee täysin oikeestaan metsässä johon totesin että aika on pois perheeltäsi.
Ihan on teidän asianne miten menonne hoidatte ja tottakai omaa aikaa täytyy olla.
Meidän perheessä tää on vaan karannut täysin käsistä ja ihmestyttää tuo metsästäjien marina narina käsite.

En kyllä ole sanonut!! Oli ihan eri ihminen, mutta vastasin hänen puolestaan. Ja lukutaito kunniaan, hänkin sanoi että VIIKONLOPUT menee syksyisin siellä, ei koko syksy. Viikossa on kuitenkin 5 muuta päivää ja iltaa viikonlopun lisäksi...

Kaikkein hauskin juttu jäi kertomatta.

Kävimme viikko sitten lenkillä pitkästä aikaa kaverini kanssa, niin siitä alkoi keskustelu, että kun aina pitää aloittaa se lenkkeily ihan kiusallaan juuri tähän vuodenaikaan.

Edellinen kuntokuuri meillä oli tammikuusta - huhtikuuhun ( ei siis hirvestys aikana) ja nyt sitten tarkoitus aloittaa taas kun vauva syntynyt eli tammikuussa.

Putosin itsekin kärryiltä...
Minäkö se tässä narisenkin;)

Onhan tuo nyt hiton epäreilu asetelma, että mies vaan menee jatkuvalla syötöllä perhettä ajattelematta ja parisuhteen toinen osapuoli ei saisi edes lenkillä käydä, kun sekin on miehen omasta ajasta pois.

Meillä mies harrastaa kilpasuunnistusta, joten suunnistuskaudella on aika paljon poissa kotoa viikonloppuisin. Muutamia reissuja (esimerkiksi Kainuun rastiviikko) teemme ihan koko perheen voimin ja mies haluaisi meidät aina kisoihinkin mukaan. Kyllä niissä tulee jonkin verran aikaa vietettyäkin, sillä esikoinen ja keskimmäinen ovat menneellä kaudella myös aloittaneet kilpasuunnistuksen.

Meillä homma kuitenkin toimii sillä lailla tasapuolisesti, että pääsen ilman miehen nurinoita lenkille ja salille, mies päin vastoin kannustaa minua siinä (odottaa kai joskus näkevänsä minutkin metsässä rasteja jahtaamassa :D ).

Minusta ihanteellisinta teidän kohdallanne olisi se, että saisitte puhuttua asiat kunnolla halki ilman "narisemista ja nalkutusta", mutta ainakin tekstiesi perusteella vaikuttaa tällä hetkellä siltä, että miehelläsi on asian suhteen aika haastava asenneongelma. Ja siis se asenneongelma on mielestäni nimenomaan miehelläsi, ei sinulla.

No voi hyvä hytty että voi olla pipo kireellä toisen harrastuksesta :0

Pitäskö siskot teidän miesten olla täydellisiä perheihmisiä, jotka tulee suoraan töistä pitämään rakasta vaimoaan kädestä lurittelemassa rakkauslirkutuksia korvaanne, hoidettuaan oman osansa kotitöistä? Omaa aikaa ei saa olla, muuten on täysin kelvoton puolisoksi ja vanhemmaksi...

Metsästys nyt vaan on tommoista sesonkiharrastamista, lähtekää metsälle mukaan tai keksikää muuta tekemistä siksi aikaa. Ei siellä kotona tarvitse olla suremassa ja kyynelehtimässä miehen perään.

Tämä harrastus varmaan vie sen suurimman osan ajasta, mutta myös muutenkin mies organisoi ajankäytönsä jotenkin niin, ettei sitä yhteistä aikaa enää ole.
Minä kyllä pärjään kotona, mutta lapsetkin tahtoisivat isänsä aikaa.
Sitä on kuitenkin joskus ollut...

Yleisesti ottaen minulla on hyvä ja tekevä mies, mutta kun tuon ajankäytön saisi vielä jotenkin kuriin!

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:

Pitäskö siskot teidän miesten olla täydellisiä perheihmisiä, jotka tulee suoraan töistä pitämään rakasta vaimoaan kädestä lurittelemassa rakkauslirkutuksia korvaanne, hoidettuaan oman osansa kotitöistä? Omaa aikaa ei saa olla, muuten on täysin kelvoton puolisoksi ja vanhemmaksi...

Metsästys nyt vaan on tommoista sesonkiharrastamista, lähtekää metsälle mukaan tai keksikää muuta tekemistä siksi aikaa. Ei siellä kotona tarvitse olla suremassa ja kyynelehtimässä miehen perään.

Meillä mies mkäy hirvimettällä, eikä ole kyllä koskaan käyny mielessäkään kätistä asiasta. Pahempiakin harrastuksia vois olla. Syyskuun lopulta joulukuun loppuun on joka viikonloppu metsällä ja aina viikon isänsä luona metsällä kauempana.

Vapauksia on mullakin. Käyn useamman kerran vuodessa pitkän viikonlopun yksin tai siskon kanssa lomailemassa eikä vastavuoroisesti mies ole ikinä siitä kätissyt. Nytkin olen lähdössä ja mies jättää yhden viikonlopun väliin metsästyksessä. :)

Kaikki on suhteellista ja tämä ei meillä aiheuta minkäänlaisia hankaluuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Meillä minä metsästän, eikä tuo mies ole ikinä marissut vaikka syksyisin meneekin viikonloput metsällä aika lailla kokonaan! En ymmärrä mikä siinä on että akat marisee niin helposti joka asiasta!

No hoidatko sinä sitten puolestasi vaikkapa lapset ja päästät miehen yhtä paljon pois kotoa omille menoilleen? Nimettäin näinhän se on ok, kunhan jää parisutheellekin vielä aikaa. Mutta jos näin ei käy, niin sittenhän se ei ole ok.

Ja luulen, että jos mies käy metsällä ja nainen on kotona, niin usein käy niin, että nainen ei saa sitä vapaa-aikaa. Kyllähän se sitten ottais kupoliin.

Onneks mulla mies ei metsästä ja ymmärtää, että laatuaikaa on parisuhteessa vietettävä. Mun mielestä harrastukste ok, kunhan on yhteistä ja omaa aikaa kummallakin sopivasti. Ei ole reilua, jos toinen heiluu missä heiluu, ja toinen on kiltisti kotona vaan hoitamassa lapsia koko ajan. Silloin ei olla enää perhe.

Minä tulin mukaan marisemaan. Munkin pipoa kiristää tämä metsästys. B)

Meidän juniori syntyi syksyllä. Mies sanoi jo hyvissä ajoin että kiva juttu. Voi sitten pitää isyysloman hirvenmetsästysaikaan. Luulin sen vitsailevan, mutta ei se ollut vitsi. Isyysloma meni oikein tiiviisti hirvimetsällä.

Ja tänäkin syksynä metsässä on mieheltä vierähtänyt useimmat iltapäivät ja aamuyöt katsomatta siihen onko viikonloppu vai arki.

Minä olen hoitanut lapset ja kodin. Välillä tosiaankin tuntuu että mies on meillä ihan vapaamatkustajana. Lapset nyt ainakin on pelkästään minun vastuulla.

Grr...

Oli vaan pakko purkautua :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen41v:

Pääseekö se toinen osapuoli sieltä kotoa mihinkään? Ap sanoi, että viides lapsi tulossa. Mihin hän lähtee viettämään vapaa-aikaansa sillon, kun mies on metsällä? Tai edes muulloin?

Monilla se ainoa kaveri käytännössä on se oma elämänkumppani, varsinkin kun ikää tulee. Ei ole enää, mihin lähteä viettämään aikaa, varsinkin jos harrastukset ovat lähinnä vaikkapa omassa pihapiirissä. Ei viiden lapsen kans tosta noin vaan lähdetä kyläilemään ja muuta.

Mun mielestä pitää ajankäytöt mennä tasan, eli kumpikin saa mennä yhtä paljon. Jos kummatkin on koko ajan kotoa pois, niin sit kannatta amiettiä, että onko se palkitsevaa perhe-elämää?

Kuulostaa vähän siltä, että sinulla ei ole lapsia?

Metsästää se. Mutta ei se käy marisemassa, koska jos se puhuu musta, se vaan kehuskelee.

Outoa, jos jollekin tulee joku harrastus omaa vaimoa tärkeämmäksi, ei se ole enää oikein.

...näitä miehiä. joko ne ei ole "valmiita" perustamaan perhettä ja vakiintumaan, tai sitten, perheen perustettuaan, laistavat velvollisuuksistaan ja pelaavat ympäriinsä... mikä ihme tätä maailmaa vaivaa? vai onko normaalia tällainen kuvio? mä en ainakaan ole onnellista ja tyytyväistä "perhettä" tavannutkaan.

Isommat jo 13, 11 ja 9, joten pärjäävät jo itsekseen.
Pienin nyt 2½v ja hän vielä tarvitsee kaitsijaa. Pieniä hetkiä uskallan kyllä jättää 13 vuotiaan tytön hoteisiin.

Pienin päivähoidossa arkisin 4pv:nä ja yhtenä arkipäivänä minä olen vapaalla ja hänen kanssaan ihan tarkoituksella.
Viikonloppuisin ei ryhmishoitopaikka ole auki, joten hoito järjestettävä itse.
Sunnuntaisin liikkeeni kiinni, joten vain lauantaisin tarvitsee hoitajaa, mutta onneksi mummo ja sukulaiset sekä tuttavat apuna.

Lapset ovat aina kulkeneet mukanani jos olen halunnut käydä esim. kaupoilla yms. Myös lenkkireissuilla on ratasikäisenä kulkeneet.

Joskus vieraillaankin ilman isukkia, mutta kyllä nekin tällä yhdistelmällä (yrittäjä+iso perhe) on hieman jo jääneet.

Ei he ole olleet liikkumiselle este, mutta kuten sanottua, niin eihän tässä ole kysymys sitten mistään omasta ajasta.
Tosin en ole sitä vaatinutkaan ja jos vaatisin, niin sehän olisi taas sitä narinaa ja marinaa.
Yleisesti miehillä on helppoa vain lähteä vaikka sanomatta sanaakaan ja sitten ilmaantua myöhään illalla kotiin, mutta naisena pitää ensin anella lupaa menemisilleen ja hankkia lapsenlikka jne.

Kaikki lapsemme ovat haluttuja ja toivottuja ja tämä viitonen jää nyt sitten viimeiseksi. Meidän perhe on koossa.

[/quote]

Pääseekö se toinen osapuoli sieltä kotoa mihinkään? Ap sanoi, että viides lapsi tulossa. Mihin hän lähtee viettämään vapaa-aikaansa sillon, kun mies on metsällä? Tai edes muulloin?

? [/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Itse sanoit, että syksyt menee täysin oikeestaan metsässä johon totesin että aika on pois perheeltäsi.
Ihan on teidän asianne miten menonne hoidatte ja tottakai omaa aikaa täytyy olla.
Meidän perheessä tää on vaan karannut täysin käsistä ja ihmestyttää tuo metsästäjien marina narina käsite.

En kyllä ole sanonut!! Oli ihan eri ihminen, mutta vastasin hänen puolestaan. Ja lukutaito kunniaan, hänkin sanoi että VIIKONLOPUT menee syksyisin siellä, ei koko syksy. Viikossa on kuitenkin 5 muuta päivää ja iltaa viikonlopun lisäksi...

Yhteistyössä