Metsästys ei ole normaali harrastus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TooQT2BSTR8
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei luoja...... :o kaikkien pitäs vaan ilmeisesti hakea kaikki elintarvikkeet kaupantiskiltä ja olla kertomatta kersoille mistä se jauheliha sinne pakettiin tulee tai niin sinne säilykepurkkiin se tonnikala.............haloo.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:
Tappaa ne teurastajatkin sulle sen ruuan. vai ootko nähny eläviä kanoja/lehmiä prisman lihatiskillä??? :headwall: :headwall:

Se onkin heille kuitenkin työ, ei harrastus.

No mutta pitää olla ihan vitun hullu että edes harkitsee tuollaista ammatikseen??? Kuvitteles, jo ihan peruskoulun ysiluokalla joku jäppinen täyttelee yhteishakulomaketta hullun kiilto silmissään...... :D

Kaikki kun eivät valitettavasti pääse siihen toiveammattiinsa. Ja jonkun tuokin homma on tehtävä.

Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.

Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.

No enpä osaa sanoa kaikkien teurastajien syitä ammatinvalintaansa. Terveemmältä minusta kuitenkin kuulostaa se, että työkseen joutuu tappamaan eläimiä, kuin että sitä tekee huvikseen, harrastuksena.

No enpä osaa sanoa kaikkien teurastajien syitä ammatinvalintaansa. Terveemmältä minusta kuitenkin kuulostaa se, että työkseen joutuu tappamaan eläimiä, kuin että sitä tekee huvikseen, harrastuksena.

Ei mun mielestä todellakaan. Mun mielestä on ihan sama asia. Molemmat, teurastajat ja metsästäjät on oivaltaneet sen olennaisen: ihminen on sekasyöjä, ihminen syö lihaa. Liha vaatii tappamista.

Moni metsästäjä ei syö tehotuotettua lihaa koska se tuotantotapa on epäeettistä. Moni taas pitää metsästämistä epäeettisenä eikä ajattele missä oloissa ne tuotantoeläimet joutuvat olemaan.

Mä näkisin asian niin, että jos metsästäjä jättää saaliinsa metsään hyödyntämättä sitä millään tavalla, metsästysmotiivit ovat epänormaalit ja todella kyseenalaiset. Sellaista kutsuisin hupimetsästykseksi. Lihan hankkimiseksi ruokapöytään riista on todella eläinystävällinen valinta. Ja koska sitä ei ihan joka lähikaupan lihatiskiltä saa, ravinto muodostuu luonnollisesti kasvispainotteisemmaksi ja lihaa tulee syötyä vain n. kerran tai pari viikossa :)

Se on kuitenkin paljon muutakin kuin tappamista...Pääsis sultakin itku jos kukaan ei pitäis kantoja kurissa.Sulla on kyllä niin väärä kuva metsästyksestä,perehtyisit asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Mä näkisin asian niin, että jos metsästäjä jättää saaliinsa metsään hyödyntämättä sitä millään tavalla, metsästysmotiivit ovat epänormaalit ja todella kyseenalaiset. Sellaista kutsuisin hupimetsästykseksi. Lihan hankkimiseksi ruokapöytään riista on todella eläinystävällinen valinta. Ja koska sitä ei ihan joka lähikaupan lihatiskiltä saa, ravinto muodostuu luonnollisesti kasvispainotteisemmaksi ja lihaa tulee syötyä vain n. kerran tai pari viikossa :)

Bingo! Enpä vain ole koskaan nähnyt tai kuullut että liha metsään jätettäisiin...? Lukuunottamatta näitä amerikan biisoneita....

Ei mun mielestä todellakaan. Mun mielestä on ihan sama asia. Molemmat, teurastajat ja metsästäjät on oivaltaneet sen olennaisen: ihminen on sekasyöjä, ihminen syö lihaa. Liha vaatii tappamista.

Moni metsästäjä ei syö tehotuotettua lihaa koska se tuotantotapa on epäeettistä. Moni taas pitää metsästämistä epäeettisenä eikä ajattele missä oloissa ne tuotantoeläimet joutuvat olemaan.

Niin siis minä en pidä metsästämistä epäeettisenä sinänsä... Mutta sellaisena harrastuksena, jossa pääasiana on tappaminen on se minusta hyvin kyseenalainen.

Minä en nyt ymmärrä. Miksi metsästäjä on pahempi ja julmempi kuin ihminen, joka ostaa jonkun muun tappaman eläimen kaupasta... ostamalla sen lihan annat sille teurastajalle luvan tappaa. Ei se, että sinulta itseltäsi ei kädet verenny, tee sinusta yhtään sen vähemmän julmaa tai pahempaa.

Niin siis minä en pidä metsästämistä epäeettisenä sinänsä... Mutta sellaisena harrastuksena, jossa pääasiana on tappaminen on se minusta hyvin kyseenalainen.

Mikä saa sut olettamaan että se tappaminen on se pääasia?? Tästä kulmasta katsottuna esim. kamppailulajit ovat hyvin, hyvin kyseenalaisia. Opetetaanhan jo ihan lapsille siellä miten ihmisestä saadaan nirri pois mahdollisimman helposti. Tai ainakin miten saadaan toinen mahdollisimman nopeasti tantereeseen.

"Metsästys ei ole normaali harrastus" Tässä on tullut hyviä mielipiteitä puolin ja toisin. Mutta kun otsikossa luki "ei normaali harrastus".. Kun metsästys on harrastamista (minkä nyt todella luen kirjaimellisesti harrastamiseksi, enkä riistakantojen karsinnaksi, enkä omaksi ruoaksi hankkimiseksi..), niin eikö sitä jo lueta epänormaaliksi harrastukseksi??

Mikä saa sut olettamaan että se tappaminen on se pääasia?? Tästä kulmasta katsottuna esim. kamppailulajit ovat hyvin, hyvin kyseenalaisia. Opetetaanhan jo ihan lapsille siellä miten ihmisestä saadaan nirri pois mahdollisimman helposti. Tai ainakin miten saadaan toinen mahdollisimman nopeasti tantereeseen.

Se, jos metsästys luetaan harrastukseksi. Ei keinoksi hankkia syötävää. Lisäksi tiedän paljon tällaisia metsästäjiä, jotka räiskivät sorsia ja jäniksiä, eivätkä välttämättä viitsi vaivautua edes ottamaan niitä sieltä mukaansa.

Jos otsikossa lukisi että "tappaminen ei ole normaali harrastus" ymmärtäisin sua ehkä paremmin. Mulle toi otsikko sanoo lähinnä että "lihan hankinta ei ole normaali harrastus" :D

Se, jos metsästys luetaan harrastukseksi. Ei keinoksi hankkia syötävää. Lisäksi tiedän paljon tällaisia metsästäjiä, jotka räiskivät sorsia ja jäniksiä, eivätkä välttämättä viitsi vaivautua edes ottamaan niitä sieltä mukaansa.

Mä en tunne yhtään tuollaista metsästäjää,ja tunnen kuitenkin aika monta metsästystä harrastavaa!!!Se tappaminen ei todellakaan ole pääasia,vaan luonnossa oleminen.

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Mä en tunne yhtään tuollaista metsästäjää,ja tunnen kuitenkin aika monta metsästystä harrastavaa!!!Se tappaminen ei todellakaan ole pääasia,vaan luonnossa oleminen.

Luonnossa voi olla ilman asettakin. Minä ainakin voin.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
mun mies ei kyllä metsästä, mut olen silti sitä mieltä, että metsästys on tosi hyvä harrastus:)

minun mies metsästää. Poika metsästää. Sukulaisissa paljon jotka metsästää.
Hyvä harrastus se on jos ei väärin käytetä metsästyslupia jne

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
"Metsästys ei ole normaali harrastus" Tässä on tullut hyviä mielipiteitä puolin ja toisin. Mutta kun otsikossa luki "ei normaali harrastus".. Kun metsästys on harrastamista (minkä nyt todella luen kirjaimellisesti harrastamiseksi, enkä riistakantojen karsinnaksi, enkä omaksi ruoaksi hankkimiseksi..), niin eikö sitä jo lueta epänormaaliksi harrastukseksi??

mutkun ystävä kallis metsästysharrastus sisältää tuon kantojen karsimisen ja muun riistanhoidon, ei pelkkää tappamista. Se kokonaisuus on metsästämistä, ei vain yksi osa. Ihan kun ratsastuksessa myös hevosen hoito kuuluu lajiin, ei vain selässä istuskelu.

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:

En myös tunne moisia, vaikka monia tunnen. Ja jos se saatu saalis on syömäkelvotonta, se viedään haaskaksi jolloin se pääsee takaisin luonnon kiertokulkuun hyvin nopeasti. Haaska ei ole metsään jättämistä huvi ammunnan jälkeen.

no on aivan normaali harrastus.
:LOL::LOL::LOL:

tällasia te tenunenut ootte :mad:

Metsästyksenvalvoja pyysi metsästäjää näyttämään lupansa – sai nyrkistä

JULKAISTU 07.11.2018 15:24

Metsästäjä huitaisi metsästyksenvalvojaa nyrkillä tänä aamuna Sotkamossa.

Poliisi on ottanut Sotkamossa kiinni metsästyksenvalvojaa nyrkillä huitaisseen miehen.

Noin yhdeksän aikaan aamulla metsästyksenvalvoja oli tapansa mukaan ollut maastossa valvomassa metsästystä. Valvoja oli kysynyt alueella käyskentelevältä metsästäjältä metsästyslupia.

Tilanne on jostain syystä kärjistynyt miesten välillä niin, että metsästäjä oli lyönyt nyrkillä metsästyksenvalvojaa. Poliisi sai ilmoituksen asiasta ja metsästäjää oli etsimässä useampia partioita. Metsästäjä on otettu poliisin toimesta kiinni rikoksesta epäiltynä tänään ennen kello kolmea iltapäivällä.

Poliisin mukaan tapahtuneesta ole ollut muille sivullisille vaaraa.

Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?

väkivaltasta sakkiahan ne on, lue uutisia metsästys"onnettomuuksista"

helppo se on lahdata vihamies, koska "luulin teereksi" :ROFLMAO::ROFLMAO:

ja hölmö, ei tarvita kuin lisää susia, karhuja ja ilveksiä niin kyllä ne kannat pysyy kurissa ilman juopottelevia tenunenä-tussari-pellejä (y)

Yhteistyössä