Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:Tappaa ne teurastajatkin sulle sen ruuan. vai ootko nähny eläviä kanoja/lehmiä prisman lihatiskillä??? :headwall: :headwall:
Se onkin heille kuitenkin työ, ei harrastus.
No mutta pitää olla ihan vitun hullu että edes harkitsee tuollaista ammatikseen??? Kuvitteles, jo ihan peruskoulun ysiluokalla joku jäppinen täyttelee yhteishakulomaketta hullun kiilto silmissään......![]()
Kaikki kun eivät valitettavasti pääse siihen toiveammattiinsa. Ja jonkun tuokin homma on tehtävä.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.
No enpä osaa sanoa kaikkien teurastajien syitä ammatinvalintaansa. Terveemmältä minusta kuitenkin kuulostaa se, että työkseen joutuu tappamaan eläimiä, kuin että sitä tekee huvikseen, harrastuksena.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.
No enpä osaa sanoa kaikkien teurastajien syitä ammatinvalintaansa. Terveemmältä minusta kuitenkin kuulostaa se, että työkseen joutuu tappamaan eläimiä, kuin että sitä tekee huvikseen, harrastuksena.
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Mä näkisin asian niin, että jos metsästäjä jättää saaliinsa metsään hyödyntämättä sitä millään tavalla, metsästysmotiivit ovat epänormaalit ja todella kyseenalaiset. Sellaista kutsuisin hupimetsästykseksi. Lihan hankkimiseksi ruokapöytään riista on todella eläinystävällinen valinta. Ja koska sitä ei ihan joka lähikaupan lihatiskiltä saa, ravinto muodostuu luonnollisesti kasvispainotteisemmaksi ja lihaa tulee syötyä vain n. kerran tai pari viikossa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.
Ei mun mielestä todellakaan. Mun mielestä on ihan sama asia. Molemmat, teurastajat ja metsästäjät on oivaltaneet sen olennaisen: ihminen on sekasyöjä, ihminen syö lihaa. Liha vaatii tappamista.
Moni metsästäjä ei syö tehotuotettua lihaa koska se tuotantotapa on epäeettistä. Moni taas pitää metsästämistä epäeettisenä eikä ajattele missä oloissa ne tuotantoeläimet joutuvat olemaan.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Eli kaikki teurastajat tässä maassa tekevät työnsä koska muuten olisivat työttömiä? Ettei vain olisi tappaminen kivaa...? Ja ajattele, satoja jos ei tuhansia raatoja joka päivä.
Ei mun mielestä todellakaan. Mun mielestä on ihan sama asia. Molemmat, teurastajat ja metsästäjät on oivaltaneet sen olennaisen: ihminen on sekasyöjä, ihminen syö lihaa. Liha vaatii tappamista.
Moni metsästäjä ei syö tehotuotettua lihaa koska se tuotantotapa on epäeettistä. Moni taas pitää metsästämistä epäeettisenä eikä ajattele missä oloissa ne tuotantoeläimet joutuvat olemaan.
Niin siis minä en pidä metsästämistä epäeettisenä sinänsä... Mutta sellaisena harrastuksena, jossa pääasiana on tappaminen on se minusta hyvin kyseenalainen.
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Mikä saa sut olettamaan että se tappaminen on se pääasia?? Tästä kulmasta katsottuna esim. kamppailulajit ovat hyvin, hyvin kyseenalaisia. Opetetaanhan jo ihan lapsille siellä miten ihmisestä saadaan nirri pois mahdollisimman helposti. Tai ainakin miten saadaan toinen mahdollisimman nopeasti tantereeseen.
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Mikä saa sut olettamaan että se tappaminen on se pääasia?? Tästä kulmasta katsottuna esim. kamppailulajit ovat hyvin, hyvin kyseenalaisia. Opetetaanhan jo ihan lapsille siellä miten ihmisestä saadaan nirri pois mahdollisimman helposti. Tai ainakin miten saadaan toinen mahdollisimman nopeasti tantereeseen.
Se, jos metsästys luetaan harrastukseksi. Ei keinoksi hankkia syötävää. Lisäksi tiedän paljon tällaisia metsästäjiä, jotka räiskivät sorsia ja jäniksiä, eivätkä välttämättä viitsi vaivautua edes ottamaan niitä sieltä mukaansa.
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:Mä en tunne yhtään tuollaista metsästäjää,ja tunnen kuitenkin aika monta metsästystä harrastavaa!!!Se tappaminen ei todellakaan ole pääasia,vaan luonnossa oleminen.
Alkuperäinen kirjoittaja no:mun mies ei kyllä metsästä, mut olen silti sitä mieltä, että metsästys on tosi hyvä harrastus![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:"Metsästys ei ole normaali harrastus" Tässä on tullut hyviä mielipiteitä puolin ja toisin. Mutta kun otsikossa luki "ei normaali harrastus".. Kun metsästys on harrastamista (minkä nyt todella luen kirjaimellisesti harrastamiseksi, enkä riistakantojen karsinnaksi, enkä omaksi ruoaksi hankkimiseksi..), niin eikö sitä jo lueta epänormaaliksi harrastukseksi??
Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:Mikä saa sut olettamaan että se tappaminen on se pääasia?? Tästä kulmasta katsottuna esim. kamppailulajit ovat hyvin, hyvin kyseenalaisia. Opetetaanhan jo ihan lapsille siellä miten ihmisestä saadaan nirri pois mahdollisimman helposti. Tai ainakin miten saadaan toinen mahdollisimman nopeasti tantereeseen.
Se, jos metsästys luetaan harrastukseksi. Ei keinoksi hankkia syötävää. Lisäksi tiedän paljon tällaisia metsästäjiä, jotka räiskivät sorsia ja jäniksiä, eivätkä välttämättä viitsi vaivautua edes ottamaan niitä sieltä mukaansa.
Mä en tunne yhtään tuollaista metsästäjää,ja tunnen kuitenkin aika monta metsästystä harrastavaa!!!Se tappaminen ei todellakaan ole pääasia,vaan luonnossa oleminen.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1603511
Vit... mikä järjen jättiläinen tämäkin.
no on aivan normaali harrastus.
Mä oikeesti haluaisin kuulla KUNNON perustelut tollaselle väitteelle ja FAKTOJA siitä, et metsästäjät olisivat jotenkin hullumpaa sakkia verrattuna keskivertojamppaan.
Millä noi metsästyksenvastustajat pitäisivät eläinten kannat kurissa?