Metsolan innoittamana: Mitä ostin kaupasta-ketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
ananasviipale x2
tonnikalapala vedessä x2
appelsiinitäysmehu 1l
omenatäysmehu 1l
ketchup
pikakaurahiutaleet
kananmunia 15kpl
voisämpylät
ruispalat
paprikajauhe
mustikkajogurtti 1l
raejuusto 400g
maitorahka
smetana
kermaviili
ruokakerma 15% x5
creme bonjour cuisine sipulisekoitus
polar 15%
viili 1% x3
kevytmaito 1,5l x3
keittojuures pss x 4
herne-maissi-paprika pss
sinappikurkkusalaatti
herkkumaksamakkara
kalkkunaleike
amerikan pekoni
flora 600g
banaani 5kpl
tomaatti 1,1kg
sipulinippu x2
ruukkutilli
kukkakaali 550g
jäävuorisalaatti
lehtisalaatti
paprika
peruna 3,7kg
naudan jauheliha 700g
broilerin fileesuikale 1kg
kirjolohifile 1,5kg
shampoo
housuvaippat x2
muovikassi x3

Rahaa kului 117?. perheessä on 2 aikuista ja 2 alle 3-vuotiasta lasta.

Osa ruuista riittää kahdeksi viikoksi, mutta ensi viikolle täytyy ostaa lisää ainakin maitoa ja vaaleaa leipää. Luultavasti myös kasviksia.

Millainen on sun kahden viikon ruokalista, jos saat noista aineksista tehtyä kaksi kertaa päivässä lämpimän ruoan? Mie saisin noista neljä ateriaa x2, eli kahdeksaksi päiväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Millainen on sun kahden viikon ruokalista, jos saat noista aineksista tehtyä kaksi kertaa päivässä lämpimän ruoan? Mie saisin noista neljä ateriaa x2, eli kahdeksaksi päiväksi.

ei kun siis neljäksi päiväksi.

Broilerin suikaleista saa tehtyä ruokaa 3 kertaa. Ne riittävät 4-6päiväksi.
Jauhelihasta lihapullia, riittävät vähintään 2 päivää.
Kirjolohta on 2 filettä, ne riittävät 4 päiväksi.
Tonnikalasta tehty tonnikalariisivuoka riittää 1-2 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Broilerin suikaleista saa tehtyä ruokaa 3 kertaa. Ne riittävät 4-6päiväksi.
Jauhelihasta lihapullia, riittävät vähintään 2 päivää.
Kirjolohta on 2 filettä, ne riittävät 4 päiväksi.
Tonnikalasta tehty tonnikalariisivuoka riittää 1-2 päivää.

Ok, miekin olen aika hyvä venyttämään ja jatkamaan tähteitä, mutta sie olet mestari! Kumarrus ja taputuksia!

2 aikuista ja 1-vuotias ja alle 3-vuotias syövät 1 kilon broilerin fileesuikaleita, 700g jauhelihaa ja 2 kirjolohifilettä ja 2 purkkia tonnikalaa neljässä päivässä???

2 aikuista ja 1-vuotias ja alle 3-vuotias syövät 1 kilon broilerin fileesuikaleita, 700g jauhelihaa ja 2 kirjolohifilettä ja 2 purkkia tonnikalaa neljässä päivässä???

Onko miehesi kotona vai töissä? Minun mieheni on töissä joten syö kotona vain kerran päivässä.

vastaisitko tähän mie ??

vastaisitko tähän mie ??

Siis meidän lapset on 4 ja 5 ja mies ja minä lomalla, joten laskin niin, että noista jokaisesta sais kaksi ateriaa. Ja kun syödään kaksi kertaa päivässä lämmin ruoka, niin tulis 8 ateriaa. En kyllä ottanut huomioon, että tuota broiskua oli noin paljon. Tarkoitus ei ollut kettuilla, vaan olin oikeesti ihastunut, koska mulla on pyrkimys säästää ruokamenoissa ja itse olisin pärjännyt noilla vain viikon :).

Siis meidän lapset on 4 ja 5 ja mies ja minä lomalla, joten laskin niin, että noista jokaisesta sais kaksi ateriaa. Ja kun syödään kaksi kertaa päivässä lämmin ruoka, niin tulis 8 ateriaa. En kyllä ottanut huomioon, että tuota broiskua oli noin paljon. Tarkoitus ei ollut kettuilla, vaan olin oikeesti ihastunut, koska mulla on pyrkimys säästää ruokamenoissa ja itse olisin pärjännyt noilla vain viikon :).

Jos haluaa säästää niin tuosta jaulihasta voi tehdä ison makaronilaatikon. Tai sitten makakaronilaatikon ja jauhelihakastiketta. Jauhelihakastike riittää yhdelle aterialle ja iso makaronilaatikko ainakin 2 aterialle.
Broilerin kun laittaa 3 osaan niin yhdestä osasta voi tehdä kastiketta johon tulee paljon kasviksia joukkoon. Toisesta osasta broilerikeiton johon tulee 2 pussia keittojuureksia ja paljon perunaa. Kolmannesta osasta vaikkapa broileripastaa.
Kalan valmista itse melkein aina uunissa mutta keittona tuosta määrästä kalaa söisi aika kauan.

Jos haluaa säästää ruokakustannuksissa niin suosittelen lämpimästi keittoja. Leivän kanssa on ihan riittosia. Itse teen keittoja usein koska ne ovat lasten lempiruokaa. :)

kaurahiutale
2 l vaniljaKERMAjäätelöä
ruisleipää
-30% kinkkua (90% lihaa)
pekonia
raejuustoa
fetaa
broileri-pastapata -30% iltapalaksi
jääsalaatti
luumuja kilo
rahka
lleivinpaperi
kurkku
jaffa
appelsiinitäysmehu (tuore, Valio)
rypsiöljy
näkkäri
maitoa tav. ja hyla
moniviljaleipää
oliiveita tölkissä (ei säilöntäaineita, lasipurkissa olevista alkaa mun päätä särkeä!)
kaakaojauhe
pähkinäpussi
rusinoita
herkkusieniä
kilo kiivejä
hevi shotteja paketti

-- 53.18 e

Näillä vedetään viikonloppu

ripsiväri
puuteri
kynsilakan poistoaine
bio-luvil pyykinpesuaine