Microlaxia 3-vuotiaalle? (ja muutakin ummetuksesta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äippä

Vieras
Voiko Microlaxia tai muuta peräruiskettaa laittaa 3-vuotiaalle? Meillä on tuo lapsi kohta viikon pantannut kakkaa. Kovalla se on ollut jo pidemmän aikaa, mutta nyt ei uskalla kakata enää ollenkaan..

Voisin aamusta hakea peräruisketta apteekista, kun eihän ne ole reseptin takana?

Sitten pitänee jotain muutakin ummetuslääkettä ottaa hetkeksi käyttöön, että saa vatsan pehmenemään. jEsikoisella oli aikanaa Duphalac. Se taitaa olla laktuloosia, onko sillä jotain tekemistä maitosokerin eli laktoosin kanssa? Toi meiän ipana on maitoallergikko, että mahtaakohan sitä voida käyttää..

Muista että microlacin kärkeä ei saa sit työntää peräsuoleen sitä merkkiviivaa pidemmäs lapsilla eli ei koko sitä kärkeä vaan puoleen väliin.. Movicolia en voi suositella, se on helvetin pahaa! Siis itellä meinas yrjö lentää ku yritin sitä juoda..

Voit käyttää microlaxia. Minä olen käyttänyt sitä paljon pienemmillekin. Yksi hyvä "vatsan pehmittäjä" on se Levolac. Sitä saa myös ilman reseptiä apteekista. Maistuu hyvälle ja sitäkin uskaltaa käyttää pienille. Levolac'ia kannattaa käyttää kuuriluontoisesti. Se on sen verran mieto, että vaikutus saattaa näkyä vasta päivän-ehkä parin päästä. Sillä kuitenkin pysyy kakka löysempänä. Jos se sitten auttaisi siihen, ettei kakkaaminen tee kipeää ja lapselta pelko häviäisi.

Itse olen joskus raskaana käyttänyt noita molempia. Yllätys oli suuri, kun ajattelin lähteä shoppailemaan, vaikka olin aamulla kipannut kitusiin Levolac'ia sen isomman aloitusannoksen. Onneksi en ehtinyt lähteä kauppoihin. Tuli meinaan sen verran kiire jo kotona kamarista vessaan... Muksuilla kun se ensimmäinen annos Levolac'ia on vain aiheuttanut rupsuja =)

Yhteistyössä