Mie en kyllä tiiä että auttaako tää antibiootti :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Tää on nyt kolmas päivä kun aloitin antibioottikuurin virtsatietulehdukseen.Kuuri kestää 5 päivää.Eilen tuntui olevan parempana,mutta en tiiä..pissittää vaan paljon,tosin juon kyllä paljon nestettä.Hirveesti en uskaltais karpalomehua juoda,koska se lisää riskiä saada munuaiskivet..mulla oli sellaiset pari vuotta sitten.
Harmittaa kun pissanäytteessäkään ei voi käydä kesken kuurin ..Pitäiskö vaan odotella viel nää pari päivää ja syödä kuuri loppuun vai lopettaa jo nyt?

Syö ehdottomasti kuuri loppuun ja odottele vielä. Älä vain lopeta sitä kesken. Siitä ei niin suuria haittoja ole, vaikka turhaankin söisit ja jos kesken lopetat teho ei ole lainkaan varma.

Niin kai se on järkevintä loppuun saakka syödä.Toivottavasti tää ei vaan pahene.Viikonloppuna pystyn sit käymään uudelleen näytteessä,kunhan antibioottia ei ole elimistössä.Sitten kyl vaadin sen viljelyn.Mutta siinäkin menee se pari päivää.Ei oo kivaa tämmöinen kun sisällä pitää vaan olla ja eikä kyl huvitakaan mikään.

Mulla on ollu useesti pissatulehdus ja aina on riippunu ihan kuuristakin, miten nopeesti vaikuttaa. JOskus on alkanu oireet helpottamaan jo ekan vrk:n aikana, joissain vasta monen pv: kuluttua. Jos sulla ei oireet kohta helpota, niin suosittelen käymään eri kuurin...

Niin,ottaakohan ne pissanäytteen kuurien välillä kuitenkin?Mulla tää on elämäni ensimmäinen pissatulehdus ja voin kuvitella miten ilkeetä on jos useestikin joutuu kärsimään tästä.Ja sitten kun tuppaa aina tulemaan kuurin päätteeksi hiivaa :(

Mulla kun ei edes alussa(kun näyte otettiin)koskenut pissiessä ollenkaan,ainoastaan poltteli rakon suulle tai jonnekkin.Nyt tuntuu että juilii alapäähän miedosti pissiessä.mutta ei kovasti.Mie en tiiä et mitä pitäis tehdä..

Pissatulehduksen aiheuttajia on kahta erilaista bakteeria joihin puree eri antibiootit. Mula on kerran ollut niin, että annettiin väärä kuuri, joka ei auttanut, ja sitten 3 päivän päästä, kun viljely valmistui, lääkäri soitti ja sanoi että kuuri pitää vaihtaa. Toivottavasti selviää, se on kamala tauti! :hug:

Ja muutenkin oudolta tuntuu pissatessa,ei ihan normaalilta.Vai kuvittelenkohan vaan.. :( torstai aamuna otan viimeisen lääkkeen,milloin voin käydä aikasintaan siinä pissanäytteessä?Kukaan ei usko miten raskas mun loppuvuosi oli ja nyt tää alkuvuosi alkoi kans huonosti,ei näitä vaan jaksais!

Mulla kun eivät ottaneet sitä viljelyä :( ja sitten kerkesin aloittaa kuurin ja menin uudelleen,niin eipä enää voinutkaan näytettä ottaa :( Joten mun on vaan mietittävä että käytänkö tän loppuun vai lopetanko kesken,mutta niittenhän pitäis saada uusi pissanäyte,jotta tietävät oikeen antibiootin ja siihen menee liian pitkä aika :(

Mulla oli joskus pissatulehdus johon söin 3 kertaa kuurin ja vasta kolmas kerta autto. Se kolmas kuuri oli eri valmistajan, ilmeisesti niissä akoissa oli jotain eriä kun eivät toimineet. Oon huomannu myöhemmin että muutkaan sen valmistajan tuotteet ei toimi mulla (joku leijona siinä valmistajan logossa on, mikähän LEO onkaan).

mulla oli yhes vaihees muistaakseni 7 kertaa vuodessa. olin ihan sairaan kipeä. pissatessa tuli verta joskus ja olin niiiin kamalan kipee aina heti, kun se alkoi eli menin heti läkääriin. sain antibiootit ja alkoi jo saman vuorokauden kuluessa paranemaan. eka oli siinä mielessä pahin, kun en uskaltanut juoda oikeen mitään, kun pelkkäsin sitä pissaamista niin akuheana. kädet nyrkissä aina ja ilman huutoa en selvinnyt vessas käynnistä. /:

sit myöhemmin kun tuli, niin aloin heti juomaan tooooosi paljon vettä ja mehuja, niin nopeesti se sitten alkoi helpottamaan. tsemppiä sulle!!

Mie viel tein silleen,että vaihdoin sen lääkärin määrämän antibiootin halvempaan siel apteekissa.Mut siinä on kuitenkin kuulema ihan samat jutut,mutta eri valmistaja..

Hei, käy ihmeessä lääkärillä uudestaan. Mulla oli sama juttu muutama vuosi sitten. Viikon odotin ja kärvistelin, koko ajan söin niitä antibiootteja. Sitten kun alkoi selkää särkeä ja kuume nousi, menin uudestaan lääkärille ja otettiin verikokeet. Oli väärä antibiootti bakteeriin nähden, niin ei toiminut. Sain uudet lääkkeet ja homma helpotti samana päivänä.

Silloin ainakin lääkäri sanoi mulle, et apu tulee lääkkeestä samana päivänä, viimeistään seuraavana (siis huomattava apu), jos toimii.

Eli mars uudestaan lekurille!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mulla kun eivät ottaneet sitä viljelyä :( ja sitten kerkesin aloittaa kuurin ja menin uudelleen,niin eipä enää voinutkaan näytettä ottaa :( Joten mun on vaan mietittävä että käytänkö tän loppuun vai lopetanko kesken,mutta niittenhän pitäis saada uusi pissanäyte,jotta tietävät oikeen antibiootin ja siihen menee liian pitkä aika :(

Bakteerin ne määrittää verikokeesta, jos kuuri on päällä eikä se toimi! :wave:

Näkeekö verikokeesta heti mikä bakteeri siel on?Kun siinä pissaviljelyssä menee se pari päivää niin eihän ne osaa mulle määrätä siihen kuuluvaa antibioottia heti.Ja siis kai mulle jonkinmoinen apu tästä on tullut,mutta ei ole normaali olo vieläkään..

Ai no sehän hyvä!Ihme kun eivät voineet sanoa päivystyksessä kun sunnuntaina kävin,olisin sen viljelyn halunnut vaikka kerkesin kuurin aloittaa,ja ei siis onnistunut.No pitää mun siellä käydä uudelleen jos tää menee vaikeaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Näkeekö verikokeesta heti mikä bakteeri siel on?Kun siinä pissaviljelyssä menee se pari päivää niin eihän ne osaa mulle määrätä siihen kuuluvaa antibioottia heti.Ja siis kai mulle jonkinmoinen apu tästä on tullut,mutta ei ole normaali olo vieläkään..

Se jonkinmoinen apu tulee siitäkin, että juot paljon ja siksi helpottaa hiukka, kun pissavaihtuu ja pöpöt huuhtoutuu.

Ja kyllä. Mä menin silloin YTHS:lle, jossa terkka katsoi eka tuledusarvot ja kun olivat kohollaan vielä, vaikka monta päivää jo olin syönyt antibioottia, niin pisti mut sairaalaan päivystykseen ja siellä ottivat verikokeet. ..meni kyllä seuraavaan päivään, että sain niiltä tulokset, mut tulos tosiaan oli, et bakteeri mulla oli eri kuin mihin antibiootti oli tarkoitettu. ...tais ne ottaa kyllä pissanäytteenkin uudestaan. En sit tiiä, mistä ne sen bakun määritti, mut joka tapauksessa tutkivat. :) Ja heti kun sain oikean lääkkeet, samana päivänä jo olo helpotti huomattavasti, aivan kuten lekuri oli luvannut.

Eli tää runsas juominen vaan huijaa mua.Pitäisköhän vähentää juomista ja kattoo kuinka käy.Kun juo paljon niin tuntuu että pissikin tulee paineella pois ja muuten varmaan vaan liruttaa..en tiiä,pitäsi kokeilla.Yölläkin sain kyllä ravata vessassa kolme kertaa.