mie

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
kokemuksia raskauden keskeyttämisestä?? itsellä edessä ensi viikolla,rv nyt kuukautisten mukaan 5+4 :(
Saako itse valita menetelmän,näillä viikoilla? Netistä tutkin asiaa ja sieltä olen saanut käsityksen että näin pienillä viikoilla voi valita kumman vaan menetelmän.En missään tapauksessa halua kaavintaa,pelkkä sanakin kuulostaa kamalalta..

Kyllä se niin on että lääkäri siellä päättää mitä tehdään eikä asiakas. Ja en kyllä ymmärrä tota henkisesti rankkaa hommaa mitä täällä nää totuuden torvet toitottaa. Jos on tilanne sellainen että ei voi lasta tehdä niin se on siinä sitte. Parempi se on keskeyttää kuin että lapsi syntyy ei toivottuna niitä raukkoja on maailma täynnä.
Ja aikaisilla viikoilla keskeytys tehdään lääkkeellisesti koska se on vähemmän invasiivinen kuin kaavinta joka on nukutuksineen iso operaatio, nukutus on AINA iso riski. Toki siinä vaan humautetaan ja se on suhteellisen turvallista, mutta kuitenki.
Myös toipumisaika on lääkkeellisessä keskeytyksessä lyhyempi eli kaikinpuolin turvallisempi toimenpide.
Voimia ja jaksamista.

onhan se rankkaa henkisesti,ei tämä mikään helppo juttu ole.Ja eihän sitä tiedä jos mä vaikka livistän sieltä vastaanotolta,viimestään siinä vaiheessa kun ne rupee ultraamaan :( ja jos mitään esteitä ei ole,siis asiakas on terve ym, niin kyllä se asiakas saa päättää menetelmän,näin ainakin joka artikkelissa sanotaan mitä netistä olen lukenut??

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
onhan se rankkaa henkisesti,ei tämä mikään helppo juttu ole.Ja eihän sitä tiedä jos mä vaikka livistän sieltä vastaanotolta,viimestään siinä vaiheessa kun ne rupee ultraamaan :( ja jos mitään esteitä ei ole,siis asiakas on terve ym, niin kyllä se asiakas saa päättää menetelmän,näin ainakin joka artikkelissa sanotaan mitä netistä olen lukenut??

No voihan sitä artikkeleissa lukea ihan mitä vaan. Uskotko yleensä ihan kaiken minkä luet? Jos niin onneksi olkoon vaan. Ja julkisella puolella se on kyllä se lääkäri joka sulle sanoo mitä siellä tehdään. Voithan toki kysellä vaihtoehtoja niin tää voi sulle sanoa että mee kotiin.

Se on jokaisen oma asia mitä tekee, itse olen raskaudenkeskeytyksen kokenut ja täytyy sanoa etten ole katunut enkä jälkeenpäin itkenyt. Minulla on kaksi tervettä ihanaa lasta ja he riittävät minulle. Jokainen tekee niin monta lasta kuin jaksaa ja pystyy hoitamaan ja kasvattamaan.
Noin aikaisilla viikoilla lääkkellinen keskeytys on mahdollinen, se on vähän niinkuin kivuliaiden kuukautisten alku. Suun kautta otettavat tabletit saat hoitajalta ja emättimeen laitettavat todennäköisesti saat itse laittaa kotona.
Ultraavat kyllä, mutta eivät näytä kuvaa sinulle.

Yhteistyössä