Miehellä ei oo mitään käsitystä kodinhoidosta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poing

Vieras
Kun mä olin kotona hoitovapaalla sain usein kuulla kuinka mun pitäis keritä tekemään sitä sun tätä.

Nyt olin onneissani kun mies jäi kotiin hoitamaan tyttöämme. Ajattelin, että nyt mies näkee kuinka rankkaa kodin/lapsenhoito voi ollakkaan. Ajattelin, että hänen pitää nyt sitten hoitaa osansa yhtä lailla tai jopa paremmin kuin minä.

No, hän sitten tiskaa millon lystää, tavarat on sikinsokin. Ruuan tekee joka päivä, onneksi.

Olen miehelle kyllä joskus huomauttanut, esim. keittiötason vois pyyhkiä ennen ruuanlaittoa ja jälkeen (tekee ruokaa törkysillä tasoilla). Ja vessa kuuluu viikkosiivoukseen myös. Mies vain suuttuu ja ei kestä yhtään huomauttamista yhtään.

Mutta ärsyttää, että ensin mulle huomautellaan ja sitten tehään ite kumminkin ihan päinvastoin.

Nyt pyysin, että huoltais autoa, kun se hajoo kohta käsiin, niin totes vaan, että ei hän kerkee kaikkee tekeen. V*ttu sanon minä.

Mikä tähän auttas? Kun ei nätisti sanottu auta mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja Koti isä:
haista ite!!!!!!!!!!!!!!!!!!
(olen kodin hoidon tuella ja teen parempaa ruokaa ku meijän äiti)

En ole koti-isä mutta teen parempaa ruokaa kuin te yhteensä! Siivous ei tosin ole himoharrastus mutta ostinpa roouvalle uuden imurun!

Jos ap on tosissaan, ni kannattaisko vähän miettiä. Mitä ilmeisimmin tossa on käynyt juuri niin, ettei kodinhoito olekaan ihan niin helppoa kuin mies on kuvitellut. Sitähän sinä halusit? Sillon et siis valita pienistä sotkuista vaan katot jos aika tekis tehtävänsä ja autat tarvittaessa. Ja suoraan mutta asiallisesti voi kysäistä mitä mieltä nyt on, onko helppoa kotona.

Timpalle: onneks mun mies ei osta imureita ja siivousvälineitä vain mulle. Sujuvasti käyttää niitä itsekin. Tosin useimmiten vaatii käskytystä ;)

Mun mies jää pariksi kuukaudeksi kotiin sitten kun palaan töihin. Onneksi hänellä ei ole minkäänlaisia harhakuvitelmia siitä mitä kotona olo oikeasti on. Mutta ihmettelen, mitä sellaisissa kodeissa tapahtuu päivisin, jos illalla koti on pommin jäljiltä :o Oma mielenterveys ei sellaista kestäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Jos et itse ole ehtinyt hoitaa edes perusasioita, niin miksi miehen pitäisi autot ym hoitaa?
Onhan lapsi nyt isompi eikä välttämättä nuku päiväunia enää.

jos lapsi on isompi, niin silloinhan sen "hoitaminen" on helpompaa, eikä vie niin paljoa aikaa (vaipat jne) ja sanoiko ap, että mies valitti perusasioista?

meillä mies ei valittanut kun olin pojan kanssa kotona, mutta kun itse jäi pojan kanssa kotiin, niin sain kehuja siitä miten olin hoitanut hommani. Ymmärti siis millaista on huushollin pyörittäminen. Jos olisin ap, niin varmasti muistuttaisin miestä, kuinka hän vaati sitä ja tätä ja miksi mies ei nyt itse toteuta näitä vaatimuksia. Ei sillä, että mies edes pystyisi toteuttamaan noita omia vaatimuksiaan, mutta en voisi olla hiljaa tuollaisesta epäkohdasta.

Yhteistyössä