Mieheltähän tätä tietty pitäis kysyä eikä teiltä mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sori jorina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sori jorina

Vieras
kun en viitsi/halua asiaa tingata mieheltäkään. Hänellä on kuitenkin faktat tiedossa.

Kolme lasta siis ja mies ei halua lisää. Joskus maininnut, että yllätysraskaus olisi aika kauhea juttu. Tietää toki minun ehdottoman kielteisen kannan aborttiin. Ja toisaalta tietää myös minun ikuisen vauvakuumeenikin.

Juttu on kuitenkin niin, että mies silti itse hyvin usein laittaa kondomin vasta kun on ensin oltu yhdynnässä ilman sitä. Ei siis koskaan laukea sisälle eikä päästä edesä ihan viime tippaan asiaa, mutta joka tapauksessa saattaa pitkäänkin työnnellä ilman kumia.

Ja tämä tapahtui myös eile, lopuksi vasta kortsu. Ja äsken tajusin, että mulla on tänään tai huomenna ovis. Ja herkästi olen raskaaksi tullut aiemmin (toki siis ihan normaalimenetelmälle eli spermat sisälle eikä mitään tuikkimista) mutta kuitenkin ihan eka kierrosta.

Pohdin vain, että mikähän se miehe reaktio on jos tästä napsahtaa. Syyttää voi vain itseään.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
no luulis että aikuinen ymmärtää riskit. turhaa on itkeä jälkeenpäin. :kieh:

Kyllähän toi ne toki tietää. Ihmettelenkin siis miksi puhuu toista ja tekee toista. Siis miksi ottaa riski, jos kokee että neljäs lapsi ois niin iso juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja sori jorina:
Syyttää voi vain itseään.

NÄIN!
Kannattaa varmaan keskustella asiasta. Meillä tehtiin pitkään samaa kun ei mies muka tienny että tollasestakin voi jo pamahtaa paksuks tms. meillä tosin ei olis haitannu vaikka lapsi olisikin ilmoittanu tulostaan - ja keskustelun jälkeen jäikin kumi pois kokonaan...

Kun miehesi tietää abortinvastaisuutesi ja silti "leikkii tulella" niin ehkäpä hän toivoo salaa että saisitte kuitenkin vielä yhden lapsen? Kysy mitä värkkää ja ilmoita että jos tulet raskaaksi niin aborttia et tee missään tapauksessa. Etenkään vain sen vuoksi että mies ei halua käyttää kondomia oikein. abortissa on riskinsä, ei ole mikään nenän niistämiseen verrattavissa oleva toimenpide.

mä oon raskautunu just tommosesta ettei oo tullu sisään. mut mies ei kyllä valittanu ku ties et oma oli syynsä. lapsellista jos ottaa sen sitten niin raskaasti ku on itse lähteny tolle tielle...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kun miehesi tietää abortinvastaisuutesi ja silti "leikkii tulella" niin ehkäpä hän toivoo salaa että saisitte kuitenkin vielä yhden lapsen? Kysy mitä värkkää ja ilmoita että jos tulet raskaaksi niin aborttia et tee missään tapauksessa. Etenkään vain sen vuoksi että mies ei halua käyttää kondomia oikein. abortissa on riskinsä, ei ole mikään nenän niistämiseen verrattavissa oleva toimenpide.

En mä usko että toivoo että tulisit raskaaksi. Mutta jos tuo ehkäisyn käyttö on tuollaista, ja raskaaksi tulet niin eihän se voi sinua siitä syyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja nana:
mä oon raskautunu just tommosesta ettei oo tullu sisään. mut mies ei kyllä valittanu ku ties et oma oli syynsä. lapsellista jos ottaa sen sitten niin raskaasti ku on itse lähteny tolle tielle...

Käytittekö tuota taktiikkaa pitkään vai napsahtiko heti? Ja menikö mies niin pitkälle, että tuli kuitenkin heti kun veti pois sisältä vai oliko juuri tuollaista kuin meillä?

meillä oli aikoinaan samanlainen tilanne, tosin mentiin vähän vieläkin pidemmälle..ja tulin raskaaksi :D
Neljättä ei todellakaan oltu suunniteltu, mutta tiesimme kyllä että se voi tulla jos samanlaista menoa harrastamme. Eipä tuo mikään katastrofi ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja zzz:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Mites katumispilleri tänään?

Miksi ap:n pitäisi ottaa pilleri, jos kerran mies faktat tietäen touhuaa ilman kumia? Ottakoon itse vastuun.

Tietääkö miehet oikeasti faktat? Ei millään pahalla, mutta mun akateemisesti koulutettu mieheni ei tiennyt mikä on ovulaatio, ennenkun sit kun lasta yrittäessä hänelle asiasta kerroin. On kai sitä joskus 5 luokalla koulussa kerrottu asiat, mutta tuskin ne nyt on ihan välttämättä asiasta samalla tavalla selvillä kuin naiset.

Mun mieheni kuvitteli että nainen voi tulla samalla tavalla raskaaksi ihan millä yhdyntäkerralla tahansa. (Mikä tietysti on totta, kun ovis voi olla muulloinkin kuin silloin kun se on "normaalisti".)

Alkuperäinen kirjoittaja Tuuljmyllynlämmittäjä:
Minkäs teet, kun se tuntuu niin mahdottoman paljon paremmalta ilman kumiukkoa.

Mites ois kemiallinen ehkäisy lisäksi?

Mä olen sitä mieltä että ehkäisyn hoitaa se, jolla on siihen tarve. Jos mies ei halua lapsia, mutta nainen haluaa, käyttäköön mies kumia. Mulle tämä järjestely sopii, vaikka olisikin kivempaa ilman. En halua käyttää mitään hormoonivalmisteita vain miehen mukavuuden takia.

Kyllä mun mies tietää faktat ja tietää mikä on ovulaatio ja tietää, että tuossa touhussa on omat riskinsä.

Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää ja mies ymmärtää sen. Kierukkaakaan en tahdo. Kumi on ainut vaihtoehto. Muut toimenpiteet on liia radikaaleja, sellaisiin en ryhdy.

Mitään nappeja en nappaile sen takia, että mies tekee noin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites katumispilleri tänään?

Miksi ap:n pitäisi ottaa pilleri, jos kerran mies faktat tietäen touhuaa ilman kumia? Ottakoon itse vastuun.

Tietääkö miehet oikeasti faktat? Ei millään pahalla, mutta mun akateemisesti koulutettu mieheni ei tiennyt mikä on ovulaatio, ennenkun sit kun lasta yrittäessä hänelle asiasta kerroin. On kai sitä joskus 5 luokalla koulussa kerrottu asiat, mutta tuskin ne nyt on ihan välttämättä asiasta samalla tavalla selvillä kuin naiset.

Mun mieheni kuvitteli että nainen voi tulla samalla tavalla raskaaksi ihan millä yhdyntäkerralla tahansa. (Mikä tietysti on totta, kun ovis voi olla muulloinkin kuin silloin kun se on "normaalisti".)

Eipä siellä yliopistolla varmaan ovulaatiosta kerrottu, ellei ollut lääkiksessä... ;) Mutta ap taisi mainita että mies tietää faktat. Mitä sitten mahtoikaan tarkoittaa. Yleensä miehet ei paljon näistä asioista kyllä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mun mies tietää faktat ja tietää mikä on ovulaatio ja tietää, että tuossa touhussa on omat riskinsä.

Hormonaalista ehkäisyä en halua käyttää ja mies ymmärtää sen. Kierukkaakaan en tahdo. Kumi on ainut vaihtoehto. Muut toimenpiteet on liia radikaaleja, sellaisiin en ryhdy.

Sä meinaat olla loppu-avioliiton sitten miehen armoilla?

Eh, kemiallisella ehkäisyllä tarkoitan siittiöitä tuhoavaa ainetta, jota laitetaan emättimeen ennen yhdyntää, en suinkaan mitään hormonivalmisteita. Apteekissa on ainakin puikkoja, joita pakkauksen käyttöohje kehuu yhtä luotettaviksi kuin kondomit. Yhdessä kumien kanssa käytettynä ehkäisyteho hipoo jo yhdistelmäpillereiden tehoa.

Mieshän tässä on "pulassa" jos vahinko sattuu. Kun ei halua lisää lapsia. Mulla on vähän vastaava tilanne, enkä pistäisi lainkaan pahakseni jos sattuisin tulemaan raskaaksi. En mä kenenkään armoilla ole.

Eh, kemiallisella ehkäisyllä tarkoitan siittiöitä tuhoavaa ainetta, jota laitetaan emättimeen ennen yhdyntää, en suinkaan mitään hormonivalmisteita. Apteekissa on ainakin puikkoja, joita pakkauksen käyttöohje kehuu yhtä luotettaviksi kuin kondomit. Yhdessä kumien kanssa käytettynä ehkäisyteho hipoo jo yhdistelmäpillereiden tehoa.

Edelleen olen sitä mieltä, että ehkäisystä huolehtii se, joka sitä haluaa. Mutta tämä on vain minun kantani. :)

Mieshän tässä on "pulassa" jos vahinko sattuu. Kun ei halua lisää lapsia. Mulla on vähän vastaava tilanne, enkä pistäisi lainkaan pahakseni jos sattuisin tulemaan raskaaksi. En mä kenenkään armoilla ole.

En käsitä, että miten olen miehen armoilla? Ei se minua närästä, jos tulen raskaaksi.

Kaikille ei sovi tuokaan valmiste, se saattaa aiheuttaa kirvelyä, joten se tuskin parantaa sitä seksielämää, siis niinkuin naisen näkökulmasta.

Yhteistyössä