miehen äiti ei ole mummokelpoinen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HoitoonVaan

Aktiivinen jäsen
01.12.2006
8 566
0
36
Kymenlaakso
Harmittaa, kun miehen äidistä ei taida olla oikein mummoksi. mies on kasvanut isänsä kanssa 2-vuotiaasta. meillä oli lauantaina kastejuhla ja miehen äiti ilmoitti aamusta tekstarilla että tuleekin katsomaan Leoa joku toinen kerta, lähetti vain onnittelut :( Onneksi 2,5 kk ei mitään vielä tajua, mutta mua ei ainakaan innosta edes esitellä lapselle tuollaista naista mummona, jos tulevaisuudessakin peruu tapaamiset viime hetkellä. Samaa peliä on ollut jo tässä raskauden ja meidän seurustelun aikana: on ollut tulossa kylään tai kutsunut kylään ja sit peruu viime hetkellä ilman kummempaa syytä. Kerran on käynyt sentään katsomassa pojanpoikaansa! Kyllä harmittaa moinen...

Miehen suvussa muitakin jotka "jättäisin välistä", mm. hänen serkkunsa joka halusi kummiksi, mutta ei edes ottanut poikaa syliinsä eikä tuonut mitään lahjaa :headwall: :headwall: Ei sillä lahjallakaan mitään väliä mutta jos ei osoita minkäänlaista kiinnostusta vauvaan niin miks helkkarissa piti haluta kummiksi? No kun pääs armeijasta lomalle! Onneksi on kaksi kunnollista kummia joiden uskon hoitavan hommansa luotettavasti. Vastustin tuon vätyksen kummiutta mutta annoin periksi kun en halunnut tappelua. :kieh:

Mun miehen vanhemmat ei ole edelleenkään käyneet katsomassa pikkujätkää, siis kertaakaan puoleen vuoteen (isä ja äitipuoli, joidenka kanssa mies on kasvanut). Äiti ei voi tulla meille, koska joutuisi tulemaan julkisilla "tulkaa te tänne, kun teillä on auto." Joka kerta, ja samassa kaupungissa kuitenkin asutaan. Sille mies sanoi jo vähän pahasti ja on äiti kummasti petrannut sen jälkeen, mutta siis se lapsuuden perhe ei. Mies on loukkaantunut, ei halua enää mennä viettämään joulua edes niiden kanssa, vaikka oltiin niin suunniteltu.

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Kummit valitaan yhdessä ei niin että toinen ajaa jotakin kummiksi ketä sinä et haluaisi. Minun lapselle ei tule/tullut kummia jota itse en haluaisi.

enpä jaksanut mielenrauhaani ja perherauhaani tuolla asialla pilata. enkä voinut tietää ennen kastejuhlaa että kyseinen henkilö suhtautuu asiaan noin, kun asuu kaukana ja näki vauvan eka kertaa. on vaan sopeuduttava tilanteeseen ja iloitsen noista "hyvistä" kummeista. koko kastejuhla aiheutti mulle kamalat paineet kun en oo koskaan minkäänsortin sukujuhlia emännöinyt ja olen vaan onnellinen että on ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Jos eivät hyväksy sinua sukuun? Ja kyllä isovanhempi aina tulee kastejuhlaan,kuuluisi ainakin jo velvollisuudesta.Lähettikö mitään lahjaa?

eipä lähettänyt lahjaa. enemmän se on ehkä sitä että kyseistä rouvaa ei ole koskaan perheellisyys kiinnostanut kun omasta pojastaankin "luopui" jo kaksivuotiaana. hänen omat vanhempansa, isoisovanhemmat siis, ovat kyllä innoissaan lapsenlapsenlapsestaan kuten myös miehen isä =) en vain tiedä miten tässä ajan oloon alkaa kyseistä "mummoa" pojalle esittelemään. on vielä lähinnä asuva isovanhempi hän, ja kauempana asuvat on nähneet vauvan jouseita kertoja!

Uusimmat

Yhteistyössä