Miehen äiti!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Kertokaahan, miten on mahdollista.
Soitti äsken ja pummi rahaa. Heillä on kuulemma yli 2000 euroa vuokraa maksamatta.
JA sähköt ja puhelin lasku!
Tilanne: Kela maksaa maksimin asumisesta, saavat toimeentulotukea vielä ja
mies jonkun pienen eläkkeen.
Sähköt on ollut poikki jo monta kertaa.
Kuitenkin on varaa vetää kessua aski pvässä, ostaa sipsii, limukkaa jne...
Voiko nuo olla niin hölmöjä, että ottaa sen kelan maksaman vuokratuen omalle tilille, eikä kuitenkaan maksa sillä vuokraa, niinkuin kuuluisi?
Ja meillä ei kyllä ole ylimääräistä heille.
Kotona asuu kaksi aikuista lasta, josta kumpikaan ei opiskele, eikä vaivaudu menemään töihin.
Mua oikeesti ärsyttää, kun kehtaavat vielä haukkua miten PASKA sossu on kun ei saa tarpeeks rahaa.

Kaikki on mahdollista. Jonkun anoppi toivoo, että saisi tuollaisen summan lapseltaan, kun itsellä on niin vähän tuloja ja velkaa kerääntynyt. Ilman että hänen tarvitsee maksaa takaisin.

Siinähän toivoo, meillä' mies opiskelee ja minä elätän pienellä palkalla perheemme.
JOS kerran kela maksaa asumisen, niin kyllä pitäisi riittää.
HEillä jää alle 100 euroa kk maksettavaa vuokraa.
JA voihan ne aikuiset lapset mennä töihin ?!? vai pitääkö nekin mun elättää.

Ja mitä tulojen vähyyteen tässä tilanteessa tulee.....
Vuokra on 980 euroa, josta itse maksaa noin 90 euroa!
Sitten toimeentulotuki... käteen 600 euroa + miehen eläke!
On jo enemmän kun mitä mä saan palkkaa!!!
JA mua haukutaan pihiksi! vuokran, bussilipun, pk-maksujen ja sähkön jälkeen, meilä jää ruokaan 250-300 euroa.
Onneksi miehen oppisopimus liksa alkaa pyörimään kohta..
Ja noista rahoista pitäis maksaa vielä anopin laskut ?

[QUOTE="Minna";29708181]Ja mitä tulojen vähyyteen tässä tilanteessa tulee.....
JA mua haukutaan pihiksi! vuokran, bussilipun, pk-maksujen ja sähkön jälkeen, meilä jää ruokaan 250-300 euroa.
Ja noista rahoista pitäis maksaa vielä anopin laskut ?[/QUOTE]

Ei tarvitse, ei todella tarvitse. Äläkä missään nimessä tunne huonoa omaatuntoa siitä.

Miehen isä on kanssa aina pummimassa meiltä rahaa, vaikka tienaa enemmän kuin kumpikaan meistä, asuu yksin pienellä vuokralla eikä käytä rahaa vaatteisiin, elektroniikkaan, ei käytä alkoholia tai tupakkaa tms. Ollaan mietitty, että pitäisikö olla huolissaan, kun rahat vaan katoaa kuukausittain aina. Yhdessä vaiheessa sillä oli sossutuilla oleva nainen, joka kuppasi kaikki sen rahat, mutta sekin on poistunut kuvioista. On kyllä ahkera seurakunnassa kävijä, joten meniskö sinne sitten nykyään... Mutta ottaa se päähän, kun itse kituuttaa pätkätöiden ja työttömyyden välillä, elättää lapsensa ja itsensä ja vielä pitäisi tosta vaan olla aina "heittää" muutama satanen ylimääräistä.

Sanopa anopille että heillähän loisii siellä omasta takaa jo kaksi elättämiseen kelpaavaa henkilöä, passittakoon ne töihin ja alkakoon rahastaa niiltä jotakin esim. asumiskulujen muodossa.

Miehen isä on kanssa aina pummimassa meiltä rahaa, vaikka tienaa enemmän kuin kumpikaan meistä, asuu yksin pienellä vuokralla eikä käytä rahaa vaatteisiin, elektroniikkaan, ei käytä alkoholia tai tupakkaa tms. Ollaan mietitty, että pitäisikö olla huolissaan, kun rahat vaan katoaa kuukausittain aina. Yhdessä vaiheessa sillä oli sossutuilla oleva nainen, joka kuppasi kaikki sen rahat, mutta sekin on poistunut kuvioista. On kyllä ahkera seurakunnassa kävijä, joten meniskö sinne sitten nykyään... Mutta ottaa se päähän, kun itse kituuttaa pätkätöiden ja työttömyyden välillä, elättää lapsensa ja itsensä ja vielä pitäisi tosta vaan olla aina "heittää" muutama satanen ylimääräistä.

Niihin saa uppoamaan isonkin tilin hetkessä.

Minkälaisista perheistä te ootte? Vanhempani , omat ja miehen, ei menis ikinä sossuun. Enemmin näkevät nälkää tai ottavat ruuan jatketta luonnosta kalastaen, metsästäen, marjastaen, sienestäen. Eikä heidän arvomaailmaan sopisi rahan pyytäminen/ lainaaminen jälkikasvulta. Tosin asuvat omistusasunnoissa. Ja eivät polta eivätkä ryyppää.

[QUOTE="Minna";29708181]Ja mitä tulojen vähyyteen tässä tilanteessa tulee.....
Ja noista rahoista pitäis maksaa vielä anopin laskut ?[/QUOTE]
Ja sen eläkkeen pitäis olla vähintään 743,38? Miten ne sossusta edes saa, vai onko tossa ne aikuiset lapsetkin mukana?

Alkuperäinen kirjoittaja Täh;29708949:
Minkälaisista perheistä te ootte? Vanhempani , omat ja miehen, ei menis ikinä sossuun. Enemmin näkevät nälkää tai ottavat ruuan jatketta luonnosta kalastaen, metsästäen, marjastaen, sienestäen. Eikä heidän arvomaailmaan sopisi rahan pyytäminen/ lainaaminen jälkikasvulta. Tosin asuvat omistusasunnoissa. Ja eivät polta eivätkä ryyppää.
Ei tuokaan kuulosta järkevältä ajattelutavalta. Sama kuin jos olisi sairas, niin kieltäytyisi menemään lääkäriin. Fiksu ihminen osaa pyytää apua ja ottaa apua vastaan silloin, kun sitä oikeasti tarvitsee.

Yhteistyössä