Miehen ammatin vaikutus suhteen alussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rehellistä galluppia? ;)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rehellistä galluppia? ;)

Vieras
Kuinka moneen on tehnyt aluksi suuren vaikutuksen miehen ammatti? Mikä ammatissa on ollut se, mikä kiinnosti? Asema, hyvä palkka,vaikutusvalta, komea uniformu vai joku muu?

Mieheni ammatti oli periaatteessa sama kuin hänen harrastuksensa. Musta oli kunnioitettavaa se, että joku on harrastuksessaan niin hyvä että voi tehdä sitä työkseen ja tulla sillä toimeen. Eli kai sillä joku vaikutus oli mun kiinnostukseen. :)

Kyllä muhun teki todella suuren vaikutuksen se, että mies työskentelee mielestäni yleishyödyllisesti todella tärkeään ja kiinnostavaan aiheeseen liittyvässä tutkimusprojektissa tehtävissä, jotka vaativat varmasti keskivertoa suurempaa älyä ja lahjakkuutta.

Sekin tekee vaikutuksen, miten vähän hän itse tekee numeroa siitä.

Mulle miehen ammatilla, koulutuksella saati varallisuudella ei ollut mitään vaikutusta suhteen alussa. Tai ehkä pieni negafiilis tuli ekana siitä kun kuulin hänen olevan sähköteknikko, mutt siitä on yli päästy. Aiemmin olin seurustellut s-insinöörin kanssa ja vähän oli jäänyt paha maku suuhun. 4 vuoden kokemuksella voin nyt sanoa, ett vaikka siippakandin palkka laski, niin on teknikosta ollut paljon enemmän iloa ja hyötyä kuin insinööristä, ihan niiden kotiurakoidenkin kannalta. Varallisuus sen sijaan välillä hiertää, kun itsellä on velkaa samanverran kuin miesystävällä pelkkää kahisevaa tilillä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä muhun teki todella suuren vaikutuksen se, että mies työskentelee mielestäni yleishyödyllisesti todella tärkeään ja kiinnostavaan aiheeseen liittyvässä tutkimusprojektissa tehtävissä, jotka vaativat varmasti keskivertoa suurempaa älyä ja lahjakkuutta.

Sekin tekee vaikutuksen, miten vähän hän itse tekee numeroa siitä.

;)

Mies oli tavatessamme työtön. Ajattelin, että kyllä noin hyvä mies joskus töitä saa. Niinkuin saikin. Merkitystä oli sillä, että hän osasi keskustella ja koulutustaso oli ainakin sama kuin itsellä ellei parempi.

Minun pitää myöntää, että ihailin miestä, kun hän tiesi yhdestä alasta niin paljon. Ihaillen kuuntelin häntä, kun joku on jaksanut noin panostaa ja olla kiinnostunut asiasta. Ei ainakaan vähentänyt minun ihastustani häneen.

Eksän kanssa oli kulunut neljä vuotta ilman että olisi koskaan ollut juuri mitään puhuttavaa ja se oli ollut niin ahdistava tilanne, että päätin vastaisuudessa tapailla vain miehiä, joilla olisi samansuuntaista tai -tasoista koulutusta. Olisi sitten varmemmin samanlainen ajatusmaailma, niin ei tarttisi koko ajan vääntää. Tapasin sitten nykyisen mieheni, joka täytti nää kriteerit, mutten tiedä oliko se kuitenkin enemmän juuri se ajatusmaailman samankaltaisuus. Ihastuin kyllä jo ennen kuin tiesin hänen koulutuksestaan tai työstään mitään, ajattelutavan perusteella.

Muutenkaan en ole tyyppiä, joka ihastuu miehiin vaan siksi että niillä on vaikutusvaltainen tai muuten ihailtava asema tai työ.

Tapasin mieheni hänen työpaikallaan ja en ihastunut hänen työhönsä vaan ihan tähän ihanaan mieheen ;) Oikeestaan hän työssään oli jotenkin niin hellyttävä ja kohtelias kaikille, että aattelin, että siinä vasta namupala :p

Eipä vaikuttanut. Mies oli 17v kun tavattiin, minä olin 16v. Kyllä minä rakastuin siellä koulunkäytävillä ihan siihen yleiseen olemukseen; suloinen, komea, ihanat hymykuopat, helposti lähestyttävä.... Se vei mennessään enkä miettinyt yhtään mitään tuollaisia ap:n mainitsemia asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Mä ihastuin mieheen,en hänen koulutukseen,ammattiin tai varallisuuteen.
Eli sillä ei ollut muhun vaikutusta.

No, musta koulutus ja ammatti on oleellinen osa miehen persoonaa siinä missä vaikka harrastukset ja musiikkimakukin. Ne kertoo kuitenkin kiinnostuksenkohteista ja ehkä arvoistakin yhtälailla. Ja kyllä se ihmisestä kertoo aika paljon, mitä se on hakeutunut tekemään suuren osan hereilläoloajastaan.

En mä nyt kehenkään ihastuisi pelkästään siksi, että se on vaikka poliisi tai kuuntelee heviä tai harrastaa koiria (kuvitteellisia esimerkkejä kaikki), mutta jos toisella on kiinnostavia kiinnostuksenkohteita, niin kyllä se lisää kiinnostusta sitä ihmistä kohtaan.

Aika huvittava aloitus :D Kyllä, mää alan kysymään tästä lähin jokaiselta tapaamaltani mieheltä, että mikä asema, mikä palkka - ja jos hyvin sattuu, niin sitten isken kynteni häneen. Aika pinnallista sanoisinkos!!

Noin yleisesti en kyl katso onko mies mikä ammatiltaan, enemmänkin pitäis muutenkin katsoa sitä mitä hän tekee työkseen. Oikeesti naiset, katsokaa alussa, että paljonko se mies tekee töitä ja millaisia tunteja päivässä. Ettei sitten kun istuu kotona muksun kans, tarvi olla mutrusuuna, ku ukko tekee pitkää päivää tai keikka hommaa eikä tulekaan kotiin joka päivä...

Esim. rekkamiehistä osa ei tule läheskään joka päivä kotiin. Nekin jotka tulee, lähtee keskellä yötä ja tulee myöhään illalla. Syö ja menee nukkumaan... Siinä ei paljon emäntää autella lasten hoidossa... Ja töitä tehdään myös viikonloppuisin..

Se on myönnettävä, että jos mies on ollut pitkään työttömänä, niin vähän katson karsaasti...

Yhteistyössä