M
Miuske
Vieras
Miesystäväni puhuu entisestä kihlatustaan mielestäni aika paljon ja se häiritsee minua välillä. Puheenaiheet ovat aika tavallisia, ei liian intiimejä tai erityisen ylistäviä, mutta silti en haluaisi kuulla jatkuvasti siitä kuinka hän on jakanut elämäänsä joskus toisen naisen kanssa. Tuntuu tylsältä viettää laatuaikaa kun mies puhuu joka välissä eksästään. Tai kun suunnittelemme yhteistä tulevaisuutta ja yhteisiä asioita, on joskus kurja kuunnella miehen suusta "me sitä ja me tätä", kuinka hän oli tehnyt eksänsä kanssa ne asiat mitä me parhaillaan suunnittelemme. Haluaisin keskittyä meidän kahden yhteisiin juttuihin, enkä kuunnella kuinka mies puhuu me-muodossa enemmän eksästään kuin meistä kahdesta.
Tietenkään se ei haittaa että miehellä on elämä ennen minua, onhan itsellänikin elämä ennen häntä. En vain haluaisi kuulla siitä niin usein. Enkä ole mustasukkainen siitä kun mies tapaa eksäänsä tai soittelee hänelle, mielestäni on ok olla kaveria ihmisen kanssa kenen kanssa on jakanut pitkän ajan elämästään. Myös itselläni on pitkä suhde takana, mutta itse en koe tarvetta puhua jatkuvasti nykyiselle miehelle yhteisestä elämästä ja arjesta entisen miehen kanssa. Kokisin sen jo vähän tökerönä käytöksenä.
Mies itse ei näe asiassa mitään ongelmaa. Olenko minä siis vain lapsellinen? Miten oppisin sietämään paremmin tätä tilannetta?
Tietenkään se ei haittaa että miehellä on elämä ennen minua, onhan itsellänikin elämä ennen häntä. En vain haluaisi kuulla siitä niin usein. Enkä ole mustasukkainen siitä kun mies tapaa eksäänsä tai soittelee hänelle, mielestäni on ok olla kaveria ihmisen kanssa kenen kanssa on jakanut pitkän ajan elämästään. Myös itselläni on pitkä suhde takana, mutta itse en koe tarvetta puhua jatkuvasti nykyiselle miehelle yhteisestä elämästä ja arjesta entisen miehen kanssa. Kokisin sen jo vähän tökerönä käytöksenä.
Mies itse ei näe asiassa mitään ongelmaa. Olenko minä siis vain lapsellinen? Miten oppisin sietämään paremmin tätä tilannetta?