Miehen tiivis suhde eksän kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka mies voi loukata tuolla lailla jos kerran on sinun kanssasi alkanut suhteeseen? Minä ainakin antaisin samalla mitalla takaisin. Peruisin treffit hänen kanssaan ja antaisin ymmärtää että toinen mies kutsui luokseen käymään tms.

Ala puhumaan jostain uudesta työkaverista tai muusta tutusta miehestä kuinka on ihana herrasmies ja hyväännäköinen ja vielä sinkku...

En ole kauheasti halunnut tuosta eksästä puhua mutta aina se miehen puolelta puheeseen "luiskahtaa". Mutta sanoo kyllä olevansa hullaantunut minuun yms. Olen sanonut että puhuu liikaa eksästään ja kysynyt onko jäänyt jotain kesken kun eksä niin vahvasti läsnä mutta kuulemma on niin hyvä tyyppi tää "Alli". Tosi hyvä tyyppi. En tiedä mikä oli eron pohjimmainen syy, minulle syyksi on sanottu suhteen muuttuminen sisarellisempaan suuntaan, eroaloite on tullut naisen puolelta.

Eroaloite on tullut eksän puolelta ja mies puhuu koko ajan eksästään uudelle naisystävälleen... Eiköhän se tuosta jo selviäkin, ettei mies ole vielä päässyt entisestä yli. Kokemukseni mukaan mies ei jauha eksästään uudelle naisystävälleen silloin kun on tosissaan ihastunut tähän. Laastarisuhteessa asia on tietysti toisin. :/

Kerran tuo eksä on hoputtanut miestäni luotani pois soittamalla. Oli sanonut että nyt pois kuhertelemasta ja hänet hakemaan (olivat etukäteen sopineet kyydityksestä).

Alkuperäinen kirjoittaja jikö;23806975:
Joo se on helppo olla tätä mieltä kun ei ole itsestä kysymys.... minä en ainakaan tuollaista katselisi. Välit pitää pysyä kunnossa jos on yhteisiä lapsia, muuten eksät kuuluu entiseen elämään.

Noh,ihmiset on erilaisia.Mä olen kavereita/ystäviä exieni kanssa (siis niitten 2 kenen kanssa on ollut vakavampi ja pidempi suhde).Mulle taas on hankalaa ymmärtää miksei olisi jos ei olla erottu kauheissa riidoissa...
Mä käyn aina välillä mun toisen exän luona kylässä,käydään bissellä ja välillä käyn hakemassa sen koiran mukaan kun käyn lenkillä.Ja mun mies on myös yhteydessä yhteen exäänsä,usein jos käydään Helsingissä niin ollaan siellä yötä ja se nainen on ollut myös meillä yötä.

Me ei olla existä mustasukkaisia koska miksi ne sitten ois exiä jos niitten kanssa haluaisi olla?Mutta ei me kuitenkaan niitten kanssa vessassa käydä tai puhuta millasta seksi on ollut...

Ap:lle sanoisin että puhu asiasta miehen kanssa ja jos olisin sä niin katselisin tilannetta vielä...Voi olla että erosta on vielä niin vähän aikaa etteivät ole "irtaantuneet" vielä kunnolla toisistaan tai sitten eivät toisistaan pääsekään irti.Sitä ei voi tietää mutten ainakaan nyt suoralta kädeltä eroais.Ja puhu reilusti tunteistasi miehelle.

No okei,jos se siitä koko ajan puhuu niin on se varmaan ärsyttävää...vaikka meilläkin on exät meidän elämässä mukana niin ei niistä silti kotona sen enempää puhuta kuin muistakaan ihmisistä. Ja pitäis sitä olla jonkun näköistä tilannetajua uudessa suhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja jikö;23806975:
Joo se on helppo olla tätä mieltä kun ei ole itsestä kysymys.... minä en ainakaan tuollaista katselisi. Välit pitää pysyä kunnossa jos on yhteisiä lapsia, muuten eksät kuuluu entiseen elämään.

Aijaa, no minä kyllä voisin katsellakin. Tai tuskin tarvitsisi kauheasti katsella, kun en usko että se ex kuitenkaan riesaksi asti meidän nurkissa pyörisi.

Kenenkään lapsia edellisistä liitoistaan sensijaan tuskin jaksaisin katsella. Uskon että paljon enemmän suhde niistä kärsisi kuin yhdestäkään exästä ikinä. Lasten kohdalla ei edes voi mitenkään kritisoida miehen käytöstä tai ehdottaa mitään kompromisseja vaikka lapset menisi kaikessa ohi itsestä ja parisuhteesta ja vaikka ne sekoittaisivat koko oman elämänkin, kun vanhemmuus on niin pyhä asia.

[QUOTE="vieras";23806505]Miksi eksän kanssa ei saisi olla läheinen? Jo on taas itsekkyys huipussaan. Eikö pääasia kuitenkin ole se, että heillä ei enää ole intiimiä suhdetta, ja mitä ilmeisimmin he olisivat yhdessä jos kaikki natsais. Varsinkin kun puhutaan pitkistä parisuhteissa, joissa on jaettu kaikki, on mun mielestä vain luonnollista jos exät voivat jatkaa ystävyyttä keskenään. Mun mielestä sulla ei ole oikeutta olla heidän ystävyytensä välissä. Sinä voit poistua kuvioista jos mustasukkaisuutesi ja epävarmuutesi estää kypsän suhteen tuohon mieheen.[/QUOTE]

Tätä ajattelutapaa ihmettelen. Että tuo intiimiyskö se sitten on mikä tekee parisuhteen, ja senkö pitäisi riittää suhteen tasapainoisuuden mittariksi, että nukkuu samassa sängyssä...

Kyllä minunkin miehellä ystäviä saa olla, ja onkin, mutta en hyväksyisi mieheni jatkava suhdettaan exän kanssa kaikella muulla, paitsi tuolla seksuaalisella tasolla.

Kyllä tässä varmaan ristiriitoja tulee ennen pitkää. Jos he ovat parhaita ystäviä, hehän jakavat keskenään ajatuksia ja kokemuksia. Olen pyytänyt miestä olemaan puhumatta minusta tälle eksälleen.. mutta mahtaako onnistua? en halua eksän tietävän meidän yhteisistä haaveista, toiveista, kenties ongelmista.. en mä halunnut sitä eksää tähän suhteeseen mukaan alun perinkään, vaan mieheen menin tyhmyyksissäni rakastumaan.

Hei! Miksi et yksinkertaisesti kertoisi miehellesi, että sinua häiritsee tuo jatkuva puhuminen ja yhteiset vessakäynnit? Selkeästi miehesi on ollut sinkkuna vasta lyhyen aikaa, eikä tiedä mitä kannattaa uuden tyttöystävän kanssa puhua ja mitä ei. Ja koska hän on ollut intiimistä exänsä kanssa, ei varmaan näe mitään ihmeellistä wc-käynneissä. Sen sijaan, jos sinä sanot että sinä et siitä oikein pidä, hän voi muuttaa käytöstään (jos haluaa) - mutta ei jos et sano! Minusta on hienoa että exän kanssa voi olla ystäviä, se kertoo mielestäni myös siitä että on osattu erota hyvin. Tottakai miehesi voi olla vielä myös liian kiinni exässä, mutta anna hänelle aikaa. Näet, pääseekö hän pikkuhiljaa eroon. Jos et jaksa tai pysty odottamaan, sitten sun pitää varmaan erota (mutta voi mennä muutoin hyvä mies hukkaan). Sanon siis vain: puhu hänelle! (älä meille...)

Hei! Miksi et yksinkertaisesti kertoisi miehellesi, että sinua häiritsee tuo jatkuva puhuminen ja yhteiset vessakäynnit? Selkeästi miehesi on ollut sinkkuna vasta lyhyen aikaa, eikä tiedä mitä kannattaa uuden tyttöystävän kanssa puhua ja mitä ei. Ja koska hän on ollut intiimistä exänsä kanssa, ei varmaan näe mitään ihmeellistä wc-käynneissä. Sen sijaan, jos sinä sanot että sinä et siitä oikein pidä, hän voi muuttaa käytöstään (jos haluaa) - mutta ei jos et sano! Minusta on hienoa että exän kanssa voi olla ystäviä, se kertoo mielestäni myös siitä että on osattu erota hyvin. Tottakai miehesi voi olla vielä myös liian kiinni exässä, mutta anna hänelle aikaa. Näet, pääseekö hän pikkuhiljaa eroon. Jos et jaksa tai pysty odottamaan, sitten sun pitää varmaan erota (mutta voi mennä muutoin hyvä mies hukkaan). Sanon siis vain: puhu hänelle! (älä meille...)

Eikös tämä paikka oo justiinsa se mistä voi hakea vertaistukea, vinkkejä ym.. tottakai puhun miehelle mutta sillä välin ajattelin jaaritella teille!

Mun mielestä on oleellista kuten jo mainitsinkin, että yrität tutustua tähän naiseen ja avoimin mielin. Käske vaikka miehesi pyytää hänet kahville siten että olette kolmistaan. Sinulla tuntuu olevan asenne, että se nainen on uhka, mutta yrität tutustua niin tiedät paremmin. Tässä jutussa on monta outoa asiaa, mutta yksi oudoimmista on se, että jos teillä on parisuhde ja mies on tiiviisti tekemisissä parhaan ystävänsä kansssa eikä silti ole tutustuttanut teitä!!!

Hankala tilanne kun ei tuosta välttämättä voi sanoa, että niillä oikeasti olisi mitään muuta kuin ystävyyttä välissä.

Kyllähän minäkin puhun ystävistä ymv. miehelleni me-muodossa ja kykenen jättämään wc:n oven auki 4/6sta miehen sisaruksen kanssa ja oman perheeni kanssa sekä siskoni miehenkin kanssa. Kykenen käymään kaikkien kanssa alasti saunassa jne. Toisaalta minulla ei tietenkään ole ollut seksuaalista suhdetta kenenkään näiden kanssa. Se tuo tilanteeseen mielestäni hieman enempi jännitystä. Toisaalta pissillä oleva nainen ei välttämättä ole se kaikkein seksikkäin näky mitä mies voi nähdä? :D Mutta jos viettävät paljon aikaa keskenään jne. niin kyllä kuulostaa siltä, että miehen pitäisi vähintäänkin esitellä tuo ex sinulle ja kuunnella sinua jos pyydät, ettei puhuisi hänestä kokoajan kun se kerran sinua häiritsee.

Kyllä minäkin miettisin sitä, onko mies käsitellyt suhdetta loppuun kun on ollut jätetty ja on se ero varmaan kuitenkin jollain tapaa tullut vähän puun takaa ja aikaakin kulunut vasta (?) tuon verran..

Automaattisesti en menisi sanomaan, ettei exät voisi olla kavereita, mutta tilanteessa pitää huomioida kaikki tieto mitä vaan on ja sen mukaan tehdä johtopäätöksiä ja keskustella niistä miehen kanssa.

Mun parhaisiin ystäviin kuuluu myös ex-mies. Meillä yhteinen lapsi joten sen takia pidimme erotessakin yhteyttä, ja pidämme paljon edelleen. Exän uusi sanoo että yhteydenpitomme on ok, silti minua hieman vaivaa että jaan salaisuuksia hänen miehensä kanssa, en todellakaan halua exääni takaisin tai hänkään minua. Puhumme paljon puhelimessa, ja olen olen iloinen ystävyydestämme, mutta silti usein tulee mieleen että mitä itse ajattelisin vastaavassa tilanteessa. Koen että minun pitäisi ottaa etäisyyttä, uuden naisystävän vuoksi.

Kyllä mä loukkaantuisin, jos mies mulle kehuis kuinka hyvä tyyppi ex on ollu ja on edelleen, kuinka on ollu loistava seksielämä jne. Niinkuin joku sanoi, exä kuuluu menneisyyteen. En mä ainakaan haluais alentua jakamaan miestäni tämän exän kanssa, en vaikka kuinka olisivat "vain" ystäviä. Mielestäni siinä piilee kuitenkin aina iso riski siitä, että hairahdetaan sänkyyn, tai sit päätetäänkin jatka yhteiseloo yhtäkkiä. Kyl mä haluan, et mun rinnalla on mies, joka on kyennyt siirtämään exän menneisyyteen, ja MÄ olen se, kenen kanssa eletään sitä arkielämää, ja mä olen se hyvä tyyppi miehen elämässä. Menneisyydestään voi kyllä puhua "hyvää muistellen", eikä exäänsä tarvitse vihata tai muistella pahalla, mutta ei sen exän tarvitse enää jokapäiväiseen elämään eron jälkeen kuulua.

[QUOTE="alkup.";23807059]Kerran tuo eksä on hoputtanut miestäni luotani pois soittamalla. Oli sanonut että nyt pois kuhertelemasta ja hänet hakemaan (olivat etukäteen sopineet kyydityksestä).[/QUOTE]

Minusta tää oli jopa mukava kommentti. Jotenkin jäi sellainen maku mieleen, että exä on tehnyt jo eron selväksi, mutta miehes ei vielä ole. Miehelles on jäänyt vielä vanha suhde kaivelemaan ja siksi ehkä pitää exäänsä hyvänä kaverina. Toi on hyvä keino, että pyydät miestäs esittelemään sut exälleen ja alatte viettämään aikaa kolmistaan. Sitten tosta me-sanasta, että mullakin tulee sitä ajoittain käytettyä ja se vaan voi olla ihan tapa, joka sitten pikkuhiljalleen hiipuu. Mulla on kyllä lapsia, että onkin ymmärrettävämpi sitä sanaa käyttää.

Minusta parisuhde ei voi muuttua yhstävyyssuhteeksi. Suhde, jossa on ollut seksuaalista vetovoimaa, voi minusta jatkua enää korkeintaan kaverisuhteena eli tavattaessa moikkaillaan ja jutellaan. Minusta kannattaisi tosiaan keskustella vaan enemmän ja enemmän. Kerro AP tunteistasi miehellesi ja kuinka näät exäsi tässä tilanteessa. Ehkä se auttaa miestäsi pääsemään erostaan yli. Ehkä ei...

Et tunnu olevan tärkeä tälle miehelle, sorry.

Tuossa tulee käymään niin, että sinä joudut olemaan tätä exää ja miestäsi vastaan yksin. Tulee ihan elävästi mieleen monen mammanpojan anoppi-ja-miniä-kuviot. Ex käyttää nyt valtaansa mieheen, ja näyttää että kuka teidän jutussa määrää. mies saa myös tuosta hyvän aseen, jos alat joskus "rettelöidä" jostain teidän suhteen aikana. Sanookin vaan vaikka, että auto on nyt exällä viikon, ja joudut käymään jalan kaupassa, kun sen pitää päästä koulutusmatkalle lappeenrantaan :)

Ex ei välttämättä tee tuota tietoisesti, mutta se on ihan yleistä, että naiset ovat mustasukkaisia, sekä naispuolisista ystävistään (muistatteko lapsena, mikä kampeaminen oli jos bestis sai uuden kaverin ;)), kun miespuolisista kavereistaan. Itsekin olen suostunut huomaamaan se, että jos hyvä poika-kaverini alkaa seurustella, tunnen oloni hiukan "uhatuksi". Vaikka siis näiden kanssa olen pelkästään kaveri, en voisi, enkä ole koskaan voinut, edes kuvitella seksiä meidän välille. Tai vaikka he olisi homojakin!

Kunnioitan sellaista miestä, joka pistää tyttöystävänsä varsinkin noin alussa, ykköseksi.

tunteeko kukaan onnelista pariskuntaa joka olleet esim 10 vuotta yhdessä ja tuo toimii? ilman siis lapsia? ja niin että ollaan noin läheisesti tekemisissä?

itse en ainuttakaan. olen seurannut paria monta vuotta kestänyttä kuviota, jotka on päättyneet.. arvattavasti. Jos tuollainen toimisi, joka 4:llä eläkeilläispariskunnalla olisi naapurissa asumassa toisen eksä. Jos siis katsotaan tod näk jakaumaan näissä puolesta/vastaan vastauksilla tässä ketjussa ;)

Yhteistyössä