Miehen exästä päänvaivaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muusa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"muusa"

Vieras
Hei kaikki!
Haluaisin nostaa keskustelunaiheeksi minua huolestuttavan asian. Kyseessä on miehen ex, joka ei ole päässyt suhteesta yli ja haikailee edelleen mieheni perään. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hän enää välitä kyseisestä naisesta, mutta silti asia vaivaa minua kokoaikaa kauheasti, en voi sille mitään. Ja mieheni on tekemisissä tuon naisen kanssa, ja itse kertoo naisen puhuvan suoraan tunteistaan miehelleni kun minä en ole paikalla. Ja lisäksi vielä tämä nainen on olevinaan minulle hyvää kaveria, sekin satuttaa minua aika lailla. Esittää kaveria vaikka haluaa viedä multa miehen, aika kieroa touhua. Mitä siis ajattelette asiasta? Onko mun annettava mieheni tälle naiselle ja lähdettävä itse tästä suhteesta vaikka rakastan miestäni yli kaiken? Tää nainen ei anna periksi, sen tiedän.

Jos nainen oikeasti haluaa miehen takaisin (mitä kyllä hieman epäilen, mistä niin olet päätellyt?), niin minä kieltäisin kaikenlaisen kanssakäymisen tuon naisen kanssa. Jos taas kyse on vaan jostain sairaalloisesta mustasukkaisuudesta, ettei exään saa pitää yhteyttä vaikka hän on sullekin ystävällinen, niin yrittäisin kyllä päästä asian yli.

Siis tottakai exään ja exiin saa pitää yhteyttä, en sellasta kieltäis. Miehelläni on lapsiakain ja kun niitä tapaa, on yötkin exänsä kotona, istuvat iltaa yhdessä jne eikä siinä mitään, mustasukkainen en siis ole. Mistä tiedän, että haluaa miehen takas itselleen, no siitä kun kertoo asiasta avoimesti miehelleni!! Ja kuvittelee kaiketi ettei mies kerro asiaa mulle! Viimeksi pari viikko sitten mies oli heillä kylässä, nääs tän naisen nykyinen on mieheni kaveri...joo ja mies jutteli siellä hetken kahestaan tän naisen kanssa niin nainen oli kertonu miehelleni että kon kaivannut yhteisiä aikoja ja että haluaisi olla mieheni kanssa vielä ja ehdottanut jopa suoraan että eikö voisi vaikka seksiä harrastaa vielä yhdessä! Ja sitten on olevinaan mun kaveri, ei musta mitenkään kovin ystävällistä käytöstä. Soittelee ja tekstailee mun miehelle myös ihan liikaa ja intiimejä asioita. Mulla ehkä ois ihan syytäkin olla mustis, vai eikö?

Mikä saa sut kuvittelemaan, että mies aloittaisi uudestaan suhteen exäänsä, vaikka sinä lähtisitkin? Eihän mies enää hänen kanssaan halua olla, vaan ex on ex ihan syystä...

Itse en koskaan tavannut mieheni exää (asuttiin aluksi miehen kanssa eri paikkakunnilla) ja tuntui pahalta kun kuulin että vielä mun ja miehen seurustelun alettuakin tällä exällä oli tapana käydä itkemässä miehelle heidän mennyttä suhdettaan ja kinuta miestä takaisin. Sanoin sen miehelle ja keskusteltiin asiasta, ja mies päättikin lopettaa yhteydenpidon exäänsä. Sinänsä mua ei haittaisi vaikka olisivat vaikka vieläkin kavereita, mutta tuntui pahalta, että mies antaa jonkun naisen tulla luokseen tunnustamaan rakkauttaan ja ehdottelemaan, että mies jättäisi minut, ja onneksi mieskin tajusi, ettei sellainen yhteydenpito ole enää ihan normaalia parisuhteessa olevalle... Itse en kuitenkaan epäillyt koskaan, etteikö mies haluaisi olla juuri mun kanssa.

No kaikkea sitä vaan tulee ajatelleeks, ja en mä oikeastaan uskokkaan että mies enää tuota naista haluaisi tosissaan, ennemminkin mua harmittaa kyseisen naisen käytös, miksi käyttäytyy noin kun tietää miehen olevan nyt mun kanssa ja itsekkin jopa asuu uuden miehensä kanssa. Vai oiskohan tässä sitäkin jos nyt rehellisiä ollaan, että tuo nainen on nuori ja mä olen vanhempi, miestänikin vanhempi siis...onko mulla vähän huono itsetunto. Ja toisaalta, mies sanoo että rakasti hän oikeesti tuota naista silloin...jos vaan pelkään menettäväni mieheni sittenkin. Kai tuollainen ihailu ja kaipaaminen kuitenkin imartelee miestä. Kukapa ei tykkäisi olla haluttu!

[QUOTE="muusa";27984010]No kaikkea sitä vaan tulee ajatelleeks, ja en mä oikeastaan uskokkaan että mies enää tuota naista haluaisi tosissaan, ennemminkin mua harmittaa kyseisen naisen käytös, miksi käyttäytyy noin kun tietää miehen olevan nyt mun kanssa ja itsekkin jopa asuu uuden miehensä kanssa. Vai oiskohan tässä sitäkin jos nyt rehellisiä ollaan, että tuo nainen on nuori ja mä olen vanhempi, miestänikin vanhempi siis...onko mulla vähän huono itsetunto. Ja toisaalta, mies sanoo että rakasti hän oikeesti tuota naista silloin...jos vaan pelkään menettäväni mieheni sittenkin. Kai tuollainen ihailu ja kaipaaminen kuitenkin imartelee miestä. Kukapa ei tykkäisi olla haluttu![/QUOTE]

Ota asia suoraan puheeksi miehesi kanssa. Kerro että exänsä käytös loukkaa sua. Mies tuskin voi eikä kannatakaan lopettaa yhteydenpitoa exäänsä, kun kerran yhteisiä lapsia on, mutta hän voi vaatia exältään asiallista käytöstä.

Kiitos vaan edelliselle, just ton mä tietty halusinkin kuulla...ja arvaa vaan oonko jotain tollasta epäillykkin? Ties vaikka tapailevat enemmänkin, en mä oo kokoaikaa miestäni vahtimassa, päinvastoin meillä on paljonkin omia menoja ja mulla vielä vuorotyö. Ja muistan miten mies sillon aikanaa tuota naista rakasti ja sillon kun heillä oli vaikeeta, mulle itki ja sillon jo tuntu pahalta ku olin jo ihastunu mieheen. Tiedän siis kuinka paljon tuo nainen sillon miehelleni merkitsi, ja epäilenkin että noinkohan ne tunteet on kuolleet miehenkään puolelta...

Mun miehen ex halusi mieheni takaisin. Yritti kaikkea mahdollista, kuten lapsilla kiristämistä. Sitten merkkaili mieheni vaatteita punatuilla huulillaan, jotta heittäisin mieheni pihalle. Joskus jopa piilotti auton avaimet, ettei mieheni pääsisi lähtemään takaisin kotiin.

Kuitenkaan en koskaan epäillyt, että mieheni tämän exänsä takaisin haluaisi. Mutta meillä oli kyllä monet riidat siitä, millaista käytöstä mieheni suostuu exältään sietämään. Itse hän oli sitä mieltä, että yrittää olla mielin kielin, ettei exä keksi päättömiä temppuja. Minä olin sitä mieltä, että kun antaa pikkusormen, se vie koko käden, ja olin oikeassa. Vaatimukset vain kasvoivat sitä mukaa, kun sai jotain periksi.

Onneksi tuo kaikki on takana. Mitä miehsi on kertonut vastanneensä noihin exän tunnustuksiin?

Mies tietenkin vakuuttaa, että rakastaa vain mua ja ettei ikinä ottais tuota naista takaisin. Ja kun kysyin mitä on sanonut noihin tunnustuksiin, niin kertoo, että sanoi tälle naiselle että ei hänellä ole enää mitään yhteistä tän kanssa. Tietenkin mies sanoo mulle niin, oli totta tai ei. Mutta edelleen eniten mua kiusaa se että se nainen on tollanen ja silti olevinaan mun kaveri...ja vaikuttaa tää jotenkin kuitenkin kokoaikaa meidän suhteeseen kun tuo eksä samalla paikkakunnalla asuu ja mies näkee sitä usein ja tosiaan käy kylässä niillä, ilman mua kun mä en heille kylään halua mennä. Ja olen kyllä sillon mustis ja vihanen kun mies siellä käy. Pelkään että tää vaikuttaa meidän suhteeseen negatiivisesti vaikkei miehellä mitään haluja tuota naista kohtaan enää oiskaan, en vaan voi luottaa...

No olen mä puhunut, itkenyt ja puhunut. Mies yleensä sanoo että: "oot ihan hupsu, mähän rakastan vain sua" tai :"älä nyt taas alota tota." ja joskus mies suuttuu ja alkaa mököttää. Mutta sitä ihmettelen et miks mies ei vois vaan katkasta välejä siihen naiseen, on sillä muitakin kavereita. Niin ja siis tän naisen kanssa miehelläni ei ole lapsia, niinkuin joku tais ymmärtää väärin.tää on vaan mua edellinen lyhytaikanen suhde, joka (toivottavasti) loppu reilu vuosi sitten.

[QUOTE="muusa";27983959]Hei kaikki!
Haluaisin nostaa keskustelunaiheeksi minua huolestuttavan asian. Kyseessä on miehen ex, joka ei ole päässyt suhteesta yli ja haikailee edelleen mieheni perään. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hän enää välitä kyseisestä naisesta, mutta silti asia vaivaa minua kokoaikaa kauheasti, en voi sille mitään. Ja mieheni on tekemisissä tuon naisen kanssa, ja itse kertoo naisen puhuvan suoraan tunteistaan miehelleni kun minä en ole paikalla. Ja lisäksi vielä tämä nainen on olevinaan minulle hyvää kaveria, sekin satuttaa minua aika lailla. Esittää kaveria vaikka haluaa viedä multa miehen, aika kieroa touhua. Mitä siis ajattelette asiasta? Onko mun annettava mieheni tälle naiselle ja lähdettävä itse tästä suhteesta vaikka rakastan miestäni yli kaiken? Tää nainen ei anna periksi, sen tiedän.[/QUOTE]

ettet vaan ite ole se miehen viejä? ja siksi epävarma. jos miehellä ja exällä on yhteisiä lapsia,niin toivonkin vanhempien päätyvän yhteen.

No ei ole miehelläni yhteisiä lapsia tuon naisen kanssa. Ja ei, en ole mikään miehen viejä, olivat eronneet yli puoli vuotta aikasemmin ja tuolla naisella oli uusi mies jo valmiina, sama jonka kanssa nyt asuu.

[QUOTE="muusa";27984693]No ei ole miehelläni yhteisiä lapsia tuon naisen kanssa. Ja ei, en ole mikään miehen viejä, olivat eronneet yli puoli vuotta aikasemmin ja tuolla naisella oli uusi mies jo valmiina, sama jonka kanssa nyt asuu.[/QUOTE]

Okei, ensin sai sen käsityksen, että yöpyy juuri tuon naisen luona lasten takia. Mutta se siis on joku toinen ex. Ehdota, että tapaa sitä kaveriaan muualla kuin heidän kotonaan ainakin toistaiseksi. Ja sen lisäksi tämän kaverin olisi ehkä syytä myös tietää naisensa jutuista.

Mistä oikeasti tiedät, että se ex edes puhuu miehelle tuollaisia? Ja jos puhuu, miksi mies kertoo niistä sinulle, kun pahoitat niistä vain mielesi? Taitaa mies keksiä koko jutun, että saa sinut mustasukkaiseksi.

No arvatkaapa oisko monesti tehny mieli kertoa sille tän naisen miehelle että muijas haikailee yhä exänsä perään, että kuule puhuu sille suoraan tunteistaan kun mieheni on teillä kylässä, että sä kun meet tupakalle niin eukkos yrittää vietellä mun miestäni! No en oo uskaltanu puhua sille en.

Miks mun mies haluis tehdä mut mustasukkaiseks? En usko että se huvikseen mulle puhuu tollasia. Ja mieheni tosiaan käy niillä kylässä kun se sen naisen nykynen on mieheni vanha kaveri. Tai voihan syy olla joku muukin...huoh...mitä enemmän asiaa vatvon, sitä pahempi olo mulle tulee...mitä mun oikeesti pitää tehdä, että saan itseluottamukseni ja luottamusta miestäni kohtaan kasvatettua?

"mun mies, sen eksä, muijas, nykyinen.."
jotenki alkaa vaa tuntuu että tässä on enemmänki kyse siitä että te olette heille laastarisuhteet ja pikkuhiljaa takasin palaavat.

[QUOTE="muusa";27984769]Miks mun mies haluis tehdä mut mustasukkaiseks? En usko että se huvikseen mulle puhuu tollasia. Ja mieheni tosiaan käy niillä kylässä kun se sen naisen nykynen on mieheni vanha kaveri. Tai voihan syy olla joku muukin...huoh...mitä enemmän asiaa vatvon, sitä pahempi olo mulle tulee...mitä mun oikeesti pitää tehdä, että saan itseluottamukseni ja luottamusta miestäni kohtaan kasvatettua?[/QUOTE]

Siksi, että olet paremmin hallittavissa. Miksi mies kertoo sinulle ylipäänsä koko asiasta?

Yhteistyössä