Miehen exät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nosn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eiköhän jokainen tiedä, että mies pitää vähän hauskaa hutsastavien naisten kanssa ja vaimoksi otetaan se kiltti ja kunnollinen. Loppujen lopuksi sängyssä villeimpiä ovat ne kiltit tytöt.

Jos näille entisillä oli suvun puolesta rahaa, ja sinulla ei, niin sekin taitaa olla se, mitä miehesi haluaa, eli naisen, joka on hänen omansa ja jonka tuki ja turva hän itse voi olla. Yleensä mies ei halua rikkaampaa tai älykkäämpää naista kuin mitä hän itse.

Nämä hutsastavat naiset tyytyvät olemaan ykinäisiä ikisinkkuja tai joutuvat ottamaan jonkun elätin vanhoiksi päiviksi. Ole siis vain onnellinen siitä, että sinä olet sitä vaimoainesta ja lopeta itsesi vähättely.

Eiköhän jokainen tiedä, että mies pitää vähän hauskaa hutsastavien naisten kanssa ja vaimoksi otetaan se kiltti ja kunnollinen. Loppujen lopuksi sängyssä villeimpiä ovat ne kiltit tytöt.

Jos näille entisillä oli suvun puolesta rahaa, ja sinulla ei, niin sekin taitaa olla se, mitä miehesi haluaa, eli naisen, joka on hänen omansa ja jonka tuki ja turva hän itse voi olla. Yleensä mies ei halua rikkaampaa tai älykkäämpää naista kuin mitä hän itse.

Nämä hutsastavat naiset tyytyvät olemaan ykinäisiä ikisinkkuja tai joutuvat ottamaan jonkun elätin vanhoiksi päiviksi. Ole siis vain onnellinen siitä, että sinä olet sitä vaimoainesta ja lopeta itsesi vähättely.

Ja vielä lisää, ei omia tunteitaan pidä tietenkään peitellä, mutta ääretön mustasukkaisuus (sairaalloinen sellainen, esimerkiksi muiden naisten kutsuminien alentavilla nimillä yms.) pilaavat suhteen! Kuten joku mainitsikin aiemmin, pitää saada oma pää kuntoon, jotta voi parisuhdekin toimia. Itse haluan itseni kuntoon nimenomaan parisuhteen, mieheni, takia. Olemme olleet yhdessä jo jokusen vuoden, mutta nyt kun vihdoin rupean hyväksymään itseni ja tunteeni (jotka eivät suinkaan ole tukahtuneet lääkityksen takia, voisitte ottaa vähän selvää kenties noista mielialalääkkeistä, ne eivät todellakaan ole mitään onnenpillereitä vaan hoitoa sairauteen) niin parisuhteessakin menee paremmin.

Mutta lähinnä minä tuota terapiaa/jollekin juttelemista tuossa yritinkin ajaa takaa, en tietenkään että "ota lääkkeitä niin helpottaa"!!!! Tietenkin voi vähän aikaa katsoa, miltä rupeaa näyttämään, jos suhde tosiaan on tuore ja sen takia epävarma olo, mutta kun tuosta voi joutua kärsimään vuodesta toiseen! Ellei sitten mies jätä, kun ei enää kestä - tai kuten mun avoliitossa kävi, lopeta vaan rakastamasta, ei vaan enää jaksa, muuttui itsekin eri ihmiseksi.

Olen ammattini puolesta ollut paljon tekemisissä mielialalääkkeitä syövien kanssa. Moni koki, että elämä tuntuu tasapaksulta puurolta niiden ansiosta. Ei negat. tunteita, mutta ei niin positiivisiakaan. Varmasti poikkeuksiakin!

Minulta ei tipu pisaraakaan arvostusta mieheni exiä kohtaan, vaikka kuinka rakastan miestäni, ei se saa minua rakastamaan hänen halpamaisia panojaan menneisyydessä. Varmasti löytyy sitten naisia, jotka siihenkin kykenevät.....

Minusta ihminen, joka alkaa nimitellä entisiä huori*si tai hutsuiksi alentuu todella vastenmielisen alas. Heti paistaa läpi valtava kyynisyys ja katkeruus. Noita nimittelysanoja kun hoet siellä päivät pitkät mielessäsi, niin tulet katkeroitumaan entistä enemmän.

Voisit puhua heistä ihan ihmisinä, ettei tarvitse noin munata itesään.

Oikeasti hutsujakin naisia löytyy, joten sitä en epäile! On tosi hyvä jos et kärsi mustasukkaisuudesta, tai ainakaan mistään sairaalloisesta sellaisesta :) Kunhan heitin oman näkökulman asiaan - vaikeahan se on kirjoitusten perusteella tietää mitä toisen päässä oikeasti liikkuu.

Tunteita on kyllä, tasapaksuksi en voisi tätä elämää sanoa ollenkaan! Pystyy iloitsemaan pienistäkin asioista eikä joka päivä tarvitse kohdata "maailmanloppua" pikku asioiden takia. Olen itkenytkin paljon enemmän nykyään, kun ei ole sellainen tasaisen huono olo. Mieluumminkin ennen lääkkeitä sanoisin että tukahdutin tunteeni, en itkenyt, en kauheasti nauranutkaan. Nyt näkee maailman vähän kirkkaammin. Eikä vain itsensä ja huonon olonsa.

Joy, hienoa, että olet saanut elämäsi kuntoon, en sitä epäile lainkaan! :)

Mustasukkainen ihminen kyllä olen jonkin verran, mutta mikä on sitten sairaanloista... :-/

Hups Keikkaa: Minulle heillä ei ole ihmisarvoa.

"Minulle heillä ei ole ihmisarvoa."

Aika rankkaa tekstiä. Eikä tämä ollut ainoa kirjoituksesi, jossa esität hyvin jyrkkiä ja tuomitsevia kantoja (viittaan niihin miehesi exiin).

Voisiko tässä sinun tuomarimaisessa asenteessasi olla se syy omaan heikkoon itsetuntoosi? Näet vaikuttaa siltä, että tuomitset sekä itsesi että muut rankimman kautta.

En oikein usko, että sinulle rakkaus on mahdollista kokea, ennen kuin opit hyväksymään itsessäsi ja muissa sen, että olemme täynnä virheitä, mutta meillä on silti AINA ihmisarvo ja olemme rakastamisen arvoisia oman itsenämme.

Mikä sinä olet sanomaan, että jollain ihmisellä ei ole ihmisarvoa? Todella painavasti sanottu. Jokaisella ihmisellä, oli sitten kuka tahansa on ihmisarvo. Sinä et voi sitä kumota millääntavalla.

Mielestäni suhtautumisesi miehesi entisiin naisiin on mennyt liiallisuuksiin, eikä liiku enää normaaliuden sisällä. Voin uskoa, että sisälläsi on ikäänkuin valtava möykky, joka kasvaa kasvamistaan kokoajan. Mitä enemmän se kasvaa, sitä enemmän se myrkyttää sinua ja suhdettasi mieheesi.

Mitä sinua hyödyttää olla vihainen, inhota ja olla katkera? Mitä se, että sinä vihaat ja halveksit miehesi entisiä naisia hyödyttää sinua itseäsi? Luuletko, että ne naiset tuntevat olonsa huonoksi kun sinä mielessäsi vihaat heitä noin? Luuletko, että se hetkauttaa niitä suuntaan tai toiseen?

Teet itsellesi hallaa toiminnallasi. Katkeruus saa valtavat mittasuhteet ja tulee tuhoamaan sinun elämääsi pala palalata ja estää sinua olemasta onnellinen.

Et voi nauttia miehestäsi ja iloita hänestä täysin rinnoin, kun mielesi täyttää viha ja katkeruus hänen entisiään kohtaan. Olet syöstämässä itseäsi kuilua kohden nyt. Etkö huomaa sitä?

Olisit paljon onnellisempi ihminen, jos päästäisit irti tuosta katkeruudestasi. Vihaamalla heitä, et saavuta kuin itsellesi vaikeuksia elämässä. Päästä irti, ajattele ja päätä, että ajattelet heitä ihmisinä. Sydämesi tulee kyllä perässä.

Se vaan on pakko kestää, että useat exät ovat todellisuudessa parempia kuin nyxä! Ehkä kukaan ei vaihda huonompaan, mutta vaihdon parempaan on saattanut tehdä juuri se exä ja jättänyt luun jälkeenjääville kaluttavaksi...

Kylläpä kuulostat katkeralta ja mustalta ihmiseltä. Kirjoittamasi asiat saavat sinut näyttämään rumalta, mitä enemmän kirjoitat sitä mustemmalta näytät.

Ei se sinun omaa sisintäsi auta jos h*orittelet miehesi entisiä, toivottavasti ett ole hänelle itselleen niin sanonut. Varo vain ettei sinusta tule pian entinen.

Nimimerkki höpö höpö on tyyppiesimerkki miehestä joka haluaa nostaa itsensä naisen yläpuolelle eikä kestä sitä jos nainen on vahvempi tai tienaa enemmän, näitä naisia hän mieluusti h*uorittelee. Leimaaminen hävittää sen ikävän tosiasian että nämä naiset tulevat vallan mainiosti toimeen ilman elättäjää.

Ryhdistäydy ap. ja kerää itsellesi itsetunto. Lakkaat arvostelemasta muita naisia ja keskityt itsesi hoitamiseen. Sinulla on paljon opittavaa näiltä miehesi ex-tyttöystäviltä, esim. se miten elämässä menestytään.

Voisitko ajatella, että se, mitä miehesi elämässä on aiemmin tapahtunut, niin siihen et voi vaikuttaa? Sen sijaan voit vaikuttaa siihen, mitä sinun ja miehesi yhteisessä elämässä tapahtuu nyt tästä eteenpäin.

Olet selkeästi jämähtänyt nyt tuohon miehesi menneisyyteen. Jos mies on sellainen, josta haluat pitää kiinni, niin älä päästä häntä käsistäsi! Jos mustasukkaisena jatkat päivästä toiseen miehen menneisyyden kaivelua, niin on vuorenvarmaa, että teidän suhteenne kaatuu. Ei kukaan jaksa sellaista.

Huomaat itsekin, että olet henkisesti väsynyt, kun mielessäsi on vain negatiivisia ajatuksia. Hei haloo! Sinunhan pitäisi elää nyt elämäsi onnellisinta aikaa, kun vierelläsi on ihana mies!!! Mikset opettelisi nauttimaan nyt juuri tästä hetkestä? Nauti tästä nyt. Älä mieti mennyttä äläkä tulevaa, vaan juuri tätä hetkeä.

Mietipäs, millaista elämäsi tulee olemaan, jos raahaat MIEHESI virhesuhteita vuodesta toiseen? Se taakka tulee raskaammaksi vuosi vuodelta. Sen sijaan, että annat anteeksi miehen erehdyksille, virheseurusteluille jne, niin voit toki jatkaa katkeroitumistasi lisää, jos sinä sitä kerran haluat. Ymmärrätkö, että MIEHESI ei pysty poistamaan pahoja ajatuksiasi, vaan sinun on itse tietoisesti kerta toisensa jälkeen vain keskityttävä siihen, että annat miehen menneisyyden olla. Menneelleen ei kukaan voi enää mitään. Jokainen meistä tekee virheitä, joten anna asioiden olla. Eikö ole ihan luonnollista, että saattaa ihastua kauniiseen naiseen ja ehkä vähän hänen rahoihinkin, mutta jos suhde ei toimi, niin sitten suhde päättyy. Fiksu ihminen yrittää siitä ottaa opiksi, ettei tee samaa virhettä uudestaan.

Anna miehellesi tilaisuus yrittää saada suhde toimimaan sinun kanssasi. Eikö sinunkin kannattaisi yrittää parastasi tässä nykyisessä suhteessa? JOS teidän suhteenne joskus päättyy, niin sitten voit hyvällä omallatunnolla todeta, että ainakin sinä teit parhaasi ja teillä oli paljon hyviä hetkiä. Jos taas teidän suhteenne päättyy nykytilanteessa, niin tiedät itsekin, että iso osa suhteen päättymiseen johtaneista syistä johtuu siitä, että roikut liikaa miehen ex-naisissa etkä kykene nauttimaan elämästä tässä ja nyt.

Kyllä naiset puhuu viisaita itsetunnosta yms. Mutta haluan vielä sanoa, että en ole tavannut ensimmäistäkään naista, joka olisi sujut ex:n kanssa. Minä pidän enemmän harvinaisena ex:n sietämistä, kuin ex:n hyväksymistä.

En ole aivan varma, että kysymyksessä olisi edes itsetuntoonliittyvä asia, vaan naisilla sisäänrakennettu ominaisuus.

Alkuperäinen kirjoittaja mies1:
Kyllä naiset puhuu viisaita itsetunnosta yms. Mutta haluan vielä sanoa, että en ole tavannut ensimmäistäkään naista, joka olisi sujut ex:n kanssa. Minä pidän enemmän harvinaisena ex:n sietämistä, kuin ex:n hyväksymistä.

En ole aivan varma, että kysymyksessä olisi edes itsetuntoonliittyvä asia, vaan naisilla sisäänrakennettu ominaisuus.

No minä ainakin olen ihan ok väleissä mieheni exän kanssa. He olivat eronneet noin puoli vuotta ennen kuin aloimme tapailla mieheni kanssa ja tapasin tämän exän ihan sattumalta aika pian sen jälkeen. Emme tietenkään ole sillä tavalla ystäviä, että soittelisimme toisillemme, koska emmehän tunne entuudestaan, mutta jutellaan kun tavataan -periaatteella tulemme ihan mainiosti toimeen. Ei kaunoja puolin eikä toisin.

Tietysti näidenkin ihmissuhteiden toimivuus riippuu jonkin verran siitä, millaisissa olosuhteissa on esim. erottu ja aloitettu uusi suhde. Jos uusi on kuvioissa jo ennen edellisen puolison poistumista, niin voi olla että toimeentuleminen on hankalampaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nosn:
Noh, miehen kaikki exät (niitä on enemmän kuin 2) ovat mielestäni täysiä h****a. (Tai mitä muita luokkaavia nimityksiä nyt voisikaan käyttää...!) Ja ongelmahan oli se, että minä en vedä vertoja heille. Olen ns. kiltti tyttö, enkä omaa samanlaista ulkonäköä kuin he.. Kaiken lisäksi näillä naikkosilla on rikkaamat vanhemmat ym ja he ovat saavuttaneet elämässään enemmän kuin minä.

Tuolla kirjoituksellasi osoitat hyvin soraan kateutesi ja huonommuudentunteesi miehesi exiin nähden. Kyllä nuo naiset olivat paitsi kauniita, myös mukavia, menestyviä ja älykkäitä, toisin kuin sinä omasta mielestäsi. Otan osaa... Sinulla on kiltintyön syndrooma eli asetat itsesi jalustalle nyhveröytesi takia ja vähättelet miehesi exien arvoa, koska et pysty kilpailemaan heidän kanssaan samalla tasolla. Joka itsensä ylentää jne... Et siis mielestäsi ylety heidän tasolleen millään osa-alueella, siksi haluat mustamaalata heitä. Ota huomioon, että samalla aliarvioit ja vähättelet myös miehesi kykyä valita itselleen kumppani, siis sinut itsesi mukaan lukien.

mies1, se että ei hyväksy exää on minusta vielä eri asia kuin kaikkien exien ajatteleminen huorina. Jos on tarve niin tehdä, se kertoo huonosta itsetunnosta.

Huono itsetunto taas on merkki siitä, että ei hyväksy itseään sellaisena kuin on, eikä näin ollen myöskään kykene hyväksymään muita. Ja tästä taas seuraa, että ei kykene rakkauteen - kykenee vain ihannointiin ja ideaalikuvien ihailuun.

Väitän vielä, että kyseessä ei ole mikään naisiin sisäänrakennettu ominaisuus, vaikka naisten itsetunnon heikkous usein ilmenee sairaana mustasukkaisuutena miehen menneisyyttä ja exiä kohtaan.

Onhan monilla miehilläkin vaikeuksia hyväksyä kumppaninsa menneisyys - esimerkiksi usein miehet edellyttävät naisilta "puhdasta" menneisyyttä eli vähiä seksipartnereita. Se varmaan johtuu aivan samasta syystä?

Lienee niin, että kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä nuorina itsetuntonsa suhteen. Jotkut sitten kasvavat hyväksymään itsensä ja muut puutteineen. Ikään kuin solmivat sovun sen tosiasian kanssa, että hienoimmallakin ihmisellä on aina "mutajalat" eli pimeä puoli.

Mukavaa, että vanhenemisessa on hyviäkin puolia :)

"Lienee niin, että kaikki ihmiset ovat enemmän tai vähemmän keskeneräisiä nuorina itsetuntonsa suhteen. Jotkut sitten kasvavat hyväksymään itsensä ja muut puutteineen. Ikään kuin solmivat sovun sen tosiasian kanssa, että hienoimmallakin ihmisellä on aina "mutajalat" eli pimeä puoli."

Tuo on hyvin sanottu.

Minä en nyt ole oikea ihminen sanomaan tästä asiasta enempää. Se on hyvin yleinen "ongelma" ja kyllä minä ymmärrän tässä yhteydessä huorittelunkin; jos nainen nyt avautuu ajatuksistaan, niin ei se tarkoita, että hän kutsuu ex:ää huoraksi irl.

Jollakin tapaa olen lempeä, nyt. Jos ongelma on laajempi, missä tuntee riittämättömyyttä ja tuntee olevansa heikompi, niin sitten vaikeampi asia, mutta en minä voi suoralta kädeltä näitä yhdistää.

"en ole tavannut ensimmäistäkään naista, joka olisi sujut ex:n kanssa"

Minä olen. Tavannutkin. Ja olen "sujut" exien kanssa. Välimme ovat erittäin normaalit ihmissuhdevälit. Järjestelemme lasten huoltoa ja hoitoa yhdessä exän ja hänen nykyisensä kanssa emmekä keksi toisistamme pahaa sanottavaa. Exän kanssa olen jopa kaveri - juttelemme ihan omiakin juttujamme toisillemme, mutta emme järjestele kuitenkaan mitään kahvihetkiä. Mutta, kun tapaamme ja on aikaa.

Myös nykyisen mieheni ex on ihan "sujut" mieheni kanssa. Järjestelevät ja puhuvat toisistaan lapselle kauniisti ja arvostaen. Vitsailevat ja naureskelevat ja myötäelävät yhdessä lapsensa kasvukipuja.

Joustoa löytyy joka suuntaan aina, kun tarvii lasten hoitojen järjestelyssä. Kaikki toimii loistavasti - ja on toiminut minulla jo yli kuusi vuotta, miehelläni yli kahdeksan.

mies1: Miksiköhän et tapaa normaalilla itsetunnolla varustettuja naisia?

No juu, emme tietysti ole tavanneet, mutta.. mieheni ex on todella mukava. Samoin hänen nykyinen miehensä. Kyläilemme pariskunnittain toistemme luona aika tiheään ja käymme nelistään mökkeilemässä.

Alkuun vaati tietysti hyvää tahtoa puolin ja toisin, mutta tiesin eksän olevan miehelle tärkeä ystävänä ja toisinpäin. Itse kun tulin kuvioihin mukaan, mieheni oli jo luontevasti pyörinyt eksänsä, tämän nykyisen miehen ja yhteisen kaveriporukan mukana kaikissa riennoissa.

Omassa tuttavapiirissä tämä ei ole mitenkään tavatonta, tiedän muitakin pariskuntia, joilla toisen ex osa läheistä ystäväpiiriä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tuitere:
Voisitko ajatella, että se, mitä miehesi elämässä on aiemmin tapahtunut, niin siihen et voi vaikuttaa? Sen sijaan voit vaikuttaa siihen, mitä sinun ja miehesi yhteisessä elämässä tapahtuu nyt tästä eteenpäin.

Olet selkeästi jämähtänyt nyt tuohon miehesi menneisyyteen. Jos mies on sellainen, josta haluat pitää kiinni, niin älä päästä häntä käsistäsi! Jos mustasukkaisena jatkat päivästä toiseen miehen menneisyyden kaivelua, niin on vuorenvarmaa, että teidän suhteenne kaatuu. Ei kukaan jaksa sellaista.

Huomaat itsekin, että olet henkisesti väsynyt, kun mielessäsi on vain negatiivisia ajatuksia. Hei haloo! Sinunhan pitäisi elää nyt elämäsi onnellisinta aikaa, kun vierelläsi on ihana mies!!! Mikset opettelisi nauttimaan nyt juuri tästä hetkestä? Nauti tästä nyt. Älä mieti mennyttä äläkä tulevaa, vaan juuri tätä hetkeä.

Mietipäs, millaista elämäsi tulee olemaan, jos raahaat MIEHESI virhesuhteita vuodesta toiseen? Se taakka tulee raskaammaksi vuosi vuodelta. Sen sijaan, että annat anteeksi miehen erehdyksille, virheseurusteluille jne, niin voit toki jatkaa katkeroitumistasi lisää, jos sinä sitä kerran haluat. Ymmärrätkö, että MIEHESI ei pysty poistamaan pahoja ajatuksiasi, vaan sinun on itse tietoisesti kerta toisensa jälkeen vain keskityttävä siihen, että annat miehen menneisyyden olla. Menneelleen ei kukaan voi enää mitään. Jokainen meistä tekee virheitä, joten anna asioiden olla. Eikö ole ihan luonnollista, että saattaa ihastua kauniiseen naiseen ja ehkä vähän hänen rahoihinkin, mutta jos suhde ei toimi, niin sitten suhde päättyy. Fiksu ihminen yrittää siitä ottaa opiksi, ettei tee samaa virhettä uudestaan.

Anna miehellesi tilaisuus yrittää saada suhde toimimaan sinun kanssasi. Eikö sinunkin kannattaisi yrittää parastasi tässä nykyisessä suhteessa? JOS teidän suhteenne joskus päättyy, niin sitten voit hyvällä omallatunnolla todeta, että ainakin sinä teit parhaasi ja teillä oli paljon hyviä hetkiä. Jos taas teidän suhteenne päättyy nykytilanteessa, niin tiedät itsekin, että iso osa suhteen päättymiseen johtaneista syistä johtuu siitä, että roikut liikaa miehen ex-naisissa etkä kykene nauttimaan elämästä tässä ja nyt.
1. Mitä "virheiksi" mainittuja tekoja mies on tehnyt ennen näiden suhdetta? Seurustellut ja nainut muiden naisten kanssa?? Kenen mielestä se on epänormaalia suosittelen hankkimaan terapiaa ja vähän äkkiä. Lainvastaiset teot voivat olla "virheitä" mutta niistäkin pääsee kärsimällä rangaistuksen ja elämällä jatkossa lainmukaisesti.

2. "Anna miehellesi tilaisuus yrittää saada suhde toimimaan sinun kanssasi." Sanoisin miehelle: anna itsellesi tilaisuus elää ja jätä omistushaluinen ihminen jälkeesi. Hänestähän tulee siten taas yksi "huora" elämässäsi - tämän huorittelijan silmin katsottuna.

3. Miten voi "rakastaa" miestä jollei hyväksy tätä omana itsenään menneisyyksineen? Hei, se ei ole rakkautta. Se on sairaalloista takertumista.

Alkuperäinen kirjoittaja pit.:

No juu, emme tietysti ole tavanneet, mutta.. mieheni ex on todella mukava. Samoin hänen nykyinen miehensä. Kyläilemme pariskunnittain toistemme luona aika tiheään ja käymme nelistään mökkeilemässä.

Alkuun vaati tietysti hyvää tahtoa puolin ja toisin, mutta tiesin eksän olevan miehelle tärkeä ystävänä ja toisinpäin. Itse kun tulin kuvioihin mukaan, mieheni oli jo luontevasti pyörinyt eksänsä, tämän nykyisen miehen ja yhteisen kaveriporukan mukana kaikissa riennoissa.

Omassa tuttavapiirissä tämä ei ole mitenkään tavatonta, tiedän muitakin pariskuntia, joilla toisen ex osa läheistä ystäväpiiriä.

Miten mielelläni minäkin liittyisin noiden tervepäisten seuraan. Elämä on nyt ihan hyvällä mallilla vaikka takavuosina olikin vaikeaa.

Jos Bubi huuhkaja palaa takaisin stadionille, niin ehkä voin alkaa kehitellä uutta ystäväpiiriä. Miksi sen aina tarvitsee olla homo sapiens. Voihan uros kuulua johonkin toiseen eläinkuntaan.

Tietääkseni Bubilla on jo sankka fanikerho pyörimässä. Helppohan tuohon porukkaan on uida mukaan. Tuskin on pelkoa, että saan h*****:n leiman otsaan tuttavuuden kylkiäisenä.

Kyselin muutama päivä sitten lapsiltamme joko Tuhna Pappa on saanut ajokortin ja pankkikortin käyttöön takavarikosta. Tuskin vain kuului vastaus. Jos saa, niin hän heti menee ostamaan kaljaa.

Olen lähipäivinä ristinyt monta kertaa kädet ristiin kiitollisuudesta. Ei minusta olisi ollut tuollaiseen vahtimiseen. Miehen pitäminen on ympärivuorokautista vahtimista.
Ehkä Paris Hiltonin jalassa olevasta elektronisesta renkaasta olisi apua. Mitähän sellainen maksaa. Voisin lähettää sellaisen syntymäpäivälahjaksi.

Miehen exät huoria ja hutsuja, vaikka ovat elämässään edenneet ja perhetaustansakin ilmeisesti kunnossa? Miten olet päätelmääsi päätynyt? Onko tarkoituksesi vain halventaa heitä vai oletko huomannut omana itsenäsi sen seikan, että miehesi itse asiassa tykkää huorahtavista naisista? Mitä sitten tarkoittaneekin - ulkonäköä, elämäntapaa, miehen taloudellista hyväksikäyttöä vai mitä? Jostainhan päätelmäsi ja oletuksesi on syntynyt? Pystytkö tarkentamaan mielipidettäsi, vai onko se vain katkera heitto? Peilaako näkemyksesi loppojen lopuksi vain itseäsi?

Mustasukkaisuus tietyissä rajoissa on välittämistä, mutta lähentyessään vihaa se on tuhoavaa. Tietenkin jos ap voi oikeasti todentaa exien olevan huoria niin mikäs siinä, mutta itseään paremman ja kauniimman määritelmänä se on kiero ja osoittaa vain omaa halpamaisuutta.

Totta vie pettyneenä voi tulla nimitelleeksi toisia, ehkäpä aiheestakin. Kutsuin itsekin exäni naisystävää huoraksi, kun kuulin, millaisia rahallisia panoksia mies oli lastensa kustannuksella naisen hyväksi laittanut. Eivätkä olleet edes naimisissa! Koko juttu vaikutti hyäksikäytöltä. Mutta onko apn tilanne sama?

Nim. höpö höpölle sanoisin, että tuolla asenteella ei koskaan saa vaimoksi järkevää, itsenäistä naista. Alistettu nainen kokee aina olevansa vain ala-arvoinen, mitätön ressukka. Ehkäpä apn suhteessakin onkin kyse juuri tästä.

Yhteistyössä