Ap, I know how you feel. Olen itse ollut samanlaisessa tilanteessa entisessä liitossani. Kun tilannetta oli jatkunut yli pari vuotta ja exän käytös muuttui muutenkin hyvin sulkeutuneeksi, otin lapset ja lähdin. Siinä sitten, kesken opiskelujeni, myin osuuteni talosta exälle ja ne tavarat, jotka farmariautooni mahtui lasten lisäksi, lähti mukaani. Kaiken muun materian jätin taakseni.
Asetuin lasten kanssa väliaikaisesti vuokralle rivitaloon, jotta sain opiskeluni suoritettua ja lasten asiat kuntoon. Viimeisenä opiskeluvuotenani tapasin nykyisen mieheni täysin yllättäen... Tapailimme, kävimme yhdessä lenkkeilemässä, elokuvissa ja syömässä, koko poppoo.
Valmistujaisteni jälkeen ostin oman talon, minulle ja lapsilleni. Mies vietti aina vain enemmän aikaa luonnamme ja lopulta lapset pyysivät häntä jäämään lopullisesti. Minä olin samaa mieltä. Kun mies oli asunut yli vuoden kanssamme, hän myi oman osakkeensa ja osti tästä talosta puolet.
Kaikki elämän osa-alueet toimivat ja toimivat edelleen, vaikka aikaa on jo vierähtänyt pidempi tovi. Seksi on aivan omaa luokkaansa ja onneksi molemmat ovat sillä saralla halukkaita.

Ei tarvitse edes miettiä, oliko ero aikoinaan hyvä ratkaisu. Todellakin oli! Tämä mies on kaikintavoin elämäni mies ja isänä lapsilleni niin paljon huolehtivampi, aktiivisempi ja välittävämpi, mitä lasten biologinen isä oli.
Kirjoitukseni meni vähän ohi aiheen, mutta pointtini on, miten itse haluat elää. Mieti, mistä olet valmis luopumaan omassa elämässäsi ja haluatko sitä todella? Jos olet valmis luopumaan nykyisestä, niin mieti itsellesi suunnitelma, jonka avulla lähdet elämään erilaista elämää. Pidä koko ajan katse eteenpäin, ystävät lähellä ja lapset ykkösenä, mitä ikinä tapahtuukaan.
Ai niin, kirjoitinko jo, että olen tasan 30-vuotias ja kesällä on häät?