Miehen joululahjan keksiminen aina yhtä vaikeaa nykyään :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voiapuvataas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nämähän on kovin yksilöllisiä juttuja.'
Mies joka saa joka päivä seksiä, suihinottoa ja hierontaa; ei välttämättä kovinkaan lahjana pidä tuollaisia nk. "seteleitä" :) Mutta hauska idea miehelle, kuka ei noita usein saa :)

Samaisen miehen kanssa saatetaan syödä päivittäin ravintolatason päivällinen/illallinen :)?

Että kyllä ne lahjajutut on jokaisen itse keksittävä, hauskoja ideoita kyllä ketjussa :)

Kävin ammattikuvaajalla kuvauttamassa itteni alusvaatteissa ja niistä oon nyt parina jouluna saanu lahjat aikaiseksi ku eka se sai kalenterin niistä omista kuvista, sitten tyynyliinan ja pussilakanan. Noita vois tehä vielä mukeja, laseja hiirimattoja jne mitä kaikkea netti onkaan pullollaan omista kuvista tehtävistä tavaroista.
Oon kyllä ihan suoraan kysynytkin mitä tahtoo ja eräs vuosi tahtoi Litmasen dokumentti dvd:n. Yks vuosi huomasin ite et tarttee uuden tietokoneen joten ostin sille läppärin.

Mä annoin miehelle viimeksi lahjaksi itsetehdyn saunavaatteen ja turve-hoidon. Turvehoito on hauskaa (ja sotkuista, eli hauskaa...).
Saunaturvetta voi tilata netistä, kilon purkki on riittoisa, siitä riittää molemmille pariinkin kertaan.

Aloin tässä miettiä, että koska meillä on budjetti määrätty 10 euroa tänä vuonna niin voisin yrittää väkertää esim. piparkakkumuotoon jotain miehelle tärkeää. Ei nyt ihan muumitaloa, mutta kenties TARDIS?

• Tykkää
Reactions: Data
Kerrankin asiallinen ketju aiheesta, ja muitakin ehdotuksia kuin seksi, jota on tarjolla muutenkin melko vapaasti. Ja vieläkään ei mitään miehelle sopivaa! Ei lue, ei urheile, ei kiinnosta lautapelit, konsertit, leffaliput, matkat kokee vain riesaksi, hieronnasta ei nauti, ruoat laitan ja hiukset leikkaan ihan lahjakortitta... Koruja ja kelloja ei käytä. Musiikkinsa ja pelinsä ostaa itse netistä, elektroniikan haluaa todellakin valita itse, työkalutkin ilmestyy tarpeen mukaan eikä jouluna, maksukanavia ei halua, lehtitilaus jäi lukematta. Vaatteet pitää sovittaa itse kun on pitkä ja hoikka, niin esim. paidat on usein joko lyhyitä tai lepattavia. Aika kuluu perheen kanssa ja talon parissa ilman sen kummempaa "harrastusta", ja jos jotain tarvitsee, niin hankkii sen sen sijaan että puhuisi asiasta suureellisesti ääneen että saisin vinkin.

Hommanhan kruunaa se, että meillä on yksi yhteinen tili, täysin yhteiset rahat, joten turhan ja/tai kalliin lahjan ostaminen on yhtä paljon häneltä kuin minulta pois :D Boksereita ja sukkia ehkä näin 14. yhteisen joulun kunniaksi? Toisaalta mun mies ei myöskään odota/toivo mitään lahjoja, mutku minusta olisi kiva antaa jotain ilahduttavaa :)

Meillä mies sain isänpäivälahjaksi talon Legon arkkitehtuuri- sarjasta. Tykkää ihan hulluna rakentaa lasten kanssa kaikkea mahdollista ja tuokin oli sitten sellainen minkä halusi heti rakentaa ja laittoi esille :) Oli vihjannut että voisi tykätä ja en sitten muuta keksinyt vaikka eka tuntu vähän hölmöltä aikuiselle miehelle legoja ostella :)

Ja meillä kans mies sarjaa "haluaa ehdottomasti ostaa itse vaatteensa, elektroniikkaansa, musiikkinsa, urheiluvälineensä yms. kategorioista joista olisi periaatteessa helppo keksiä lahjoja"

Mitähän muuta olen sille ostellut vuosien varrella.. hmm. samurai- miekka, tietokonepeliinsä liittyvä figuuri, Steve Jobsin elämänkerta, ite tekemäni villasukat (joita arvosti tosi paljon), kauko- ohjattava auto (joka päätyi duuniin taukojen piristykseksi työkavereiden kanssa ja miehet olivat kuulemma kilpaa harmitelleet kun eivät itse moisia lahjoja saa)

Meillä miehelle mahdotonta ostaa lahjaa, joten ollaan sovittu, että molemmat saa ihan itse kertoa, mitä haluaa joululahjaksi. Monena vuonna mies onkin itse tilannut netistä harrastukseensa liittyviä juttuja, joista en itse ymmärtäisi mitään, ja se on sitten mun joululahja hänelle. Itse olen tehnyt pienen listan, mistä voisin tykätä, ja mies on sitten valinnut niistä mtä ostaa. Lisäksi ollaan ostettu toistemme lempisuklaata. Tylsää ehkä, mutta parempi näin, kuin että nurkkiin jää pyörimään lukematon kirja, käyttämätön paita tms. Mies on aina niin kovin tarkka esim. minkämallinen paidan pitää olla (tai sitten olen vain superhuono ostamaan hänelle vaatteita...).

Muuten ostaisin sen GTA5 pelin, muttakun sen tietää että se ei sitten muuta tee moneen viikkoon ku pelaa vaan sitä peliä eikä persettään saa ylös sohvalta. Mutta toisaalta, se varmaan jossain vaiheessa ostaa sitten itse sen pelin..eli ostaisinko vaiko en..

Mä oon joka vuosi onnellisempi siitä, että meillä ei lahjojta aikuisia jouluna - kaikilla on jo kaikkea ihan liikaa. Synttäri- ja isänpäivä/äitienpäivälahjat on yleensä mennyt niin, että juhlittava kertoo mitä tahtoisi ja jos ei keksi mitään, ei myöskään saa mitään. Monesti oon itse toivonut jonkinlaista illanviettoa, esim. teatteria tai standuppia, niin että mies hoitaa lapsille myös lapsenvahdin siksi aikaa. Elämyksiä ennen materiaa :)

Yhteistyössä