Miehen juominen ahdistaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "maris"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"maris"

Vieras
Mikä avuksi tähän? Mies käy muutaman kerran kuukaudessa baarissa ja se ahdistaa, stressaa ja pelottaa minua ihan kamalasti. Mies juo siis joka kerta ihan kunnon kännit. (muuten ei ahdistusta ym. minulla olisi)
Epäilen tämän johtuvan siitä kun toinen vanhemmistani oli alkoholisti kun olin lapsi/nuori. Silloin oli kotona paljon riitoja, väkivaltaa, kaikki oli aina minun syytäni.. yms. Sitten hän sairastui veritulppaan (joka oli jo levinnyt pitkälle) jotenkin yhdistin sen alkoholinkäyttöön, vaikken tiedä voiko alkoholi siihen vaikuttaa. Lopetti kumminkin alkoholin käytön (onneksi) mutta nyt on alkanut taas ryyppäämään, onneksi ei sentään niin paljon kuin ennen.
Mutta jotenkin pelottaa nuo lapsuuden asiat. Miten voisin saada apua tähän? Aivan kauhee olo tulee siitä kun mieheni menee baariin ja siitä syystä tulee myös riitoja ja sellaista. Tahtoisin vaan elää normaalia elämää..

[QUOTE="miu";21963411]tottakai se, että lapsuden kodissasi on ollut alkoholismia, voi aiheuttaa ton ahdistuksen.
Oletko puhunut miehelle miksi sua ahdistaa hänen alkoholin käyttö?[/QUOTE]

No eipä hän oikein ymmärrä. Kun mies ilmoittaa menevänsä baariin, mulle iskee pakokauhu ja paniikki enkä oikein tarkalleen tiedä edes minkä takia.
Itse juon aika harvoin. Jos mies on mukanani niin silloin ei tule mitään edellä mainittuja tunteita. Tuntuu, että minun on joskus pakko juoda, etten olisi epänormaali. Toisaalta en haluisi juoda ollenkaan. Toisaalta tekis mieli juoda todella usein. Olen jotenkin sekaisin tämän asian kanssa..

meillä on vastaava tilanne mutta toisinpäin...vaimon ryyppääminen ahdistaa. Tänään oli nuoremman tyttären konfirmaation ja vieraita oli kutsuttu 60 kpl. Vaimo tyhjensi pohjat kaikkien kanssa ja puolituntia sitten ei meinannut jaloillaan pysyä. Olen lapsuudestani alkoholisti kodista ja sama tuntuu jatkuvan aikuisiässä. Ei oikein tunnut kivalta odottaa saunassa hiljaa että vaimo nukahtas ja pääsis itsekkin nukkumaan. T. Nimimerkki " ei ne aina vaan miehet"

meillä on vastaava tilanne mutta toisinpäin...vaimon ryyppääminen ahdistaa. Tänään oli nuoremman tyttären konfirmaation ja vieraita oli kutsuttu 60 kpl. Vaimo tyhjensi pohjat kaikkien kanssa ja puolituntia sitten ei meinannut jaloillaan pysyä. Olen lapsuudestani alkoholisti kodista ja sama tuntuu jatkuvan aikuisiässä. Ei oikein tunnut kivalta odottaa saunassa hiljaa että vaimo nukahtas ja pääsis itsekkin nukkumaan. T. Nimimerkki " ei ne aina vaan miehet"

en tiedä onko aihe enää ajankohtainen näin monen vuoden jälkeen ja luetko näitä keskysteluja mutta tunnen ihan samoin kuin sinä ja olen luullut että olen ainoa. saan kamalia ahdistuskohtauksia siitä jos avomieheni menee "ryyppäämään" ja joskus panikoidun jo muutamasta viinilasistakin. Käyn parhaillaan terapiassa juttelemassa näistä asioista, mutta eipä ole toistaiseksi auttanut. Lapsuudessani on myös ollut äidin puolelta runsasta alkoholinkäyttöä ja se on jättänyt syvät arvet minuun.

Yhteistyössä