Miehen juomisesta, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei aina niin onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On itsensä huijaamista väittää, etteivät lapset huomaisi isänsä ongelmaa. Lapset vaistoavat paljon. Yritän juuri auttaa äitiäni ulos suhteesta 'tuurijuopon' kanssa, joka on kuin päivänsäde kun ei juo, mutta humalassa käyttäytyy vastuuttomasti ja käyttää henkistä väkivaltaa.

en hyväksyisi saati katselisi. Olen alkoholistin entinen vaimo ja säännöllistä tolkutonta dokaamista en elämääni tai lasten elämään enää IKINÄ tahdo.
Ymmärrän jotenkin vielä ns vahingossa liikaa juomisen, joka tyyliin tapahtuisi kerta vuoteen... Tosin sitäkään en ymmärrä, henk koht en todellakaan juo vahingossa tai tahallaankaan koskaan liikaa. Mut kaks kertaa kuussa on musta tosi paljon ja usein.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko miehesi olla juomatta noin usein, tai noin paljon kerrallaan?

Kyllä hän aina yrittää vähentää ja joskus vähäksi aikaa onnistuukin siinä, kunnes ote taas lipsuu. Kesäisin on melkein joka viikonloppuna jos jonkinlaista kissanristiäistä, joihin kuuluu olennaisena osana juominen. Sellaiset juhlat menee aina mun osaltani pipariksi, kun saan hävetä miestä ja yritän hillitä juomatahtiaan, ettei kaiken kansan nähden örveltäsi tai sammuisi.

Silloin, kun ollaan esim. kavereiden mökillä, ei tätä tapahdu, sillä mies ei osta itselleen liikaa alkoholia. Ongelmia on siis aina silloin tiedossa, kun lähdetään esim. baariin tai juhliin, joissa on alkoholia tarjolla. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Kyllä hän aina yrittää vähentää ja joskus vähäksi aikaa onnistuukin siinä, kunnes ote taas lipsuu. Kesäisin on melkein joka viikonloppuna jos jonkinlaista kissanristiäistä, joihin kuuluu olennaisena osana juominen. Sellaiset juhlat menee aina mun osaltani pipariksi, kun saan hävetä miestä ja yritän hillitä juomatahtiaan, ettei kaiken kansan nähden örveltäsi tai sammuisi.

Silloin, kun ollaan esim. kavereiden mökillä, ei tätä tapahdu, sillä mies ei osta itselleen liikaa alkoholia. Ongelmia on siis aina silloin tiedossa, kun lähdetään esim. baariin tai juhliin, joissa on alkoholia tarjolla. :(

No mitä meinasit asialle tehdä?

Minusta joka toinen viikonloppu on todella paljon. Meillä käydään pari-kolme kertaa vuodessa tuolla mentaliteetilla, jos niinkään usein. Tilanteessasi minä vaatisin mieheltä muutosta juomatapoihin. Oli se sitten terapia tai A-klinikka tai mikä tahansa. Ja lapsetkin kyllä vaistoaa asioita, ei ne tyhmiä ole. Mun vanhemmat otti viinaa pari kertaa vuodessa ns perskänni-tyyliin, ja muistan ne ahdistukset vieläkin...

Eli juoppo jolla menee aina överiksi kun on viinaa tarjolla?
Eipä tuossa muita vaihtoehtoja ole kun joko siedät sitä tai et.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Lähtisin tökkimään. Tai pistäisin ukon pellolle.

Oikeastiko? 12 vuoden jälkeen, vaikka muuten kaikki on hyvin?

Kyllä mäkin lähtisin. Mulle riittäisi kaksi vuotta tuota. Jos mies juo tuollaisia määriä eikä pysty juomistaan hillitsemään/lopettamaan, niin hän on alkoholisti. Ja hänen kanssaan pysymällä sinä vain mahdollistat sen alkoholin liikakäytön. Tai ainakin oman pahoinvointisi.

Jos teillä on tapana käydä ulkona kaksi kertaa kuussa, n. suurinpiirtein, niin turhaan kiusaat ittees paimentamalla sitä ukkoas. Kait sitä voi erikseenkin olla muutaman illan kuussa, jos kerran sukset menee ristiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Jos teillä on tapana käydä ulkona kaksi kertaa kuussa, n. suurinpiirtein, niin turhaan kiusaat ittees paimentamalla sitä ukkoas. Kait sitä voi erikseenkin olla muutaman illan kuussa, jos kerran sukset menee ristiin.

Ei voisi, kokeiltu on. Mies nimittäin sammuu sitten milloin minnekin, eikä herää puhelimeen, kun häntä tavoittelen. Kolmesti olen sen hakenut kotiin, kun on sammunut ulos ja moina kertoja niin, että soittaa itse sammumispisteessä, että pitää tulla hakemaan.

En sitten tiedä, olisinko vielä miehen kanssa yhdessä, jos meilläkin väkivalta olisi loppunut, vaihtunut pelkäksi verbaaliseksi loukkaamiseksi ja juominen harventunut tuohon pariin kertaan kuussa. Luultavasti olisin. Ikävä kyllä. Mutta jos olisin, sen tiedän, että olisin paljon onnettomampi ihminen kuin nyt. Nyt ei minun koskaan tarvitse pelätä mitään kutsuja tai juhlia, ei miettiä, että miten siellä menee ja päättyykö ilta kyyneliin. Kenenkään juomista ei tarvitse pelätä eikä kukaan loukkaa minua kotonani. Meillä on rauhallista, hiljaista ja tyyntä. Juuri sellaista elämää kuin aikanaan halusinkin. Mies vaan ei pystynyt eikä halunnut sitä elämää elää.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ei voisi, kokeiltu on. Mies nimittäin sammuu sitten milloin minnekin, eikä herää puhelimeen, kun häntä tavoittelen. Kolmesti olen sen hakenut kotiin, kun on sammunut ulos ja moina kertoja niin, että soittaa itse sammumispisteessä, että pitää tulla hakemaan.
Jos aikuinen mies juo ittensä siihen kuntoon ettei se pääse omin avuin kotiin niin jääköön maailmalle.Ei se opi ikinä kun sä olet aina hyysäämässä ja huolehtimassa sen kotiin.
Pari kertaa kun herää jostain puistonpenkiltä ni eiköhän tule mieleen ett ottais vähän vähemmän seuraavalla kerralla.Taksit kulkee,mä en ainakaan lähtis hakemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En sitten tiedä, olisinko vielä miehen kanssa yhdessä, jos meilläkin väkivalta olisi loppunut, vaihtunut pelkäksi verbaaliseksi loukkaamiseksi ja juominen harventunut tuohon pariin kertaan kuussa. Luultavasti olisin. Ikävä kyllä. Mutta jos olisin, sen tiedän, että olisin paljon onnettomampi ihminen kuin nyt. Nyt ei minun koskaan tarvitse pelätä mitään kutsuja tai juhlia, ei miettiä, että miten siellä menee ja päättyykö ilta kyyneliin. Kenenkään juomista ei tarvitse pelätä eikä kukaan loukkaa minua kotonani. Meillä on rauhallista, hiljaista ja tyyntä. Juuri sellaista elämää kuin aikanaan halusinkin. Mies vaan ei pystynyt eikä halunnut sitä elämää elää.

Tämä oli hyvä kirjoitus, kiitos.

Yhteistyössä