miehen kanssa mennyt tilanne siihen et koko ajan vertailua kumpi tekee enemmän ja kummalla raskaampaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
tää on ihan sairasta...
taas riideltiin kun mies sanoi et kaikki on mulle itsestäänselvyyttä vaikka sille on itsestäänselvää et on puhtaat kalsarit kaapissa, ruokaa lautasella, paperia mihin pyyhkiä perseensä, puhdas koti........ mies sano et tee lista mitä kumpikin mun mielestä tekee, mikä on selkeesti toisen homma ja sit katotaa sitä listaa illalla. no, mun lista on aika ykspuoleinen....

MIES:
-käy päivätyössä
-hoitaa suurimmaksi osaksi koirien ulkoiluttamisen
-rakensi meille omakotitalon
-toisinaan tyhjentää tiskikoneen
-ramppaa harrastuksissaan

MINÄ:
-käyn päivätyössä
-käytän toisinaan koirat
-hoidan lapsen asiat
-hoidan tiskit koneeseen
-imuroin
-pyyhin pölyt
-pesen lattiat
-pesen vessat
-hoidan yleissiisteyden=tavarat paikoilleen jne.
-laitan ruuan
-pesen pyykit
-käyn kaupassa ja suunnittelen mitä tarvii kaupasta
-petaan sängyn (vaikka sit töistä tullessani kun mies jättäny petaamatta)
-vaihdan petivaatteet
-pesen ikkunat
-laitan pihaa
-ruokin koirat (toki mieskin jos en ole silloin paikalla, mutta pääosin)

oikeesti, mä en saa tohon miehen listaan mitään???!!!!

Kumpiko teillä hoitaa kaikki pienet remppahommat ja pistää taulut seinälle, hoitaa autoon liittyvät asiat, leikkaa nurmikon tai huolehtii yleisesti raha-asioista. Noi nyt ainakin sun listasta puuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
Kumpiko teillä hoitaa kaikki pienet remppahommat ja pistää taulut seinälle, hoitaa autoon liittyvät asiat, leikkaa nurmikon tai huolehtii yleisesti raha-asioista. Noi nyt ainakin sun listasta puuttui.

Tauluja ei muuten laitella seinille kovin usein, että sen voi mielestäni unohtaa

pienet remppahommat ja taulut seinille jne on molempien hommia, kykenen niihin itsekin. pyydän ensin miestä ja kun ei tapahdu niin teen itse.
nurmikkoa meillä ei ole, autoasiat hoitaa miehen serkku, raha-asioista huolehtii molemmat..
roskat vie se joka menee seuraavaks ulos, eli puoliks sekin... lisään noi listaan kans :)

Alkuperäinen kirjoittaja ZIKI:
aika normaalistihan noi taitaa noin mennä..mikä on ongelma ? Eikö mies tunnusta että teet tuon kaiken tai arvosta sitä ?

ei ja ei. väittää et mulle kaikki on itsestäänselvää, mun panos on nolla ja hän saa maata sohvalla kun on niin rankkaa. yhtään ei voi auttaa missään kun "joojoo kohta" eli ei ikinä. tai jos otan vaikka lakanat koneesta ja pyydän miestä kaveriks vetään ne, niin saattaa tuhahtaa et hän joutuu aina hyppiin sun pillin mukaan, et aina kun SÄ käsket niin tarvii tehä.... eikä se niin oo, mut ei niitä lakanoita saa yksin vedettyä.. en osaa selittää. kiittämätön paska se on.

Meillä on just tollai kans. Riidellään siitä että kumpi on nyt varmaan tehnyt enemmän. Siis sairasta touhua. Kumpikin vaan kehuu itteään ja muistaa kommentoida että kun SÄ ET IKINÄ tai SÄ ET KOSKAAN tai kun MÄ AINA näitä juttuja. Kärjistetään töitämme aivan liikaa eikä muisteta sanoa kiitosta.
Että teidän perhe ei ole ainoa jolla on samanlaisia ongelmia!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tää on ihan sairasta...
taas riideltiin kun mies sanoi et kaikki on mulle itsestäänselvyyttä vaikka sille on itsestäänselvää et on puhtaat kalsarit kaapissa, ruokaa lautasella, paperia mihin pyyhkiä perseensä, puhdas koti........ mies sano et tee lista mitä kumpikin mun mielestä tekee, mikä on selkeesti toisen homma ja sit katotaa sitä listaa illalla. no, mun lista on aika ykspuoleinen....

MIES:
-käy päivätyössä
-hoitaa suurimmaksi osaksi koirien ulkoiluttamisen
-rakensi meille omakotitalon
-toisinaan tyhjentää tiskikoneen
-ramppaa harrastuksissaan

MINÄ:
-käyn päivätyössä
-käytän toisinaan koirat
-hoidan lapsen asiat
-hoidan tiskit koneeseen
-imuroin
-pyyhin pölyt
-pesen lattiat
-pesen vessat
-hoidan yleissiisteyden=tavarat paikoilleen jne.
-laitan ruuan
-pesen pyykit
-käyn kaupassa ja suunnittelen mitä tarvii kaupasta
-petaan sängyn (vaikka sit töistä tullessani kun mies jättäny petaamatta)
-vaihdan petivaatteet
-pesen ikkunat
-laitan pihaa
-ruokin koirat (toki mieskin jos en ole silloin paikalla, mutta pääosin)

oikeesti, mä en saa tohon miehen listaan mitään???!!!!

onpa tekemällä tehty miehen lista lyhyeksi. onko teillä autoa? ruohonleikkuria? polkupyöriä?
lisääppä miehen listaan:
-tankkaa auton
-vaihtaa renkaat
-lisää/vaihtaa öljyt
-lisää tuulilasinpesunestettä
-pesee auton
-vaihtaa autoon kuluneita osia (ja näitä voisi luetella yhden a4:n )
-leikkaa nurmikon
-huoltaa ruohonleikkurin
-tankkaa ruohonleikkurin
-huoltaa pyörät
-korjaa pyörät
-maalaa taloa/aitaa/ovia/listoja
-asentaa pihakiviä
-jne jne

että kohtuu subjektiivinen käsitys sulla tekemisistänne..

"-imuroin
-pyyhin pölyt
-pesen lattiat
-pesen vessat
-hoidan yleissiisteyden=tavarat paikoilleen jne."

= siivoat

meillä lista olisi kovin erilainen. mutta emme harrasta tuollaisia vertailuja. kuulostaa keskenkasvuiselta ja siltä, ettette ole parisuhteessa ja elämässänne ihan kimpassa, vaan erillään?

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:

Tauluja ei muuten laitella seinille kovin usein, että sen voi mielestäni unohtaa

ja jos mies ei sitä tee niin sitä ei tehdä ollenkaan eli taulut olisivat laittamatta ilman miestä. mutta eihän sitä tosiaan lasketa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
aika normaalistihan noi taitaa noin mennä..mikä on ongelma ? Eikö mies tunnusta että teet tuon kaiken tai arvosta sitä ?

ei ja ei. väittää et mulle kaikki on itsestäänselvää, mun panos on nolla ja hän saa maata sohvalla kun on niin rankkaa. yhtään ei voi auttaa missään kun "joojoo kohta" eli ei ikinä. tai jos otan vaikka lakanat koneesta ja pyydän miestä kaveriks vetään ne, niin saattaa tuhahtaa et hän joutuu aina hyppiin sun pillin mukaan, et aina kun SÄ käsket niin tarvii tehä.... eikä se niin oo, mut ei niitä lakanoita saa yksin vedettyä.. en osaa selittää. kiittämätön paska se on.

niin olet sinäkin. miehesi rakentamassa talossa asut ja silti kitiset. taitaa prinsessalla olla oikeasti liin hyvin asiat kun kehtaa tuollaisista asioista alkaa tappeleen ja haukkuun miestään.

mistä ihmisillä on käsitys, että tuollainen olisi normaalia? tai että kaikilla muillakin jaetaan hommat noin ja tehdään edes tommosia listoja? kysyn ihmeissäni.

Alkuperäinen kirjoittaja puolueellista:
onpa tekemällä tehty miehen lista lyhyeksi. onko teillä autoa? ruohonleikkuria? polkupyöriä?
lisääppä miehen listaan:
-tankkaa auton
-vaihtaa renkaat
-lisää/vaihtaa öljyt
-lisää tuulilasinpesunestettä
-pesee auton
-vaihtaa autoon kuluneita osia (ja näitä voisi luetella yhden a4:n )
-leikkaa nurmikon
-huoltaa ruohonleikkurin
-tankkaa ruohonleikkurin
-huoltaa pyörät
-korjaa pyörät
-maalaa taloa/aitaa/ovia/listoja
-asentaa pihakiviä
-jne jne

että kohtuu subjektiivinen käsitys sulla tekemisistänne..

"-imuroin
-pyyhin pölyt
-pesen lattiat
-pesen vessat
-hoidan yleissiisteyden=tavarat paikoilleen jne."

= siivoat

-kumpikin tankkaa oman autonsa
-miehen serkku hoitaa kaikki autoremontit, pienet ja isot.
-kumpikin vaihtaa öljyt ja lisää pissapojan nesteet omiinsa
-ei ole nurmikkoa eikä ruohonleikkuria
-ei ole pyöriä
-mäolen pintakäsittelijä ammatiltani, et oon varmaan enemmän maalannu täällä
-ei ole pihakiviä

juuri tällaisia vinkkejä lisää, mä tiedän et on yksipuoleinen näkemys ja sitä tossa kirjoitinkin et ei toi miehen lista VOI OLLA noin lyhyt.
kiitos näistä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

niin olet sinäkin. miehesi rakentamassa talossa asut ja silti kitiset. taitaa prinsessalla olla oikeasti liin hyvin asiat kun kehtaa tuollaisista asioista alkaa tappeleen ja haukkuun miestään.

mies tän käytännössä rakensi, mutta mä tein kaikki pintatyöt, en suinkaan katsellu vierestä. olen sille usein sanonut että oon tosi onnellinen tästä talosta jne. mä toivoisin että se silti osallistuis tän kodin hoitamiseen, ei se niin mee et mies rakentaa 2v ja nainen hoitaa sit sen talon 60v???!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Vasemman käen rukkanen:

ja jos mies ei sitä tee niin sitä ei tehdä ollenkaan eli taulut olisivat laittamatta ilman miestä. mutta eihän sitä tosiaan lasketa.

Jep. Kaksi reikää seinään kerran vuodessa vastaa hyvinkin jokapäiväistä ruuanlaittoa :whistle:

Jos parisuhde perustuu tälläisille asioille missä keskustellaan kuka mitäkin tekee, kannattaa etsiä ukolle oma yksiö.... ei vaineskaa.
Oikeesti, nyt olette jo siinä pisteessä että unohda listat, ja kerro miehellesi että haluat apua kodin hoitoon ja muuhun, että et ole onnellinen tässä suhteessa ja jos ei muutosta tapahdu heti, alatte pikkuhiljaa vieraantumaan toisistanne, inhoamaan toisianne ja lopputulos on kurja liitto jota ei paljon kannata jatkaa.
Kaikkihan tietää onnellisen liiton työkalut...
Jos Isä ja muut perheenjäsenet auttaa äitiä arkiaskareissa, äiti on onnellinen ja koko perhe voi paremmin kun äiti ei kiukuttele ja pura pahaamieltään (joka siis syntyy kun yksin rataa kaikkien eteen) muihin perheenjäseniin.
Nyt eletään nykypäivää missä kaikki osallistuu kaikkeen.
Toivottavasti onnistutte löytämään toisenne uudelleen ja pystytte jättämään tämän kaiken taakse ja jatkamaan tervettä suhdetta, kesän jatkoa:)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen vaimo ja kaksosten äiti:):
Jos parisuhde perustuu tälläisille asioille missä keskustellaan kuka mitäkin tekee, kannattaa etsiä ukolle oma yksiö.... ei vaineskaa.
Oikeesti, nyt olette jo siinä pisteessä että unohda listat, ja kerro miehellesi että haluat apua kodin hoitoon ja muuhun, että et ole onnellinen tässä suhteessa ja jos ei muutosta tapahdu heti, alatte pikkuhiljaa vieraantumaan toisistanne, inhoamaan toisianne ja lopputulos on kurja liitto jota ei paljon kannata jatkaa.
Kaikkihan tietää onnellisen liiton työkalut...
Jos Isä ja muut perheenjäsenet auttaa äitiä arkiaskareissa, äiti on onnellinen ja koko perhe voi paremmin kun äiti ei kiukuttele ja pura pahaamieltään (joka siis syntyy kun yksin rataa kaikkien eteen) muihin perheenjäseniin.
Nyt eletään nykypäivää missä kaikki osallistuu kaikkeen.
Toivottavasti onnistutte löytämään toisenne uudelleen ja pystytte jättämään tämän kaiken taakse ja jatkamaan tervettä suhdetta, kesän jatkoa:)

mä olen usein toivonut apua, pyytänyt ja vaatinut, mutta miestähän ei käsketä.....
sillä on kotoaan niin kieroutunut asenne näihin juttuihin, mä olen oikeesti romahtanut lattialle ja ITKENYT hysteerisesti että mä en jaksa enää yksin hoitaa kaikkea.. mies lohdutti ja tyhjensi tiskikoneen ja that´s it.
se muistaa aina kunnon riidan päätteeks ehkä päivän osallistua esim.keräämällä vaatteensa pyykkikoriin ja tyhjentämällä tiskarin ja sit taas alkaa se saatanan makaaminen...
en mä voi suoraan töistä heittäytyä sohvalle makaamaan....
äääh...

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:

mistä ihmisillä on käsitys, että tuollainen olisi normaalia? tai että kaikilla muillakin jaetaan hommat noin ja tehdään edes tommosia listoja? kysyn ihmeissäni.

siis tarkoitin sitä et nainen laittaa yleensä ruoan ja siivoaa, eikös se nyt ole hyvinkin yleistä näin päin ?

musta ton hillittömän vertailun sijaan voisitte yhdessä miettiä mitä molemmat toivoisi itseltä/toiselta ja koittaa vähän joustaa, jotta molempien olisi hyvä olla. Jos kumpikaan ei jaksa siivota niin voisitteko palkata siivojan käymään silloin tällöin? tai tyytyvä vähemmän siistiin kotiin?

Heeh tai kokeilkaa vaikka vaihtaa osia pariksi viikoksi :D

Yhteistyössä