Miehen kanssa ollut huonot välit jo pidempään. Jos puhun erosta, hän uhkaa viedä lapsen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos mä olisin tienny missä helvetissä me eletään nyt ja miten paljon kusipäinen lasteni isä on kiusannut mua henkisesti (olen työkyvytön) ja miten paljon lapset sairastui henkisesti sen kiusantekoon,mun mollaamiseen ym. mä olisin luopunut lapsista.
Ero tuli 2003 ja siitä asti on jatkuvat uhkailut,vittuilut ja kiusanteot jatkunee sekä lasten manipulointi.
Jos toinen uhkaa jo tuos vaihees ottavansa lapsen ni kannattaa miettiä tarkkaan kumpi on lapselle paras,se että isä saa sen vai että se mahdollisesti sitten kiusaa teitä eron jälkeen katkeruuksissaan loputtomiin kuten mun exä.
Mun lasten kohtalo taitaa olla nyt huostaanotto,sen jälkeen niitä ei mikään lopulliselta tuholta enää pelastakkaan.

huih :( surullista :hug:

Ette sitten lukeneet sitä lakia lapsen huollosta?

"Lapsen huoltajia ovat hänen vanhempansa tai henkilöt joille lapsen huolto on uskottu."

"Lapsen huoltajan on turvattava lapsen kehitys ja hyvinvointi siten kuin 1 §:ssä säädetään. Tässä tarkoituksessa huoltajalla on oikeus päättää lapsen hoidosta, kasvatuksesta, ASUINPAIKASTA sekä muista henkilökohtaisista asioista."

"Lapsen huoltajat vastaavat yhdessä lapsen huoltoon kuuluvista tehtävistä ja tekevät yhdessä lasta koskevat päätökset, jollei toisin ole säädetty tai määrätty."

Oikeusaputoimistosta en mitään tiedä, mutta tästähän on oikeudessa ihan ennakkotapauksiakin, että lain mukaan se menee nimen omaan näin. Äiti (lähi) saa muuttaa vaikka Nevadaan, ei sitä mikään estä, jos siellä landella ei töitä ole. Mutta lasta ei sinne LAIN mukaan saa viedä ilman etävanhemman lupaa. Käytäntö toki on monesti toinen ja tällöin on kyse siitä että a) etävanhemmalla ei kiinnosta b) etävanhempi ei tiedä oikeuksiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eronnut :
Eikä kukaan vie lasta toiselta minnekkään noin vain. Lapsen asioista yritetään sopia lastenvalvojan avulla jos kahdestaan sopiminen ei onnistu. Monesti näissä keskusteluissa päästään kyllä sitten molempia tyydyttävään sopimukseen, varsinaisia oikeustaisteluita kuitenkin vähemmän vaikka niillä moni uhkailee erotilanteessa. Ja yhteishuoltajuuttahan suositaan nykyään viimeiseen saakka, eikä sillä ole mitään tekemistä lapsen asuinpaikan kanssa. Asumisjärjestelyt ovat eri asia kuin huoltajuus.

Ei myöskään äidillä ole oikeus viedä lasta mukanaan, kuten tuossa jo aiemmin kirjoitettiinkin.

Yhteistyössä