Miehen kanssa päätettiin että tehdään vain yksi lapsi ja nyt minulla on hirveä vauvakuume!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmm

Vieras
En oikeasti tiedä miten voin ottaa tämän puheeksi miehen kanssa :( Olin niin varma etten halua kuin tämän yhden, se alku vauvan kanssa oli niin raskasta ja ajattelin että ei ikinä enää.. Ja nyt yhtäkkiä toivonkin toista lasta.

Mies alunperin jarrutteli tuon ainokaisenkin tekemistä.. pitkitti ja pitkitti mutta vihdoin oli samaa mieltä. Ja kaikki on mennyt hyvin, olemme oikein onnellinen perhe. Tiedän kuitenkin että mies ei toista halua enkä haluaisi aloittaa samaa jankutusta kuin aiemmin lapsen tekemisestä. Mies varmaan kokisi olonsa petetyksi kun tosiaan oli puhe vain yhdestä lapsesta.

Toisaalta toivon lapselle sisarusta eli ihan pelkästään vauvakuumeen takia en toista lasta halua.. Vaikeaa!

Mulla on hirrrvee kuume kanssa, haluisin kolmannen lapsen ja mies ei.. Meillä siis kaksi lasta, he syntyivät vain reilun vuoden ikäerolla ja siksi oli vähän härdelliä silloin. Ihan hyvällä tavalla härdelliä mun mielestä mutta nyt kun lapset on 4v ja 3v ja heidän kanssaan on jo helppoa verrattuna vauva-ajan valvomisiin ja vaipanvaihtoihin ja alituisiin syöttämisiin jne jne niin mies ei enää halua lisää lapsia :(

Lisäksi hän haluaa että on lapsille taloudellisesti antaa esim harrastuksiin tukea jne ja kahdelle meillä on mutta jos kolme harrastaisi jotain tosi kallista niin ehkei olisi varaa.

Eli osaltaan tiedän sun tunteen vaikkei ihan voikaan verrata kun mulla on tuo sinun toivomasi kaksi jo.

Mutta tsemppiä, ja kannattaahan asiasta kuitenkin puhua miehen kanssa. Avoimuus on kaiken A ja O.

Meillä ihan sama tilanne.. Tuntuu niin kurjalta kun mies on niin ehdoton ettei toista lasta halua vaikka onkin aivan todella hyvä isä ja rakastaa lastaan enemmän kuin mitään muuta.

Minkä ikäinen teillä on esikoinen? Meillä nyt vähän päälle 1-vuotias. Voisikohan olla että mieli miehelläkin muuttuisi kun aikaa menee vähän enemmän?

Me ollaan puhuttu monet kerrat jo aiheesta ja mies on kerran sanonut harkitsevansa asiaa uudelleen parin vuoden kuluttua.. :) Joten tyydyn tällä hetkellä tähän vastaukseen ja otan asian uudelleen puheeksi sitten.

Oletko kysynyt mieheltäsi mikä on se syy miksei halua lisää lapsia? Mun miehellä syyt on mm. pelko siitä ettei tule tervettä lasta. TUli ilmi pitkän keskustelun jälkeen. Hänen suvussaan useampi vaikeasti vammainen henkilö.

Meillä on mies vannonut ensimmäisen lapsen jälkeen, ettei toista tule. Myös toisen lapsen jälkeen oli vakaa, ettei enää yhtään. Kuitenkin nyt laitettu kolmas tilaukseen! Meille/hänelle paras lääke on ollut aika. Ekan ja tokan ikäero kolme vuotta ja nyt toinenkin on jo kolme täyttänyt. Nuo isommat lapset alkaa olla jo helpompia, kuin ihan taaperot tai vauvat.

Kuinka vanha teillä lapsi on? Voisko teilläkin aika auttaa?

Kerro miehelle, että sinusta tuntuu, että haluaisit päätöksestänne huolimatta toisen lapsen ja pyydät miestä ajattelemaan asiaa ihan rauhassa ja kertomaan sitten päätöksensä. Jos mies pysyy kannassaan, niin älä nyt ainakaan jankuttamaan ala. Miehellä on oikeus mielipiteeseensä, eikä se ole mitenkään "väärä". Kysy vuoden-kahden päästä uudelleen. Ja ainakin mies tietää mitä mieltä sinä olet, jos sattuu joskus itse haaveilemaan toisesta lapsesta.

Yhteistyössä