Miehen käytöksestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "alkup."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"alkup."

Vieras
Tässä nyt on väännetty jo jonkin aikaa.
Mies on kännissä mulle erittäin kylmäkiskoinen ja ilkeä, olen hänelle kuin ilmaa silloin. Edellisellä ryyppyreissulla otti yhteyttä vanhaan hoitoonsa ja kyseli kuulumisia. Nyt olen sanonut etten luota häneen yhtään ku kännissä on.
Kaverinsa pyys festareille, sanoin että ajatus saa jo mun sisuskalut ympäri kun en tosissaan pysty yhtään luottamaan. Koskaan ei muista reissuistaan mitään ja kohtuudella ei osaa ottaa. Vaan joka kerta aivan täys känni.
Sanoi kaverilleen ettei lähde, koska siitä syttyis kauhea sota kotona. Ja nyt ei tajua kun suutuin tuollasesta selityksestä. Koskaan en oo kieltäny lähtemästä mihinkään, mutta sen kuvan tää kaveri tietysti nyt tosta selityksestä sai.

Mielestäni halusi "pelastaa" vaan itsensä ja vierittää syyn mun niskoille, vaikka itse on asiat tähän jamaan saanut etten siihen luota ku kännissä on. Tästäpä saatiin sitten se sota aikaseks...

Itse olen sitä mieltä että anna miehesi mennä, koheltaa, urpoilla ja ryypätä oikein urakalla. Jos on tuollainen luonteeltaan niin ei sitä voi toisesta kitkeä poiskaan. Ota sinä fiksumpi mies ja anna nykyinen kiertoon niille entisille heiloilleen!

Tuossa teidän jutussa on kyllä sekin ongelma että aikooko mies olla koko loppu elämänsä juomatta ja käymättä viihteellä?

Esim. se että on ottanut entiseen hoitoonsa yhteyttä niin sen nyt voi ehkä ajan kanssa antaa anteeksi ja unohtaa mutta sitten tuo että ei osaa ottaa viinaa kohtuudella, ei muista mitään kun juo, käyttäytyy sinua kohtaan ilkeästi jne. , ongelma on siis vähän kuin maton alle lakaistuna silloin kun ei juo mutta tosiaan kuinka kauan mies aikoo/pystyy olemaan juomatta, ette ehkä ole kumpikaan sitä vielä ajatelleet?

Kesäkin vasta alussa, monethan ottaa kesällä useammin ja kaverit varmaan houkuttelee myös enemmän..

Sanoinkin hänelle ettei tämä voi eikä saa mennä niin, ettei hän missään käy. Kyllä aina anteeks pyytää sitten kun asiasta puhutaan. Viimeks kun minua alkoi itkettämään, niin hän matki sitä oikein ärsyttävästi. Tiiätkö, "no yhyyy yhhyyyy". En oikein usko että edes ymmärtää tätä vaikka kuinka koitan selittää ja selvittää.

Hänellä on just tuo tapa että lakaisee maton alle. En sitten lähe mihkään ni asia kunnossa. Mutta eihän se niin ole, en vaan enää tiedä mitä voin tehdä. Puhuminen kun ei auta.

Ikävää tietysti tuollainen tolkuton juominen, mutta mieshän vain sanoi kaverilleen totuuden, jos olisi halunnut lähteä, eikä kuitenkaan jaksa sun kanssa siitä riidellä.

Sun miehellä on kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa juominen kokonaan tai muuttaa juomiskäyttäytymistään ja luultavasti kumpaakaan ei ole valmis tekemään. Niinpä sulle jää sitten lopullinen valinta, haluatko katsoa tuommoista vaikka ei joka päivä tai joka viikko ottaisikaan.

Aika harva on valmis kokonaan lopettamaan juomista ja monella sellaisella jolla ei pysy kontrolli juomisessa, on aina ne hyvät aikeet ottaa kohtuudella ja käyttäytyä paremmin ja silti se ei koskaan onnistu.

Täytyy tapahtua jotain vakavaa että tajuaa ettei voi juoda ollenkaan, on paljon ihmisiä jotka ottaessaan yhden pullon kaljaa, eivät voi lopettaa ennen kuin sammuvat vaikkeivat olisikaan alkoholisteja.

[QUOTE="vieras";28610571]Ikävää tietysti tuollainen tolkuton juominen, mutta mieshän vain sanoi kaverilleen totuuden, jos olisi halunnut lähteä, eikä kuitenkaan jaksa sun kanssa siitä riidellä.[/QUOTE]

Ei mies ota usein, mutta ne kerrat kun ottaa ni onkin sitten aivan seis. Eikä tee tiukkaa ottaa kahta tai kolmea päivää peräkkäin, aamusta iltaan ja illasta aamuun.

Sitä ehkä oletti että mies ite tajuais tehneensä väärin ja sössineen asiat tähän pisteeseen etten voi luottaa. Että olis sen verran ajatellu myös mua selityksessään kaverille, koska mun syy se ei ole että ajatus siitä festareilla ei tosiaan ole mukava. Ja oliko se totuus että siitä sota olis syttyny, en tiedä. Olen hänelle sanonu että menköön mihin tykkää etten aio tiellä seistä. Mutta ei mun myöskään tarvitse sellasta käytöstä ja kohtelua sietää mitä osakseni saan.

[QUOTE="nainen";28610564]Minkä takia olet tuon miehen kanssa? Mun silmiin näyttää aika keskenkasvuiselta.[/QUOTE]

Niin, tänään hänelle suutuksissani tokaisinkin että kasva aikuiseksi.

[QUOTE="vieras";28610592]Sun miehellä on kaksi vaihtoehtoa, joko lopettaa juominen kokonaan tai muuttaa juomiskäyttäytymistään ja luultavasti kumpaakaan ei ole valmis tekemään. Niinpä sulle jää sitten lopullinen valinta, haluatko katsoa tuommoista vaikka ei joka päivä tai joka viikko ottaisikaan.

Aika harva on valmis kokonaan lopettamaan juomista ja monella sellaisella jolla ei pysy kontrolli juomisessa, on aina ne hyvät aikeet ottaa kohtuudella ja käyttäytyä paremmin ja silti se ei koskaan onnistu.

Täytyy tapahtua jotain vakavaa että tajuaa ettei voi juoda ollenkaan, on paljon ihmisiä jotka ottaessaan yhden pullon kaljaa, eivät voi lopettaa ennen kuin sammuvat vaikkeivat olisikaan alkoholisteja.[/QUOTE]

Hyvä kirjoitus, näinhän se juuri on.

Mies? Oletteko kauan olleet yhdessä? Jos ette niin suosittelisin poistumaan.. Tuo EI tule muuttumaan, saat vääntää ja vääntää ja lopulta sulta lähtee järki. Kokemusta on. Siis nimenomaa tuo miten mies sua kohtelee. Eksät ja ilkeät puheet.. Tunteettomuus ja empatiakyvyttömyys, teinimäinen käytös.

Mies? Oletteko kauan olleet yhdessä? Jos ette niin suosittelisin poistumaan.. Tuo EI tule muuttumaan, saat vääntää ja vääntää ja lopulta sulta lähtee järki. Kokemusta on. Siis nimenomaa tuo miten mies sua kohtelee. Eksät ja ilkeät puheet.. Tunteettomuus ja empatiakyvyttömyys, teinimäinen käytös.

Pari vuotta, eikä asuta yhdessä. Ei pidä exiin yhteyttä mutta tuolle yhdelle soitti ku meillä oli riitaa. Se oli syy siihen.
Tunteettomuus ja empatiakyvyttömyys kyllä sopii tähän mieheen.

[QUOTE="alkup.";28610655]Pari vuotta, eikä asuta yhdessä. Ei pidä exiin yhteyttä mutta tuolle yhdelle soitti ku meillä oli riitaa. Se oli syy siihen.
Tunteettomuus ja empatiakyvyttömyys kyllä sopii tähän mieheen.[/QUOTE]

Aivan.. Olen vähän kateellinen sulle, jos olisin vielä samassa tilanteessa eli eri osoitteissa niin jättäisin miehen kylmästi. Oli pitänyt ymmärtää! Mutta nyt meillä on yhteinen talo ja lapsikin. Mies ei juo usein, mutta silloin kun lähtee ja juo niin on yks kusipää. Ja muutenkin semmoinen ilkeä käytös, siis ihan selvin päin on jatkuvasti läsnä, kaikesta taistellaan.. Toivon siis että ymmärrät miettiä tilannettanne ennenkuin on "liian myöhäistä". Jos mies ei tuossa vaiheessa osaa arvostas niin ei se sitä opi myöhemminkään.