miehen kiukuttelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "väsynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"väsynyt"

Vieras
En saa unta, kun on niin paha mieli tuon miehen takia. Nykyään joka päivä se huutaa mulle kaikista pikkujutusta ja esim. omista virheistään johtuvaa harmiaan purkaa kiukuttelemalla mulle ja haukkumalla mua. Joka päivä myös keskustellaan, keskustellaan ja keskustellaan tästä asiasta: ei oo kivaa lapsille, eikä mulle olla tällasessa ilmapiirissä ja mies kyllä ymmärtää sekä pahottelee ihan tosissaan mut eipä mee ku hetki ni on jo taas huutamassa ja haukkumassa. Ihana mies normaalisti, luotettava ja rauhallinen, en tiiä mitä mun pitäis ajatella kun jo useemman kuukauden ollu tällasta.

Meillä ihan sama juttu , kuin olisi omasta suustani tuo tullut.....meidän välit on varmaan vaan niin tulehtuneet ettei oikein mikään auta.
Siitälähtien kun tuli lapsi, on ollut tällaista :(

mikäs siinä on kiukutellessa, kun kerran uskaltaa. Ei tule potkuja, ei turpaan, ei eroa. Tottahan toki on aidosti nolo välillä, mutta nolous vain pahentaa stressiä, ja sitten huutaa entistä komeammin seuraavalla kerralla.

Mitä turhaan keskustelemaan siitä, miten pahaksi on huutaminen lapsille. Eiköhän se aihe ole jo käsitelty. Keskustelkaa mieluummin siitä, mikä suututtaa ja miksi, eli olisko virheellisiä ideoita miehellä päässä siitä, miten asiat pitäis olla ja miten ne silleen parhaiten saa.

Eli vastaava juttu kuin se, että rattiraivoon ei auta puhua siitä, miten rumaa se on ja miten lapsilla korvia kuumottaa. Vaan pitää kysyä, luuleeko mies omistavansa sen tien jota ajaa, ja edellä ajavan hiturin myös. Kun ymmärtää miten älytöntä on leikkiä paimenkoiraa ja jahdata edellä ajavaa ikään kuin se ratkaisevasti jouduttaisi perille pääsyä, on ihan toisella tapaa helppo nähdä koko tilanteen tragikoomisuus.

Jos pieni etäännytys ei muuta tilannetta, niin seuraava vaihde päälle: joko sovitte seurauksista (kunnon sopimussakot ne miehen tiellä pitää), tai mies kuljettaa luunsa kallonkutistajan pakeille.

Mutta tuotahan minäkin, että joku on nyt tilanteessa toisin, jos mies käyttäytyy toisin. Ja muuttuneesta tilanteesta täytyisi päästä puhumaan, että miten se käy voimille.

Yhteistyössä