Miehen kusiongelmat humalassa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt loppuu avuliaisuus...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";26075269]Eihän pikkulapsetkaan opi nopeasti kuiviksi siitä syystä ku nykyajan vaipat on liian imukykyisiä?
Mieheni kohdalla tuo märkyyden tunteminen opettaa paremmin ja varsinkin jos pitää itse siivota jäljet![/QUOTE]

Ethän nyt oikeasti vertaa pikkulapsen kuivaksi opettelua aikuisen miehen humalassa ympäriinsä kuseksimiseen? :O Muutenkin toivon aloituksen olevan provo mutta siltä varalta ettei ole...

En todellakaan pesisi mitään pyykkejä tuollaisen jäljiltä vaan mies saisi itse käyttää seuraavan päivän pyykkäämiseen ja jos sänkyyn tai sohvalle kusee niin ei kun uusia hankkimaan. Jos tuleekalliiksi niin ei kun miettimään onko tuollaiseen juomiseen varaa. Vaikea edes kuvitella asuvansa yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa.

Mutta siis jos tähän asti olet -jostain aivan käsittämättömästä syystä- hoitanut nuo pyykkäämiset niin ettekö ole keskustelleet tapahtumista myöhemmin? Onko mies ollut nolona/katuvainen ja pyydellyt anteeksi jne vai ollut vaan kuin ei mitään? Ja onko mies edes ollut tietoinen "ongelmastaan" vai onko herännyt vasta kun olet jo siivonnut jäljet?

Ethän nyt oikeasti vertaa pikkulapsen kuivaksi opettelua aikuisen miehen humalassa ympäriinsä kuseksimiseen? :O Muutenkin toivon aloituksen olevan provo mutta siltä varalta ettei ole...

En todellakaan pesisi mitään pyykkejä tuollaisen jäljiltä vaan mies saisi itse käyttää seuraavan päivän pyykkäämiseen ja jos sänkyyn tai sohvalle kusee niin ei kun uusia hankkimaan. Jos tuleekalliiksi niin ei kun miettimään onko tuollaiseen juomiseen varaa. Vaikea edes kuvitella asuvansa yhdessä tuollaisen ihmisen kanssa.

Mutta siis jos tähän asti olet -jostain aivan käsittämättömästä syystä- hoitanut nuo pyykkäämiset niin ettekö ole keskustelleet tapahtumista myöhemmin? Onko mies ollut nolona/katuvainen ja pyydellyt anteeksi jne vai ollut vaan kuin ei mitään? Ja onko mies edes ollut tietoinen "ongelmastaan" vai onko herännyt vasta kun olet jo siivonnut jäljet?
No oli ehkä väärin verrata lasten kuivaksi opettelua mieheni kuseksimiseen, mutta ollessani hoitoalalla töissä (vanhuksia hoitaessani) olen todennut sen, että kun vaippa on tarpeeksi imevä, tulee helposti pissattua vaippaan kun ei tule sitä märkyyden tunnetta. Asia erikseen ovat potilaat, joilla virtsa karkailee eikä ole pidätyskykyä. Myöskin jos potilaalla pissatulehdus, niin silloin pidätyskyky heikkenee. Mutta tarkoitankin nyt niitä vanhuksia, joilla on vielä se tunne milloin pissattaa, mutta silti pissaavat mieluummin vaippaan kun pytylle, koska vaippa ei tunnu pissaamisen jälkeenkään märältä.

Totuushan on että mieheni pitää itse tiedostaa, milloin on juonut tarpeeksi ettei joisi liikaa. Ei kehtaisi aikuisen miehen juomista rajoittaakaan/ valvoa... kyllä se pitää itsestä lähteä?
Tätä kusiongelmaa ei ole tapahtunut kovin usein, ehkä puoli kymmentä kertaa vuodessa, mutta siinäkin on jokainen kerta liikaa! :(

[QUOTE="a.p";26075269]Eihän pikkulapsetkaan opi nopeasti kuiviksi siitä syystä ku nykyajan vaipat on liian imukykyisiä?
Mieheni kohdalla tuo märkyyden tunteminen opettaa paremmin ja varsinkin jos pitää itse siivota jäljet![/QUOTE]

mihin perustat väittees kun sitä kuseskelua on kerran jatkunut jo pitempään???

[QUOTE="a.p";26075883]No oli ehkä väärin verrata lasten kuivaksi opettelua mieheni kuseksimiseen, mutta ollessani hoitoalalla töissä (vanhuksia hoitaessani) olen todennut sen, että kun vaippa on tarpeeksi imevä, tulee helposti pissattua vaippaan kun ei tule sitä märkyyden tunnetta. Asia erikseen ovat potilaat, joilla virtsa karkailee eikä ole pidätyskykyä. Myöskin jos potilaalla pissatulehdus, niin silloin pidätyskyky heikkenee. Mutta tarkoitankin nyt niitä vanhuksia, joilla on vielä se tunne milloin pissattaa, mutta silti pissaavat mieluummin vaippaan kun pytylle, koska vaippa ei tunnu pissaamisen jälkeenkään märältä.

Totuushan on että mieheni pitää itse tiedostaa, milloin on juonut tarpeeksi ettei joisi liikaa. Ei kehtaisi aikuisen miehen juomista rajoittaakaan/ valvoa... kyllä se pitää itsestä lähteä?
Tätä kusiongelmaa ei ole tapahtunut kovin usein, ehkä puoli kymmentä kertaa vuodessa, mutta siinäkin on jokainen kerta liikaa! :([/QUOTE]

Anteeksi, mutta kusiongelma 5 kertaa vuoden sisään ei ole kovin usein? Voi kamala, yksi kerta olisi ehkä inhimmillinen vahinko (jonka seuraamukset korjaisi ja siivoaisi itse), mutta toinen kusikerta olisi jo liikaa minulle. Tutkimuksissa voisi käydä, onko joku hormonaalinen vika rakon säätelyjärjestelmässä, mutta muuten saisi mennä vaikka hotellin sänkyjä kusemaan jos juomatta ei osaisi olla.

Minua ap kiinnostaa, kuinka miehesi näihin kusikatastrofeihin ITSE suhtautuu?

Mieheni on todella nolo joka kerta kun tuota kusiongelmaa on tapahtunut... tänäkin aamuna on ollut todella vaitonainen.
Kun sanoin asiasta hänelle, hän totesi minulle ettei omasta mielestään ollut juonut liikaa ja ihmetteleekin sen vuoksi aiheuttamaansa "sotkua". Kannattaisi siis juomista vähentää edelleenkin tai lopettaa kokonaan.
Tuolla nuo petisysteemit edelleenkin odottaa siivoojaansa, sanoin etten tee asian eteen rikkaa ristiin. Sanoi siivoavansa sitten kun rapula/ morkkis hieman helpottaa.
Pidän kyllä huolen siitä että siivoaa kans ja vieläpä tämän päivän aikana.

Eikö sitä hävetä toi kusemisensa? Luulisi että nolottaisi niin, että kontrolloisi ihan vapaaehtoisesti paljonko sitä viinaa kurkustaan kaataa? En mä ainakaan kehtaisi ryypätä, jos alkaisin kusemaan alleni.

[QUOTE="sipsi";26075923]Anteeksi, mutta kusiongelma 5 kertaa vuoden sisään ei ole kovin usein? Voi kamala, yksi kerta olisi ehkä inhimmillinen vahinko (jonka seuraamukset korjaisi ja siivoaisi itse), mutta toinen kusikerta olisi jo liikaa minulle. Tutkimuksissa voisi käydä, onko joku hormonaalinen vika rakon säätelyjärjestelmässä, mutta muuten saisi mennä vaikka hotellin sänkyjä kusemaan jos juomatta ei osaisi olla.

Minua ap kiinnostaa, kuinka miehesi näihin kusikatastrofeihin ITSE suhtautuu?[/QUOTE]
Nämä ongelmat ilmenevät aina silloin kun on ilmaista viinaa tarjolla eli esim. juuri nämä työporukan saunaillat.
Pitäisikö minun sitten rajoittaa mieheni kulkemista tuollaisissa tilaisuuksissa, joissa houkutus juoda paljon, käy liian suureksi?
Kotona juodessaan hänellä tuota kusiongelmaa ei ole koskaan, kun ostaa juotavaa vain rajoitetun määrän...

Jos mies on niin humalassa että kuseksii mihin lystää niin ei siinä mitkään kuivaksi opettamisteoriat toimi. Parempi se kusi vaipassa kuin sängyssä mutta jos miehellä on tapana kaivella kuitenkin vehkeensä esiin eikä kusta housuun niin todennäköisesti toimisi samoin myös vaipan kanssa. Vaipan hyvä puoli olisi siinä että se voisi vähän herättää miestä jos vaimo käskee pistää vaipan.

Toisaalta jos mies ei siis itse näe tuossa käytöksessään mitään vikaa (?) niin tuskin tajuaisi sitä vaippoja tarjottaessakaan.

Mutta yksi iso ongelma tuossa on vaimo joka hyväksyy miehen käytöksen ja siivoaa kiltisti jäljet.

Kyllä, aikuinen päättää itse tekemisistään. Myös se vaimo siitä rupeaako miehensä kusia siivoilemaan tai ylipäätään elelemään yhdessä moisen kanssa. Vaikkei toisen puolesta voi päätöksiä tehdä niin kyllä ei-toivotusta käytöksestä voi sanoa. Varsinkin jos se on noin iljettävää ja työtä aiheuttavaa.

[QUOTE="a.p";26075927]Sanoi siivoavansa sitten kun rapula/ morkkis hieman helpottaa.
Pidän kyllä huolen siitä että siivoaa kans ja vieläpä tämän päivän aikana.[/QUOTE]

Rakas ystävä, ei sun pidä pitää huolta mistään. Miehen pitää itse tajuta, että juo liikaa ja että juomisen on loputtava. Ja tietysti itse pitää tajuta siivota heti, ei sitten kun krapula hellittää.

Viisi kertaa vuodessa on TODELLA liikaa. Ihan älytön on myös miehen selitys, ettei ollut sellainen olo, että olisi juonut liikaa. Alkoholisti ei tajua juomiensa määrää.

Miehes siis nukkuu kännissä niin sikeästi, ettei herää vessahätään. Siinähän se ongelma. Vaihtoehtona olis: lopettaa juomisen tai menee lääkäriin ja etsii avun ongelmaansa. Mutta en kyllä katselis tuollasta. Ja jos miehelläni ois tuollanen ongelma, hän varmasti lakkais juomasta kokonaan, kun hävettäisi moinen. Eikä edes antaisi minun pestä kusipyykkejään. Eikö miestäsi hävetä? Aikuinen mies ei kuseksi ympäriinsä!

• Tykkää
Reactions: Dongxi
No ei kai aikuisen ihmisen kulkemisia voi väkisin rajoittaa. Mutta etkö voi keskustella miehesi kanssa asiasta sillä lailla tosissaan, että hän tajuaisi olla juomatta liikaa. Kai nuo asiat omasta päästä lähtee. Mutta minä tekisin kyllä selväksi, mitä mieltä olen siitä, että aikuinen mies juo niin paljon, että kusee sänkyyn - kerta kerran perään. En huutaisi tai raivoaisi, vaan asiallisesti ja rauhallisesti puhuisin. Ja miten tunnen myötähäpeää, kun vastaavaa sattuu kaveriporukankin kanssa reissussa ollessa.

Onko teillä lapsia? Eivätkö he ihmettele näitä kusisessioita?

Ja meillä ei krapulan laantumista mies vastaavassa tilanteessa varmaan ilkeäisi odotella, vaan vaikka konttaillen kusipyykit koneeseen laittaisi (uskoisin, kusivahinkoa ei ole ikinä sattunut).

[QUOTE="a.p";26075973]Nämä ongelmat ilmenevät aina silloin kun on ilmaista viinaa tarjolla eli esim. juuri nämä työporukan saunaillat.
Pitäisikö minun sitten rajoittaa mieheni kulkemista tuollaisissa tilaisuuksissa, joissa houkutus juoda paljon, käy liian suureksi?
Kotona juodessaan hänellä tuota kusiongelmaa ei ole koskaan, kun ostaa juotavaa vain rajoitetun määrän...[/QUOTE]

Sanot että vastaisuudessa jos haluaa tuollaisiin juhliin mennä niin yöpyy sitten muualla. Vaikka hotellissa tai kaverin luona missä saa sitten itse vastata kuseksimisensa seurauksista.

[QUOTE="a.p";26075973]
QUOTE]

Samaa jankutan vielä tässä. SINUN ei pidä rajoittaa juomista eikä ylipäätään tehdä mitään mihene puolesta. Sinun "pitää" vain sanoa hänelle, että tämä loppuu nyt. Ja kertoa keinoista: juomisen lopettaminen itse tai AA:n tai muun organisaation kanssa. Vastuu juomisesta, kusesta, pyykeistä, sohvista, lopettamisesta ja kaikesta muustakin toilailuista kuuluu miehelle itselleen.

Joo en kattelis tollasta. En päästäis tollasta ukkoo kotiin nukkumaan, sais nukkuu vaikka pihalla. Toi vaippaidea oli kyl hyvä :D Päästä mies nukkumaan vain jos laittaa vaipan!

Kuulostaa niin tutulta, niin exältäni! 11 vuotta sitä katselin. Välillä meni pitkiäkin aikoja hyvin ja osasi ottaa kohtuudella, mutta aina joskus "lipsahti", sitten kusi sinne minne sattui nukahtamaan, valitettavan usein löysi tiensä sänkyyn :( Juuri koskaan en hänen jälkiään siivonnut, sai itse hoitaa kusipyykkinsä ja päälle sai vielä kunnon läksytyksen minulta. Kävi lääkärissä, kävi päihdeneuvonnassa, mutta kun on se oma päätös puuttui niin eipä sille ´mitään voinut. Työnsä hoiti ja kuten mainitsin pääasiassa oli ihan ok. Mutta silloin kun lipsahti niin saattoi lipsahtaa vieraisiin naisiinkin. Näin jälkeen päin olen katkera vain siitä, että miksi ihmeessä jaksoin uskoa kaikki 11-v että kyllä se tästä vielä. Kyllä se oppii, kyllä se lopettaa... sehän lupaa olla ottamatta enää ikinä tai ottaa vain silloin tällöin pari saunaolutta...

[QUOTE="joku";26076082]No kyllä kusinen sänky on paljon ällöttävämpi. Kun se kuitenkin ap:n miehen tapauksessa on erittäin todennäköistä kun on kännäillyt.[/QUOTE]

Ihanko tosissasi sä olisit laittamassa aikuista miestä vaippoihin?! Voi jesus. Kyllä murenis pienimmätkiä arvostuksen rippeet, hiy stana! Vaihtoehtona tossa on juomisen lopettaminen.

[QUOTE="joku";26076030]Päästä mies nukkumaan vain jos laittaa vaipan![/QUOTE]
Kyllä se vaippa pitää olla jo paljon aikaisemmin, jos sille linjalle menisi.
Miten puet isohkolle humalaiselle miehelle vaipan, jos on melkein kanttuvei (tajuton)?
Kyllä tähän täytyy muunlainen ratkaisu löytyä...

[QUOTE="a.p";26076122]Kyllä se vaippa pitää olla jo paljon aikaisemmin, jos sille linjalle menisi.
Miten puet isohkolle humalaiselle miehelle vaipan, jos on melkein kanttuvei (tajuton)?
Kyllä tähän täytyy muunlainen ratkaisu löytyä...[/QUOTE]

Sanot vaan ettei ole kotiin tulemista noiden iltojen jälkeen. Hankkii itselleen muualta majapaikan ja kuseksii sitten sinne vastaten itse seurauksista.

Yhteistyössä