miehen lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sannukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Ja vielä ekaan lauseeseesi. Ihan normaalia, että pissoja tulee tuon ikäisellä vielä sänkyyn.

No eipä kyllä minun mielestäni kovin normaalia ole, että vielä 7v pissaa allensa. Ja ehkäpä ap oli vain huolissaan tästä lapsesta, mutta kuten näemme, ei tänne kannata mistään kirjoittaa. Ja lukemani perusteella voisin sanoa että kyll nyt jossaiin mättää ja pahasti. Veisin kyllä lapsen psykologin juttusille. Tsemppiä.

No eipä sun mielipiteellä ole paljoa merkitystä, jos et sitä tiennyt, että 7v lapset voivat vielä pissata yöllä ilman mitään epänormaaliutta.

Minä miettisin ap:na omaa ja perheen käytöstä tyttöä kohtaan. Onko se kovin ilkeää/toisarvoista, onko lapsi kuin vieraana aina, miten itse puhuu tytölle, miten sisarukset puhuu tytölle, kuinka mies huomioi oman lapsensa jne. Kun nuo asiat on kunnossa niin sitten vasta lähtisin katsomaan olisiko tytöllä jotain enemmänkin pielessä.. 7v lapsi on kuitenkin senverran kehittymätön, ettei osaa ilmaista itseään kuin aikuiset. Paha olo purkautuu monin eritavoin..

tuota.. jos lapsi ei pissaa äitinsä luona housuun ja siksi äidille ei ole juolahtanut mieleen käyttää tutkimuksissa. meillä lapset on pienempiä, mutta jostain syytä kohta 5v pissaa miltei aina isänsä luona housuun. sitä en tiedä miksi näin on.. eikö malta, onko tilanne jännittävä tms. jos lapsi vaikka jännittää teillä oloa ja pidättää jopa huomaamattaan ja sitten yöllä kun lihakset rentoutuu tuleekin housuun? ja tuo riehuminen.. monestihan jännitys voi purkaantua tuollaisena ulos ja ehkä tosiaan lapsella on ikävä ja se ikävä purkautuu tuolleen sitten kun isin tapaa. olisiko tosiaan mahdollista että isä ja lapsi saisivat ihan omaa aikaa ja tapaamiset alkaisivat jotenkin "pehmeästi" niin että isä ja lapsi saisivat ensin olla kaksin ja sitten vasta olisitte koko poppoo yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
tuota.. jos lapsi ei pissaa äitinsä luona housuun ja siksi äidille ei ole juolahtanut mieleen käyttää tutkimuksissa. meillä lapset on pienempiä, mutta jostain syytä kohta 5v pissaa miltei aina isänsä luona housuun. sitä en tiedä miksi näin on.. eikö malta, onko tilanne jännittävä tms. jos lapsi vaikka jännittää teillä oloa ja pidättää jopa huomaamattaan ja sitten yöllä kun lihakset rentoutuu tuleekin housuun? ja tuo riehuminen.. monestihan jännitys voi purkaantua tuollaisena ulos ja ehkä tosiaan lapsella on ikävä ja se ikävä purkautuu tuolleen sitten kun isin tapaa. olisiko tosiaan mahdollista että isä ja lapsi saisivat ihan omaa aikaa ja tapaamiset alkaisivat jotenkin "pehmeästi" niin että isä ja lapsi saisivat ensin olla kaksin ja sitten vasta olisitte koko poppoo yhdessä?

meillä kanssa samaa ongelmaa. lapsi 6v ja pissaa joka ikinen yö sänkyyn. ihan kiva kun on mennyt jo 3 sänkyä ja sohva piloille tuon takia.

Kaverin poika pissi myös aina isällään sänkyyn,on sellanen herkkä poika ja reagoi kaikkeen sillä tavoin.

Myös kantsii juomisia katsoa iltasella.
Ja onko hän äidilleen ainoa lapsi?Voi olla melkoisen erilaista tulle teille jossa ilmeisesti lapsia on enemmänkin..
Monelle aikuisellekin on vaikeaa olla tilassa jossa paljonlapsia jos ei ole tottunut..Miksei lapsellekin.

Ja isäänsä varmasti on ikävä,tapaako hän viikolla isäänsä vai onko hän 2 viikkoa erossa,2 pvää teillä?
Jos isä voisi tavata tyttöä sillä viikolla kun ei tule teille,vaikka ke iltana...
Ei tulisi niin pitkää eroa,vaan viikon välein näkisi isäänsä.

Jos jokainen meistä miettisi mitä olisi nähdä lastaan vain 2 viikon välein...hui.. :o

Meillä toimi bonaripojan kanssa tuo että hänen äitinsä alkoi tapaamaan viikollakinkerran,rauhoitti ilmeisesti tilannetta siellä.

Äidillään kiukutteli,reihui,mökötti...
Nä tuli vasta vuosi sitten meidän tietoon,eli poika nyt 9.
Ikäänkin voi kuulua,eskari ikäinen on järkky riitapukari!!
Ja ekaluokkalainen on todella ristiriitaisessa tilanteessa,koululainen ja silti pieni.

MÄ toivon ymmärrystä sulle ap ja jaksamista.Tärkeä tehtävä sulla tukea isän ja tytön välejä.Ei ole aina helppoa,tiiän sen..

Ja vielä ekaan lauseeseesi. Ihan normaalia, että pissoja tulee tuon ikäisellä vielä sänkyyn.

No eipä kyllä minun mielestäni kovin normaalia ole, että vielä 7v pissaa allensa. Ja ehkäpä ap oli vain huolissaan tästä lapsesta, mutta kuten näemme, ei tänne kannata mistään kirjoittaa. Ja lukemani perusteella voisin sanoa että kyll nyt jossaiin mättää ja pahasti. Veisin kyllä lapsen psykologin juttusille. Tsemppiä.

No tähän voisin sanoa että kyllä, hyvin monet 7-vuotiaat pissaa allensa yöllä. Asian normaaliuudesta voidaan olla montaa mieltä, yleensä jo tuossa iässä lapsella on jonkinlainen lääkitys tai muu hoito asiaan.

Lapselle stressitilanne, esimerkiksi vanhempien ero voi aiheuttaa kehityksessä hieman taaksepäin menoa, varsinkin kun perheessä on vauva. Isompi sisarus ei näin saa huomiota ja alitajuisesti alkaa itsekkin olemaan vauva jos huomiota tällä tavoin vaikka saisi.

No eipä sun mielipiteellä ole paljoa merkitystä, jos et sitä tiennyt, että 7v lapset voivat vielä pissata yöllä ilman mitään epänormaaliutta.

Minä miettisin ap:na omaa ja perheen käytöstä tyttöä kohtaan. Onko se kovin ilkeää/toisarvoista, onko lapsi kuin vieraana aina, miten itse puhuu tytölle, miten sisarukset puhuu tytölle, kuinka mies huomioi oman lapsensa jne. Kun nuo asiat on kunnossa niin sitten vasta lähtisin katsomaan olisiko tytöllä jotain enemmänkin pielessä.. 7v lapsi on kuitenkin senverran kehittymätön, ettei osaa ilmaista itseään kuin aikuiset. Paha olo purkautuu monin eritavoin..

No ei se nyt mitään normaalia ole jos toistuvasti pissaa sänkyyn tuon ikäisenä. Vahinkoja aina voi sattua mutta ymmärsin että tässä tapauksessa kertoja on ollut useita.

taas yksi uusioperhe ja vikaahan ei muualla kuin lapsessa ja lapsen kotioloissa,uusioperheen luono kyläilyt ym me ollan niin täydellisiä:(
Itse en nyt kyllä olisi ensin syyttämässä lapsen äitiä tai lasta,
teillä siis yhteinen lapsi 8kk minusta on aika selkeätä se että on mustis isästään.
Niin,
olisihan se helppoa jos saisi syyn biologisen äidin niskoille ja syyttää lasta fas lapseksi
(eikö tuos fas merkitä ollut muistaakseni alkoholialtistus lapsi)
onkos siis kyseisellä äidillä tai isällä alkoholiongelma?

Alkuperäinen kirjoittaja :
taas yksi uusioperhe ja vikaahan ei muualla kuin lapsessa ja lapsen kotioloissa,uusioperheen luono kyläilyt ym me ollan niin täydellisiä:(
Itse en nyt kyllä olisi ensin syyttämässä lapsen äitiä tai lasta,
teillä siis yhteinen lapsi 8kk minusta on aika selkeätä se että on mustis isästään.
Niin,
olisihan se helppoa jos saisi syyn biologisen äidin niskoille ja syyttää lasta fas lapseksi
(eikö tuos fas merkitä ollut muistaakseni alkoholialtistus lapsi)
onkos siis kyseisellä äidillä tai isällä alkoholiongelma?

peesaan tätä ja tulee surullinen olo lapsen puolesta.

Meillä lapset on parivuotiaasta saakka käyneet potalla, päiväkuivia sekä yöllä että päivällä. Mutta lapset käyvät pissalla vain kotonaan ja muissa "turvallisissa" paikoissa.

Jos on teillä "kylässä" niin ei varmasti mukava tunne hänelle.

Sen sanon että vaikka sun lapsi on 8kk, niin myös 7v on pieni lapsi.
Joka tarvitsee hyväksyntää ja rakkautta.
Hän ei tarvitse sinun kyttäämistä ja sitä että olet laittamassa hänet epänormaalin kategoriaan ja kyttää hänen kehitystä.
HÄn tarvitsee aikaa ja rakkautta ja hyväksyntäää vanhemmiltaan.

Tota mä en käsitä että uusperheen lapsena on niin järkyttävän kamalaa ettei lapsiraukkaa saa edes komentaa.
outoja kommentteja ihmisiltä jotka ei edes tunne lasta tai kyseistä perhettä.

Perheneuvolaan tai lääkäriin minä veisin lapsen jos on sellaisia ongelmia mitkä tosiaan huolestuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:
Tota mä en käsitä että uusperheen lapsena on niin järkyttävän kamalaa ettei lapsiraukkaa saa edes komentaa.

Perheneuvolaan tai lääkäriin minä veisin lapsen jos on sellaisia ongelmia mitkä tosiaan huolestuttaa.

En minä ainakaan komentamista kiellä, mutta kaikki muu suhtautuminen lapseen.
On muka kaikessa kehityksessä jäljessä ym. eikä ymmärrä että se on aivan normaalia, jos tilanne on tuo, että isä on tehnyt uuden perheen itselleen.

Ei musta olisi kiva jos mies ottaisikin uuden vaimon itselleen kun itse haluaisin vielä olla vaimo. Kyllä se itsetuntoa järkyttäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uusioperheenäiti:
Varmaan vanhempien erotilanne, alkaavat yleensä reagoimaan jossain vaiheessa, tuntee ettei kuulu teidän "perheeseen", mustasukkainen. Syyt täytyy selvittää, psygologilla käynti ois varmaan paikallaan. Tsemppiä.

pitää miehen kanssa keskustella tästä ja saada se ymmärtämään että ei tästä näin mitään tuu. lapsi on aina ollu ns. isän tyttö niin johtuiskohan se sit siitä. mut nykyään yleensä aina kun on meill kylässä on välillä niin ilkee et tekis mieli ihan tosissaan suuttua. kiusaa siis vähän väliä. ja illat on hirveimpiä. äiti sitä ei ole käyttänyt missään, luulee kait että mitään ongelmaa ei ole. ja tämä lapsi on nyt syksyllä aloittanut koulun, eikä vieläkään tiedä edes kaikkia kirjaimia ja numeroita, ei osaa kunnolla nimeään kirjoittaa.. onko ihan normaalia?

Viettääkö isä koskaan ihan kahdenkeskistä aikaa
tämän lapsen kanssa? Ottaako syliin ´tms kun muut lapset paikalla ym.

Alkuperäinen kirjoittaja pata akka:

tottakai saa ja pitää jos on syytä. mutta on otettava myös se huomioon että lapsen ikävä, helpotus, näkemisen, ilo, pelko tai jännitys voivat purkautua ulos oudolla käytöksellä. onko lapsen äidiltä kysytty pissiikö hän kotona housuun tai riehuuko vai ilmeneekö näitä ongelmiä vain kun lapsi on isänsä luona? ja sen mukaan sitten lähteä vyyhtiä jostain purkamaan. meillä lapset reagoi joka ikinen kerta jotenkin kun tapaamisia on.. yleensä kun lapset tulevat isältään he ovat itkuisempi, kiukkuisia, kaipaavat huomiota tosi paljon jne. ne tilanteet on hämmentäviä. on kivaa olla isin luona ja sinne on kiva mennä.. toisaalta olis kiva olla äidin kanssa ja aina on jompaa kumpaa ikävä.

Voisiko lasta mahdollisesti pelottaa se nukkumaan meneminen, vahinkojen takia, ja pelko purkautuisi sitten kiukkuna iltaisin. Miten olette suhtautuneet siihen että vahinko on tapahtunut?

Siis pelottaa mennä nukkumaan, koska jos tulee pissa sänkyyn niin isi/äitipuoli suuttuu.

En siis tosiaan tiedä taustoja, mutta tällaista voisin arvailla.

Lisäksi lapsi tosiaan tietää jos hänestä ei pidetä/ajatellaan että hänessä on jotain vikaa. Ihan normaalia ettei ekaluokan alkupuolella osata vielä kaikkea, siellä koulussahan niitä opitaan.

Nyt kahdenkeskistä aikaa ja mukavaa tekemistä sekä isälle ja lapselle, että sinulle ja lapselle. Näyttäkää että vaikka uusi vauva on rakas, niin hänkin on myös.