Miehen lapsi ja lapsen äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uusi puoliso ei ole kyllä millään tavoin velvollinen maksamaan lapsen elatuskuluja. Siellä saatetaan laittaa kaikki maksut niin, että tarkasti lasketaan ettei mies maksa lapsen osuutta. Näitäkin "perheitä" on.

Jos asia on noin kurja, mies joutuu maksamaan aivan kaiken niin olisi varmaan aika että lapsen vanhemmat keskustelevat keskenään noista elatus- ja raha-asioista. Mihin kaikkeen on varaa ja mihin ei. Ja onhan se kiva jos mies tienaa enemmän ja tarjoaa ehkä lapselleen paremman elintason kuin mihin äiti kykenee. Ydinperheessä se menee usein ihan luonnostaan niin, paremmin tienaava tarjoaa koko perheelle paremman elintason. Ja samalla ehkä luopuu jostain henkilökohtaisista haaviesta..

No onko se velvollinen maksamaan osuutensa sähköstä? Ei varmaan :D

Joo, apua. Osaan kuvitella että JUST tän tason keskustelua käydään tälläkin hetkellä mun exän luona minusta. Kyllä sympatiat on nyt asiaa enempää tuntematta äidin puolella kuitenkin. Kuulostaa juuri sellaiselta vainoamiselta ja asioiden vääristelyltä jonka kohteeksi olen itse joutunut. : (

Ymmärrän että se exän panettelu on varmaan mukava ja yhteistä sidettänne lujittava harrastus, mutta älkää lähtekö mitään riitauttamaan, ellei TODELLA, OIKEASTI, ole tarve.

Joo, apua. Osaan kuvitella että JUST tän tason keskustelua käydään tälläkin hetkellä mun exän luona minusta. Kyllä sympatiat on nyt asiaa enempää tuntematta äidin puolella kuitenkin. Kuulostaa juuri sellaiselta vainoamiselta ja asioiden vääristelyltä jonka kohteeksi olen itse joutunut. : (

Ymmärrän että se exän panettelu on varmaan mukava ja yhteistä sidettänne lujittava harrastus, mutta älkää lähtekö mitään riitauttamaan, ellei TODELLA, OIKEASTI, ole tarve.

Höpö höpö tää mikään harrastus ole.

[QUOTE="aapee";27128906]Miehelläni on lapsi edellisestä suhteestaan. Lapsi asuu pääsääntöisesti äidillään, isällään on pidennettyjä viikonloppuja. Tosin mies haluaisi lapsen olevan vaikka kokoajan luonaan.. No, ongelmahan on siis raha. Äiti saa lapsilisät ja mies maksaa elatusmaksut. Lisäksi mies ostaa oikeastaan kaiken lapsen tarvitseman vaatetuksen+ tarvikkeet. Äiti pitäisi lasta rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa. Kuitenkaan tämä äiti ei ole suostuvainen siihen, että lapsi olisi enemmänkin isällään. Nykyään lapsi (6v) on alkanut kertomaan juttuja mitä äitinsä hänelle kertoo. Näissä jutuissa ihan selvästi yrittää manipuloida lasta puhumalla tälle pahaa isästään. Lapsihan haluaisi itsekin olla enemmän isänsä luona, eli meillä. Äitiä ei ole oikeastaan koskaan ikävöinyt meidän luona. Mutta äidillähän on erilainen mielikuva.

Niin.. Onko siis oikein että nuo raha-asiat menee noin? Eikö niitä voisi sopia, ettei vaikka elatusmaksua joutuisi maksamaan kun kerran äiti ei näitä rahoja selvästikään lapseen laita vaan omiin harrastuksiin ym. kuluihin. Toinen juttu sitten tuo, että mitähän kaikkea lapselle isästä puhuu, jotta itse olisi parempi lapsensa silmissä?! :([/QUOTE]

no ohhoh. älä sinä sekaannu asioihin joista et mitään tiedä.
ei niillä lapsilisillä ja elareilla makseta vain vaatteita ja harrastuksia, vaan asumista ja ruokaa. ja jos lapsi on äidillä enemmän niin tottkai ne kuuluvat hänelle.

enemmän sinä tunnut mustamaalaavan äitiä. Häpeä!!!!

ja jos isä vähänkään välittää lapsestaan,niin hän maksaa ILOMIELIN elarit. Hävetkää molemmat!!!!

onko lapsi päiväkodisa? jo päivähoitomaksu on vie suunnilleen sekä elarit että lapsilisän. lisäksi lapsi asuu, kuluttaa sähköä vettä, oman huoneen osuus vuokrasta/asuntolainasta tekee noin 200 euroa.

[QUOTE="Hanna";27129303]Mies maksaa vain 160 euroa.
Te siis haluatte, että tuolla naurettavalla summalla maksamalla pitäisi olla kuitattu koko lapsen elatus.

No miehet ovat tuollaisia, eivät tajua mitä lapsen elatus oikeasti maksaa.

Mutta siis tuolla summalla ei todellakaan äiti pääse juhlimaan, häneltä menee tuplasti tuo itseltään. Ruoka, asuminen jne.
Ei ole helppoa venyttää yhden ihmisen palkkaa elämiseen ja lapseen.
Mutta vanhemmat onnistuvat siinä hyvin, tuo 160 euroa on sen verran vähän lapsen todellisiin kuluihin verrattuna, että olisin sinuna ihan hissukseen näistä vaatteista.
Entä tarkistetaanko tätä summaa kun lapsi kasvaa ja tulee harrastuksia ja koulujuttuja[/QUOTE]
peesi.
aloittaja olet törkeä.

160 euroa ei riitä edes ruokaan.
tai ehkä just siihen.
siihen päälle asuminen 200
päivähoito 250 euroa
vaatteet 100 euroa
harrastukset (meillä esim. noin 500 euroa kk)

enemmän sinä tunnut mustamaalaavan äitiä. Häpeä!!!!

ja jos isä vähänkään välittää lapsestaan,niin hän maksaa ILOMIELIN elarit. Hävetkää molemmat!!!!

onko lapsi päiväkodisa? jo päivähoitomaksu on vie suunnilleen sekä elarit että lapsilisän. lisäksi lapsi asuu, kuluttaa sähköä vettä, oman huoneen osuus vuokrasta/asuntolainasta tekee noin 200 euroa.

Ilomielin maksaa elarit, ja sitten hakee luokseen lapsen risaisissa vaatteissa? Senkun näkisi!! Joo, voihan asian ratkaista sitenkin, kuten täällä monet tuntuu haluavan eli maksetaan joo ja lopetetaan vaatteiden ym hankinta. Ei pidetä lasta meidän luona kuin vaan vähän. Lapsi varmasti nauttii.

[QUOTE="aapee";27129487]Tai siis 1/4 kun uudella puolisolla asuu lapset luonaan :D[/QUOTE]
Sitten niin. Tietenkin.

Mun mielestä kyllä jotenkin niin naurettavaa tuollainen laskujen "tiukkapipoinen" puolittaminen. Mutta toki. Jokainen perhe tyylillään.

En kyllä ymmärrä sitäkään, että lasketaan kumpi ostaa parempia vaatteita ja enemmän kuin toinen. Jokainen vanhempi varmasti haluaa lapselleen parasta ja haluaa parhaat eväät elämään. Kaikilla ei vain tosiaan ole samat katsontakannat.

Esim meillä jos erottaiosiin niin mies varmasti ostaisi lapselle kaiken Tarjoustalosta ja sukatkin paikattaisiin varmasti ainakin kahteen kertaan... Ja pitäisi mua taas tuhlöaavaisena (kuten nytkin pitää :D ) kun ostan lähinnä uusia vaatteita ja paljon. Lisäksi en koskaan parsi tai paikkaa. Joskus vien ompelijalle (mistä mies oli aivan shokissa ... sillä rahalla kun olisi Tarjoustalosta ostanut jo uusiakin :D ) tai sitten vain heitän risat roskiin. Miehen mielestä ei ollut myöskään mitenkään outoa kun laittoi pojan kouluun (!) risoissa farkuissa... Nehän oli kuitenkin ainakin melkein puhtaat... No onneksi asutaan samassa taloudessa ja voidaan tasapainoittaa toisiamme ;)

Miksi puutut asioihin jotka eivät sinullle kuulu? mikä on miehesi mielipide,vai jyräätkö kotona omaa mielipidettäsi,niinkuin tässä ketjussa:Minun mielestäni sitä,Minun mielestäni tätä..Hyvin huomaa,että kuinka sinä olet sitä mieltä ettei ex:lle tarvitse maksaa.Toisekseen tuo minkä ukkosi maksaa,on todella pieni summa,lapseen kuluu enemmän rahaa kuussa,elareilla ei tosiaan ole tarkoitus ostaa vain vaatteita,vaan sillä katetaan myös muita kuluja,jota sinä et ilmeisesti ymmärrä.

[QUOTE="aapee";27129566]Ilomielin maksaa elarit, ja sitten hakee luokseen lapsen risaisissa vaatteissa? Senkun näkisi!! Joo, voihan asian ratkaista sitenkin, kuten täällä monet tuntuu haluavan eli maksetaan joo ja lopetetaan vaatteiden ym hankinta. Ei pidetä lasta meidän luona kuin vaan vähän. Lapsi varmasti nauttii.[/QUOTE]

Ja mitään muuta tietähän ei ole?

Ostakaa lapselle kivoja vaatteita sinne teille, voitte vaihtaa ne lapsen päälle ja omat äidin ostamat takaisin kun lähtee takaisin äidin luokse.

Lapsen ei kuulu koskaan kärsiä aikuisten erimielisyyksistä ja riidoista. Miksi siis kostaa lapselle se, että äiti saa elarit ja ei osta teidän mieleisiä vaatteita? Tämäkö on syy miksi että isä pitää lasta luonaan niin vähän kuin mahdollista. Toisaalta ymmärrän kyllä, että lauseen takana oli jonkin verran harmistusta ja tunteita.. ja siksi ehkä vähän ylilyöntiäkin...

• Tykkää
Reactions: nöppönen
Ei tässä edes sen elatusmaksun maksaminen ole se isoin ongelma vaan se, että äiti ei ymmärrä että nämäKIN rahat ovat sitä varten että hänen pitää lapsi vaatettaa! Ei se kuulu isälle kaiken muun jälkeen enää.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
[QUOTE="aapee";27129566]Ilomielin maksaa elarit, ja sitten hakee luokseen lapsen risaisissa vaatteissa? Senkun näkisi!! Joo, voihan asian ratkaista sitenkin, kuten täällä monet tuntuu haluavan eli maksetaan joo ja lopetetaan vaatteiden ym hankinta. Ei pidetä lasta meidän luona kuin vaan vähän. Lapsi varmasti nauttii.[/QUOTE]

Tää on ihan väärä palsta jos äitipuolen roolissa jotain ymmärrystä haet.

[QUOTE="aapee";27129691]Ei tässä edes sen elatusmaksun maksaminen ole se isoin ongelma vaan se, että äiti ei ymmärrä että nämäKIN rahat ovat sitä varten että hänen pitää lapsi vaatettaa! Ei se kuulu isälle kaiken muun jälkeen enää.[/QUOTE]

No tosiasiassahan se menee niin, että isä maksaa elarit. Piste. Muuhun ei tarvitse osallistua. Ellei itse halua.

Mutta oikeesti. Ostakaa lapselle vaatteita sinne teille ja antakaa lapsen elää äidin kanssa toisissa vaatteissa. Älä anna asian enempää häiritä teidän elämää. Oikeastaan se mitä äidin luon atapahtuu ei edes kuulu sinulle.

Keskittykää viettämään kivaa yhteistä aikaa lapsen kanssa siellä teillä. Huomaat, että elämä on niin paljon mukavampaa ja lapsen kanssakin on kivempi olla kun ei tarvitse koko ajan miettiä lapsen äitiäkin ja kaikkia niitä vierheitä joita äiti tekee.

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Ja mitään muuta tietähän ei ole?

Ostakaa lapselle kivoja vaatteita sinne teille, voitte vaihtaa ne lapsen päälle ja omat äidin ostamat takaisin kun lähtee takaisin äidin luokse.

Lapsen ei kuulu koskaan kärsiä aikuisten erimielisyyksistä ja riidoista. Miksi siis kostaa lapselle se, että äiti saa elarit ja ei osta teidän mieleisiä vaatteita? Tämäkö on syy miksi että isä pitää lasta luonaan niin vähän kuin mahdollista. Toisaalta ymmärrän kyllä, että lauseen takana oli jonkin verran harmistusta ja tunteita.. ja siksi ehkä vähän ylilyöntiäkin...

Siis nyt täytyy sanoa, että mitä helvettiä?? Isä pitää lasta luonaan niin PALJON kuin mahdollista. Ja äiti ei osta meidän mieleisiä vaatteita? Äiti ei osta vaatteita ollenkaan.

Voin sanoa, että mieheni on tässä vieressä ja PYYSI minua kirjoittamaan tänne hänen ongelmastaan. Minä kyllä tiesin että saan paskaa niskaan, koska roolini on mikä on. Eihän mulla VOI olla ihan vaan huoli ja ärsytys lapsen ja miehen puolesta, vaan asian täytyy olla niin että minä mustamaalaan ja vihaan tätä äitiä ja lasta. Juu u.

[QUOTE="aapee";27129749]Siis nyt täytyy sanoa, että mitä helvettiä?? Isä pitää lasta luonaan niin PALJON kuin mahdollista. Ja äiti ei osta meidän mieleisiä vaatteita? Äiti ei osta vaatteita ollenkaan.[/QUOTE]

Jos huomasit niin kommentoin sinun kirjoittamaasi... " Joo, voihan asian ratkaista sitenkin, kuten täällä monet tuntuu haluavan eli maksetaan joo ja lopetetaan vaatteiden ym hankinta. Ei pidetä lasta meidän luona kuin vaan vähän. Lapsi varmasti nauttii."

Menee ihan vänkäämiseksi, mutta entä jos äiti ei osta koska isä ostaa niin paljon? Mullakin oli aika jolloin en ostanut lapsille yhtään lelua tai vaatetta (en edes talvipukuja) koska anoppi osti niin paljon/ehti aina ensin. Varoittamatta. Voin vain kuvitella mitä musta puhuttiin silloin...

Kokeilkaa sitä, että ostatte enemmän vaikka niitä vaatteita sinne teille ja vähemmän kuljetatte sinne äidille.. ? Jos miestä nimittäin rassaa se iänikuinen vbaatteiden ostaminen. Mä olin joskus taas raivonpartaalla kun mitään ei kannattanut lapsille iste ostaa. ANoppi kuitenkin osti aina hienompaa ja kalliimpaa... No säästyi toki "muutama ropo".

Yhteistyössä