Miehen logiikka, ei aina ymmärrä :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

shihtzu

Aktiivinen jäsen
05.02.2008
1 878
0
36
Tänään oli puhe, että jos me erotaan, niin mitä tälle talolle käy. No minähän ole koko ajan ollut sitä mieltä, että minä en tästä talosta mihinkään lähde. Minä jotenkin sitten selviän lainasta ja luultavasti turvautuisin veljeni apuun, elikkä veljeni ostaisi miehen osuuden talosta ja mies on sitä mieltä että se jää tähän. Ihmettelen miksi mies tähän haluaisi jäädä, kun ei se periaatteessa ole koskaan tästä talosta niin kauheasti edes pitänyt, mutta sanoi, että minä vaan pilaan tän talon tai sen remontin joka tänne on tehty ja tarkoitti sillä, että minä en välitä kun seinät tummuu ja niihin tulee likaisia jälkiä, miehen mielestä sellaista ei saisi olla ja itse olen sitä mieltä, että elämisen jälkiä tulee aina ja noi tummat jäljet saa pois pesemällä, jos ne niin paljon häiritsee ja jos ei silleen lähden niin sitten maalikerrosta vaan päälle.

Mies ei muutenkaan koskaan tee täällä mitään, joten en senkään vuoksi ymmärrä miksi se tänne haluaisi jäädä, mutta ilmeisesti siksi, että statusarvo pysyy, on kuitenkin aika iso talo ja erittäin hyvällä paikalla melkein keskellä kaupunkia.
Mulle tällä talolla on paljon enemmän arvoa, nimittäin tunnearvo, joka on oikeastaan mittaamaton.

Joo, ei halua menettää kasvojaan, ja kaiken lisäksi haluaa jättää sinut tyhjän päälle.
Jos olette naimisissa eikä mitään avioehtoja niin kaikki puokkiin vaan.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Joo, ei halua menettää kasvojaan, ja kaiken lisäksi haluaa jättää sinut tyhjän päälle.

Ei olla naimisissa ja talo omistetaan 50/50, joten puolet on minun. Toisekseen suuri osan täällä olevista kalusteista on mun tai mun hankkimia, että ei miehelle lopulta kauheasti jäisi. Minä osittain luulen myös sitä, että ei halua näyttää muille että hän joutuu muuttamaan, en tiedä. Tää talo nimittäin on mun isoisän rakentama, että tällä on sitä tunnearvoa mulle.

Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:

Ei olla naimisissa ja talo omistetaan 50/50, joten puolet on minun. Toisekseen suuri osan täällä olevista kalusteista on mun tai mun hankkimia, että ei miehelle lopulta kauheasti jäisi. Minä osittain luulen myös sitä, että ei halua näyttää muille että hän joutuu muuttamaan, en tiedä. Tää talo nimittäin on mun isoisän rakentama, että tällä on sitä tunnearvoa mulle.

Tuohon miehen logiikkapuoleen en voi sanoa,kun meillä päinvastainen mies.Tekee ns.kaiken ja itse.
Mutta tuon tunnepuolen ymmärrän,tämä tontti missä nykyinen talomme on,on isältäni ja hän taasen saanut tädiltään jonka omistuksissa ollut halvatun kauan.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeuteen asti:
Kalusteet sinulle, talo myyntiin jos ei sovintoa tule. Tai sitten toinen vuokraa toiselle sen talon.

No katsotaan nyt miten tässä käy. Mulle toi myynti ulkopuoliselle kun ei sovi, mä haluan pitää tän :) Veljeni jos tämän ostaisi ja mä voisin asua sit vuokralla niin se kyllä sopii :)