Miehen logiikkaa(ko) ?

Tyyris Tyllerö

Aktiivinen jäsen
05.12.2005
5 944
1
36
Miehen bändille tarjottu keikkaa ens kuulle, toiselle puolelle Suomea. Meiltä olis sinne ajomatkaa 6 tunnin verran. Korvausta ei kuulemma juurikaan taitais tulla (jotkut sisäpiiribileet ), bensakulutkin menis omasta pussista. Soittaisivat ehkä sen 30-40 minuuttia, koska paikalla muitakin esiintyjiä. Ja sit ajais yötä myöten kuulemma kotiin sen toiset 6 tuntia.

Kertoili mulle asiasta alkuviikolla. Kuuntelin ja pyysin, että miettis tosi tarkkaan, lähteekö. Kelit on liukkaat, illat ja yöt pimeitä, hirviä pomppii teillä. Pitäis lähtee työviikosta väsyneenä, vissiin sattuis vielä iltavuoroviikolle (toki lauantaille, mut silti ). Mua pelottaa jäädä tänne kotiin sydän kurkussa venaamaan, tuleeko takas vai ei. En kieltäny, en estelly. Pyysin vaan kovasti harkitsemaan.

Ja nyt sit on tullu aika mielenkiintoisia tekstareita mieheltä töistä. Hiukan, sanoisinko, vittuuntuneen oloisia. Tympeitä, hyvin loukkaantuneen sävyisiä. Kertoi, että on perunu keikan, ehkä. Mutta antaa ymmärtää, että SE ON MUN SYY. Ja suoraan sanottuna, en oikein jaksais tollaista paskaa niellä just nyt... Koska mielestäni en kieltäny, pyysin vaan nätisti ajattelemaan asiaa...

Mitäs ootte mieltä? Oonko mä tässä jotenki syyllinen vai onko äijä turhasta vetäny palkoja nenuun?
 
Tee selväks vaan et herra tekee niinku parhaaks näkee, jos jää kotiin niin omasta tahdostaan sitten.
Ei tuo reissu kyllä kovin järkevältä kuulosta mutta senhän takia sitä bändissä useimmat on että pääsee joskus keikoillekin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
Tee selväks vaan et herra tekee niinku parhaaks näkee, jos jää kotiin niin omasta tahdostaan sitten.
Ei tuo reissu kyllä kovin järkevältä kuulosta mutta senhän takia sitä bändissä useimmat on että pääsee joskus keikoillekin.

No niinhän yritin tehdä asiaa selväks. Laitoin vielä sille töihinkin tänään viestin, että tee niinkuin SINUSTA parhaalle tuntuu. Tuohon keikkailujuttuun... lähemmäskin varmaan pääsisivät. Oli vaan jonkun tuttava kinunnut joihinkin pikkujouluihin soittelee. Ja siks ei liksaakaan heru.
 
no miehen logiikkaapa juurikin on tuollainen.. taitaa olla niin et ukon omaki järki sanoo ettei kannata lähtee reissuun mut kun toisaalta mieli tekis niin helpompi ajatella sit et eukko ei päästä. Meillä muutaman kerran ollu tämmöne kuvio.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piipa:
no miehen logiikkaapa juurikin on tuollainen.. taitaa olla niin et ukon omaki järki sanoo ettei kannata lähtee reissuun mut kun toisaalta mieli tekis niin helpompi ajatella sit et eukko ei päästä. Meillä muutaman kerran ollu tämmöne kuvio.. :whistle:

No en tiiä mitä on. Mutta ei kovin kivalle tunnu, kun mua yritetään syyllistää.
 
Minä olen päättänyt, että miehen bändiasioihin en puutu (muusikon kans ku alkaa, nii täytyy olla lehmän hermot). kerran mainitsin, ettei hirveänä ottais palkattomia vapaita, ettei mennä vararikkoon.. muutempa on saanu mennä miten parhaaksi katsoo.
Mutta muistan kyllä vaatia myös omaa vapaa-aikaa, ettei mene siihen, että minä istun aina vaan kotona kun mies rundailee ympäri suomea.
 
musiikkiura on kutsumus ja uskoisin että osittain henkireikä niille jotka sitä tekee. selvästi haluaa kuitenkin lähteä kun on sulle möksöt edes harkitsemis pyynnöstä ottanut.mä itse lähtisin ainakin..
 
Kun et kerran suoraan kieltänyt, vaan pyysit harkitsemaan, niin eihän se sinun syysi ole, jos peruu keikan... Miehillä nyt vain on tuollainen järjenjuoksu, ei sille mitään voi :headwall:
 
No nää on selkeesti näitä juttuja, että sun ois pitänyt hihkua onnesta ja hyppiä kattoon, että ihanaa!!! Niin miehelläs ois ollut hyvä fiilis lähteä.... Nyt kun et sitä tehnyt niin vähempikään ei kelpaa vaan asia käännetään juuri noin, että "no niinhän sä sanoit, että voin mennä, mutta kai mä nyt nään ettet sä oikeesti tahdo, että mä meen...." ja niinpä asia on sun syy teet sitten niin tai näin.... Mies ei selkeesti halua itse tehdä tuota päätöstä, koska luultavammin kokee, että päättää mitenpäin vain niin mikään ei oo hyvä. Jos lähtee, pettää sut, jos ei lähde, pettää kaverit. Siksi se varmaan heitti pallon sulle ja toivoi, että sä olet suopealla mielellä ja sanot, että no tottakai hani, ihan mitä vaan ja ihan minne vaan, vaikka ilmaiseksi.

Koita siinä sitten keskustella... :/
 
Minäkin kyllä oon niin herkkähipiäinen, että saattasin ottaa tuon sinun kommentin negatiivisena suhtautumisena :ashamed: Meillä mies sanoo aina mulle, että mene ihmeessä jos siltä tuntuu. Ja sitten on huomattavasti mukavampi tehdä itse päätös, että lähteäkö vai ei =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minäkin kyllä oon niin herkkähipiäinen, että saattasin ottaa tuon sinun kommentin negatiivisena suhtautumisena :ashamed: Meillä mies sanoo aina mulle, että mene ihmeessä jos siltä tuntuu. Ja sitten on huomattavasti mukavampi tehdä itse päätös, että lähteäkö vai ei =)

En minä missään vaiheessa sanonu, että älä mee... Mutta en kai mä nyt innostakaan hihku, ku tiiän tuon miehen väsymyksen määrän ja faktan, että 12h pitäs jaksaa autolla ajella eestaas. Mutta niinku aiemmin sanoin, päätöshän ollu koko ajan hänen omissa käsissään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Minäkin kyllä oon niin herkkähipiäinen, että saattasin ottaa tuon sinun kommentin negatiivisena suhtautumisena :ashamed: Meillä mies sanoo aina mulle, että mene ihmeessä jos siltä tuntuu. Ja sitten on huomattavasti mukavampi tehdä itse päätös, että lähteäkö vai ei =)

En minä missään vaiheessa sanonu, että älä mee... Mutta en kai mä nyt innostakaan hihku, ku tiiän tuon miehen väsymyksen määrän ja faktan, että 12h pitäs jaksaa autolla ajella eestaas. Mutta niinku aiemmin sanoin, päätöshän ollu koko ajan hänen omissa käsissään.

Juu juu, ymmärsin kyllä =) Mutta silti mie ymmärrän miehesi reaktion.
 
Mulla on aika useinkin vaikea ymmärtää tuota miestä. Jos joku mieltä vaivaa tai painaa, niin pyörittää sitä siellä nuppinsa sisällä ittekseen ties kuin kauan ja sit lopputulos on aina tää sama. Tein niin tai näin, useimmiten väärinpäin
:/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Akka:
Kannattaa vaan sanoa, tee mitä tykkäät. Ja ehdota, vaikka yöksi jäämistä paikan päälle, niin ei tarvi sinun istua kotona huolissaan.


No heti ekanahan mä sanoin, että miksette jää yöks. Mut ei kuulemma.

No sitten kyllä tosiaan on jo melko sulaa hulluutta lähtä ajeleen kuuden tunnin päähän soittamaan keikka ja keikan jälkeen takas kotiinpäin.. mutta tosiaan miehet :headwall: Sano, että tee mitä tykkäät, mutta sinun mielestä tuo ajelu on typerää, ei itse se keikka.
 

Yhteistyössä