MIehen logiikkaa...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
POjulla kauhee yskä ja illalla alkoi valittamaan toista korvaansa. Koko yö meni vähän väliä heräillessä, ku poju huus korvaansa ja sitä sai rauhoitella ym. ni sanoin sit miehelle, et se vois viiä pojun lääkäriin, ni oli sitä mieltä, et miulle tulis vähemmän ajoa jos mie sen veisin. Mie en kuitenkaan voi sairaslomalle jäädä, ku ois lapsen kanssa palkatonta, joten mies joutuis jäämään. Ja joutuisin lääkärireissun jälkeen hakemaan miehen töistään. Ni kertokaas nyt, et kummalle täs tulis vähemmän ajoa.

Miun ajo:

Aamulla lähtö töihin, jätän miehen kyydistä alkumatkasta töihinsä ja jatkan matkaa tarhalle. Sieltä eteenpäin keskustaan töihin. Soitto lääkäriin ja sit hakemaan poju tarhasta ja ajamaan taas keskustan läpi tarhalta toiselle puolelle keskustaa lääkäriin. Sieltä sit taas takaisin tarhan suuntaan (eli keskustan läpi toiselle puolelle ) ja miehen töihin hakemaan mies ja sitten takaisin keskustaan, jonne mie jäisin töihin jotta mies sais mennä autolla pojun kanssa kotio.

Miehen ajo:

( mie menisin pyörällä keskustaan töihin ) Mies aamulla soittaa lääkäriin ja kun saa ajan, ajaa pojun kanssa keskustaa ja sen läpi toiselle puolelle lääkäriin ja sen jälkeen sieltä takaisin kotiin.

meillä MINÄ varaan ajan ja mies veisi lääkäriin. Itse olen opiskeluvapailla,joten mulle ei myönnettäis saikkua, mutta en myöskään pääsisi kouluun Jyväskylään..Joten meillä isäntä veisi neidin..saisi saikun..ja kotikin pysyis ruodussaan.

Mie en itse pystyis olemaan kotona ja odottelemaan lääkäriaikaa ja siksi jos mie sitä poikaa lähtisin viemään, ni miun pitäis mennä alkuajaksi töihin ja vasta kun ois lääkäriaika, ni sitten pojun kanssa lääkäriin. Mies pystyy jäämään kotiin, koska saa kuitenkin sairaan lapsen hoidon ajalta täyden palkan, joten voi odotella kotona koto päivä jos vaikka lääkäriaika ois iltapäivällä. Siksi miehen parempi viedä poika lääkäriin.

Ja miestäni en ole mollannut, kuten eräs vieras sanoi...

EIkä tässä olla mitään enää miettimässä. Kävi vaan huvittamaan tuo miehen mielipide, et miulla ois vähemmän ajelemista jos kuskaisin poikaa. Ja molemmat nyt tuolla vielä nukkuvat, ja mie lähdössä pyörällä töihin ja soitan lääkäriajan kunhan töihin pääsen, joten mies pääsee sitten autolla kuskaamaan pojan lääkäriin.

Ja siis koko aloituksen pointti oli sen, et mies oli sitä mieltä, et miulla ois vähemmän ajoa pojun lääkäriin viennissä kuin hällä, vaikka ylläolevien ajojen mukaan jouduttais viemään. Tarkoitus ei siis mollata ketään.

Luulen, että kyse on enemmän siitä, että mies arastee vielä lasta lääkäriin, pelkää kenties, että lapseen sattuu siellä ja toivoo lapsen äidin vievän ja siksi keksii tämmöisen ajojutun. Voisiko olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Luulen, että kyse on enemmän siitä, että mies arastee vielä lasta lääkäriin, pelkää kenties, että lapseen sattuu siellä ja toivoo lapsen äidin vievän ja siksi keksii tämmöisen ajojutun. Voisiko olla?

jaa-a...on se ennenkin lasta kuskannut lääkäriin jos mie oon ollu silleen töissä, etten oo päässy. Kyllä se tuossa aamulla vielä kyseli, et mitkä ne oli ne lääkkeet, mitä ei missään nimessä saanu antaa ja mitkä ei tehonnu, et muistais sit lääkärissä sanoa, jos lääkäri meinaa väärää lääkettä antaa. Sanoinkin sit, et soittakoon miulle sieltä lääkäristä sitten jos on jotain asiaa.

Ja kun mies jo heti sanoi, et hän voi jäädä lapsen kans sit kotio, mut miun ois pitäny viiä lääkäriin. Mut jos noin oltais tehty ois miulle tullu siitä hirveesti ajoa ees taas, joten saa mies viedäkin lääkäriin. Mie sain jo tarpeeks ajoa ku pyöräilin töihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greeata:
jaa-a...on se ennenkin lasta kuskannut lääkäriin jos mie oon ollu silleen töissä, etten oo päässy. Kyllä se tuossa aamulla vielä kyseli, et mitkä ne oli ne lääkkeet, mitä ei missään nimessä saanu antaa ja mitkä ei tehonnu, et muistais sit lääkärissä sanoa, jos lääkäri meinaa väärää lääkettä antaa. Sanoinkin sit, et soittakoon miulle sieltä lääkäristä sitten jos on jotain asiaa.

Ja kun mies jo heti sanoi, et hän voi jäädä lapsen kans sit kotio, mut miun ois pitäny viiä lääkäriin. Mut jos noin oltais tehty ois miulle tullu siitä hirveesti ajoa ees taas, joten saa mies viedäkin lääkäriin. Mie sain jo tarpeeks ajoa ku pyöräilin töihin :D

Kuten sanoit otsikossa:miehen logiikkaa*nauraa*

Yhteistyössä