Miehen menot. Onko teistä ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Mulla loma, miehellä ei. On siis päivät töissä. Maanantai-illan oli treeneissä. Laitoin lapset yksin nukkumaan. Tiistai-illaksi olin sopinut jo toukokuussa oman menon ja siitä kertonut miehelle, joka kuitenkin oli viime viikolla sopinut samalla illalle kavereidensa kanssa menoa. Ehdin olla omassa tapaamisessani 1,5 tuntia (miehen töiden takia menin tunnin myöhässä ja lähdin paljon ennen muita jotta ehtii omaan tapaamiseensa, joka tietysti venyi yöhön saakka). Ja laitoin lapset yksin nukkumaan. Pari päivää sitten sanoi, että kaveri tarvitsee jotain kantoapua keskiviikkona. No ajattelin, että täytyyhän miehen kaveria auttaa. Eli tänään kävi kääntymässä kotona, vaihtoi vaatteet ja lähti sinne. On siellä siis vieläkin. Laitoin lapset yksin nukkumaan.
Jotenkin ei vain tunnu lomalta, kun oon lasten kanssa yksin kellon ympäri. Soitin miehelle ja hän oli sitä mieltä, että mä en oo ainoa joka joutuu "uhraamaan" ja että meidän varmaan pitää keskustella ajankäytöstä. Tota, kukahan se toinen uhraaja sitten on? Ja mitä v***n keskusteltavaa siinä on, että hän tulee ja viettää kivoja kesäiltoja ihan niin kuin haluaa. lomaa ehkä aikoo pitää heinäkuun lopussa.
On aikapaha mieli. Tässä tää kesä sitten meneekin. Mies ei ehdi edes pitämään lomaa samaan aikaan, mutta kaikkeen muuhun näköjään on aikaa. onneksi sillä on täällä tälläinen kodinhoitaja, joka hoitaa lapset, kun se tekee uraa ja viettää kesää.

No muuta ongelmaa en näe tuossa paitsi sen tiistai-illan. Itse en olisi lähtenyt omasta tapaamisestani mihinkään, jos siitä on kerran ajoissa sovittu, mies olisi perunut itse omat menonsa.

Jos miehesi on kommunikoivaa sorttia, niin kissa pöydälle ja sovitte että vietätte viikossa esim. viisi iltaa koko perheen kesken ja molemmille jää vapaaillat.

Jos keksit ratkaisun miten toimia ei-keskutelevan miehen kanssa tässä tilanteessa, niin tulepa tänne kertomaan meille muillekin.

Meillä on sama tilanne. Yritän viettää lomaa yhdessä lasten kanssa, vaikka helppoahan se ei välttämättä ole. Meillä kuitenkin nuorinkin jo 3-v. joten lähtö leikkipaikkoihin ja puistoihin piknikille sujuu aika hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Miksi ihmeessä lähdit omasta menostasi miehes takia? :o

Peesi. Jos kerta olit hyvissä ajoin miehelle kertonut menostasi, sen olisi pitänyt riittää. Olisiko vastaavassa tilanteessa mies tullut aikaisemmin riennoistaan kotiin?

Keskustelun paikka tosiaan!

No lähdin omasta tapaamisestani, kun oon liian kiltti. Ajattelin ,että onhan kiva, että hänkin näkee omia kavereitaan. Jälkikäteen ajatellen ei olisi pitänyt. Varsinkin kun hän oli luvannut tulla töistä alunperin niin, että ehdin ajoissa. Ja toi sen asenne ei oikein muakaan miellytä, Siinä on jotain v***maista. Ei kai se voi olla tajuamatta, että vie koko perheeltä omine menoineen nyt aika paljon aikaa. Reilumpi asenne olis ollu myöntää, että on ollut paljon menossa. Järjestetäänkö ens viikolla sulle. Mut toi "keskustellaan" on jotenkin alentuvaa. Hirveästi ei ole ketään jota pyytää lapsenvahdiksi. Järjestelyä vaatii ja ennakointia. Tästä kantoavustakin oli alunperin puhe, että "käy ". Mutta tolla tuppaa aina venymään kun on kavereista kyse. "Yhdelle" tarkoittaa poikkeuksetta kolmea jne.

Ei vetelis meillä tollanen peli. Olis kyllä totaalisen varmasti varmuusketjut ovissa ku kotio koittas tulla ja tiistain menosta en todellakaan olis ukon takia lähteny. Meillä mies menee paljon enemmän kun minä, mutta sen kerran kun mulla menoo on, nii se istuu mukisematta illan kotona.

Tuntuu todella kurjalta sinun puolesta. Aivan ehdottomasti miehen olisi pitänyt hoitaa lapset, kun menosi oli ollut pitkään tiedossa. Jos hänelle tuli yht äkkiä meno, niin hänen olisi pitänyt järjestää hoitaja. En tosi hyväksyisi omalta mieheltäni noin kauheasti menoja, ettei ehdi lapsia laittamaan nukkumaan jne. Jos mies alkaa päästä menemisen makuun, niin mulle ainakin tulisi pelko että lähtee kokonaan kotoa ja löytä jonkun toisen. Tuli vain sellainen olo tuosta kertomastasi, että miehesi meno taitaa vain kiihtyä kun hänen lomansa alkaa.

Ei tosiaan ole ok mun mielestä. Mutta onko meidän mielipiteillä oikeastaan mitään välìä?
Sun pitää itsesi tehdä asioille jotain, me ei voida sille mitään jos olet liian kiltti.

Taidan olla tossun alla. Keskustelua kyllä on, mutta tiedä kuinka rehellistä. Ei tolta mitään voi kieltää, kun tulee kireäksi ja hankalaksi, jos ei saa tarpeeksi omaa aikaa. Enkä voi kieltää, etten koskaan mihinkään pääsisi, pääsen kyllä, mutta kyllä se hän on jolla on pokkaa vetää monta iltaa omia menoja ja jättää lapset pihalle huutamaan perään, kun ovat ensin koko päivän odottaneet koska isi tulee kotiin. Sano siinä sitten, että ei isi tänäänkään kuin käväise ennenku lähtee ja tulee kun ovat nukkumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja popsu:
niin ei sulla olis ketään jota pyytää. ?
antasit miehen mennä ja hommaisit lapsille hoitajan ja lähtisit vaan..:D

Taidan järjestää jatkossa näin. V*''''uako sitä odotella ihmistä, jota ei mun seura kiinnosta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on sama tilanne. Yritän viettää lomaa yhdessä lasten kanssa, vaikka helppoahan se ei välttämättä ole. Meillä kuitenkin nuorinkin jo 3-v. joten lähtö leikkipaikkoihin ja puistoihin piknikille sujuu aika hyvin.

Joo, yritän kyllä tehdä kaikkea kesäistä, mutta aikaa vie nää kotihommatkin kun toinen ei näköjään kesällä osallistu juurikaan. Ja niinkus tiedät, olis kivampaa olla koko perhe koolla edes iltaisin. Kiva olla jossain kotieläinpuistossa yksin lasten kanssa kun muut perheenä siellä pyörii. Mukavaa lomaa sulle ja lapsille.

Mitä enemmän kinuat miestä kotiin, sitä enemmän miehelle nousee karvat pystyyn ja pakenee. Anna mennä jos kerta ei seura kiinnosta, tee lasten kesken omia mukavia kesäretkiä. MUTTA silloin kun sinulla on oma sovittu meno ja mies lupautunut "lapsenlikaksi", pidä oma pääsi ja mene, pysy niin kauan kun on sovittu.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Mitä enemmän kinuat miestä kotiin, sitä enemmän miehelle nousee karvat pystyyn ja pakenee. Anna mennä jos kerta ei seura kiinnosta, tee lasten kesken omia mukavia kesäretkiä. MUTTA silloin kun sinulla on oma sovittu meno ja mies lupautunut "lapsenlikaksi", pidä oma pääsi ja mene, pysy niin kauan kun on sovittu.

Totta varmaan. Itsekin inhoan roikkumista.

Yhteistyössä