miehen menot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ärsyttävä nalkuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ärsyttävä nalkuttaja

Vieras
Onko naurettavaa kiukutella miehelle sen menoista? oon ollu ite kotona viimesen puoltoista vuotta(loppuraskaus ja imetys). Mies on viimesen vuoden aikana ollu vähintäänkin 14 yötä pois(oon laskenu mut laskut menny sekasin :)
Ensin aina sanon miehelle et joo, voit mennä, mut sit lähdön hetkellä käy ärsyttää ihan järkyttävän paljon ja tiuskin ukolleni. Sit tulee morkkis jälkikäteen et taasko oli pakko toimia tyhmästi. Kuitenkin pohjimmiltaan ajattelen et miehen tarvii saada rentoutua, joku pikkupiru mielessä antaa vaan heti vastalauseen et koska sitten on MUN vuoro????? tyttö on nyt 11kk ja vuoden iässä aattelin lopettaa imetyksen, oonko kauhee äiti kun ootan jo innolla et mihin kaikkialle lähen sit ja kuulutan niistä miehelleni? Tarkoitus on siis päästä nukkumaan, ei baarireissulle.
Naurettavia ongelmia näin perjantaiaamuna.. :D

Onhan se vähän epäreilua että äijä pääsee menemään silloin kun lystää ja äiti joutuu jumittamaan kotosalla. Kuinka teillä menee päivisin, pääsetkö viettämään silloin ns omaa aikaa ollenkaan? Jos et niin nythän se on hyvä aika alkaa opettelemaan, ei tule lapsellekaan niin isona shokkina.

Mutta kyllä sitä silti saa haaveilla niistä tulevista menoista, ja vähän niistä sille ukollekin kehuskellakin. Muistaapahan että sekin aika on vielä tulossa kun vaimoke lähtee reissuun :)

Onhan se varmaan naurettavaa mut niin mäkin nykyään teen :ashamed:.
Eilen kilahdin kun mies ilmoitti menevänsä lauantaina töihin. Se on aina töis tai lenkillä tai jossain. Mä en pääse edes leikkaamaan tota takapihan pensasaitaa.

Ehkä kerran viikossa-kahdessa käyn yksin kaupassa ja kerran viikossa-kahdessa käyn yksin lenkillä. Eli toisin sanoen kerran viikossa keskimäärin oon yksin jossain :) Siinäpä se mun oma aika on.
Onneks tässä on enää kuukaus.. Ootan oikeen et pääsen yöks jonnekin, kun tää pikkuneiti heräilee viel yöllä ja esikoinen kohta 4v aiheuttaa sen et päivässä ei paljon vapaahetkiä oo muutenkaan, kun esikoinen ei nuku päiväunia juuri koskaan...Ja mies usein harmittelee et kun mulla on niin helppoo aina täällä..Luulenpa et mieli muuttuu kun on näitten mukeloitten kanssa yksin pidempään kuin sen 1-2 tuntia.. ai miten niin olen vahingoniloinen? :D

Itse en näe tossa mitään naurettavaa, ihan normaaliahan se on että kaipaa jotain muutakin kuin sitä päivittäistä kakkavaipparumbaa :) Meillä nuorempi on vasta 2kk, mutta kun lapsilla on se 1,5v ikäeroa, tuntuu kuin olisin viimeisen kolme vuotta ollut vain raskaana ja/tai lapsen kanssa kotona....
Tänäänkin mies on koko päivän pois (lähtee TYKY-päivään 100km päähän) ja lauantaina sillä on siskonsa synttärit... Lohduttaudun itse sillä ajatuksella että mies on vapaalla sunnuntaista keskiviikkoon ja sitten mulla on aikaa käydä salilla, kahvilla tms :D
Meillä menot sovitaan, ei vain ilmoiteta "mä meen sillon ja tällön", on tuo molempien mielenterveys kumminkin sen verran tärkeä asia koko perheen näkökulmasta...
AP, mun mielestä sillä, haluatko sä nukkumaan vai baariin ei ole mitään merkitystä niin kauan kun se mitä teet on sun OMAA aikaas ja siitä nautit, lopeta jo pikku hiljaa suunnittelu ja siirry tekoihin niin lakkaa ne miehenkin menot kiristämästä ;)
Aurinkoista viikonloppua! :wave:

Mun esikoinen oli 1v3kk kun lopetin imetyksen. HETI kun olin saanut vierotettua, varasin parhaan ystävättäreni kanssa viikonloppureissun kylpylään. Käytiin kaikissa ihanissa hoidoiss, lilluttiin kylpylän altaissa ja syötiin hyvin. Ja voin kertoa, että NAUTITTIIN KOKO RAHAN EDESTÄ :D

Ei siinä ole mitään pahaa unelmoida ajasta, jolloin pääsee itsekin menemään vähän vapaammin. Päinvastoin! Väittäisin, että se on aika luonnollista!

Ihme ulisija, miehes on siis reilu vuoden ollut 14kertaa jossain, eli kerran kuussa, ja sekin on susta liikaa. Älä hyvä ihminen sit vikise kun miehes pettää tai jättää koska oot pitäny talutushihnaa liian tiukalla. Ja toi ettet pääse mihinkään imetyksen takia on pelkkää marttyyrin vikinää, noin iso lapsi ei mitenkään kärsi vaikka hältä jäis muutama imetyskerta väliin, noin iso lapsi kuitenkin pääasiassa syö jotain ihan muuta ravinnokseen kuin äidinmaitoa. Elämä on just niin hankalaa kuin siitä tekee.

Ymmärrän juu senkin et jos on yksinhuoltaja ei ymmärrä mitä valitan..
Olin itsekin yksinhuoltajana reilun vuoden(lapsi oli sillon 10kk kun erottiin), joten todellakin tiedän että sitä omaa aikaa voisi olla vähemmänkin..

Pointtina tässä olikin se, että menee vähän epäreilusti tämä työnjako.
Jospa tää mamma rohkaistus käymää vähän enemmänkin siellä lenkillä tms.(eli sanois miehelle et mä meen nyt, eikä kuuntelis mitää vastaväitteitä..)

ja sitten kuukauden(okei kahden, imetyksen lopettaminen vie aikaa hieman,en voi vaan lopettaa kun lapsi on vuoden :)päästä saa hengähtää jossakin ja nukkua läpi yön heräämättä(lapset menee nukkuu kasilta ja pienempi herää pari kertaa yössä ja ylös noustaa 3.30-5.30)

Ja kiva kuulla et muutkin vetää samasta asiasta herneen nokkaan, aattelin et oonkohan skitsonnu ihan turhaan tästä :) Toisaalta en haluais et mies alkais valittaa kun ite olisin lähössä vapaalle, joten kaipa sitä pitäis ryhdistäytyä ja pyytää anteeksi(taas) ja yrittää olla ensi kerralla fiksumpi..
Aurinkoista viikonloppua muillekin! Olipa kiva vähän avautua taas :)

Viikonloppu meni tosi kivasti muksujen kanssa vaikka mies oli reissussa ja meillä ei ollu autoa. Olipa ihana nauttia lasten seurasta, pieninkin nukkui viiteen asti ilman yöheräilyjä :) Eipä tarvinnut illan tullen huomioida puolisoa ja sai röhnöttää ihan rauhassa sohvalla. Nyt on ihanaa kun se äijänköriläs tulee kotiin(toivottavasti osaa nauttia myös itse kun lähden tuulettuu :D
Mukavaa sunnuntaita muillekin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttävä nalkuttaja;26329524:
Ehkä kerran viikossa-kahdessa käyn yksin kaupassa ja kerran viikossa-kahdessa käyn yksin lenkillä. Eli toisin sanoen kerran viikossa keskimäärin oon yksin jossain :) Siinäpä se mun oma aika on.
Onneks tässä on enää kuukaus.. Ootan oikeen et pääsen yöks jonnekin, kun tää pikkuneiti heräilee viel yöllä ja esikoinen kohta 4v aiheuttaa sen et päivässä ei paljon vapaahetkiä oo muutenkaan, kun esikoinen ei nuku päiväunia juuri koskaan...Ja mies usein harmittelee et kun mulla on niin helppoo aina täällä..Luulenpa et mieli muuttuu kun on näitten mukeloitten kanssa yksin pidempään kuin sen 1-2 tuntia.. ai miten niin olen vahingoniloinen? :D

Mikset mene enemmän? Maitoa voi käsittääkseni lypsää, vauva voi juoda tuttipullosta. Eikä kai vauva tissillä ole koko aikaa, voit hyvin käydä enemmänkin kaupassa, lenkillä, ystävien kanssa kahvilla, muissa harrastuksissa...

Yhteistyössä