A
alle 2v lapsi
Vieras
Meillä on pikkuhiljaa uhmaikää lähestyvä pienokainen, ja nyt viikonloppuna mun päätä särkee ja ahdistaa..johtuen siitä, että kuuntelen tuota miehen "älä vilma tee sitä, älä hei mene sinne, et ota sitä, varos hei vähän" - tällaista koko ajan. Kun sanon miehelle, että huomatkos miten 90% puheestasi on komentoja lapselle, hän tokaisee että jaa, sustako on sitten ihan ok että hän kiipeää pöydälle ja tippuu sieltä? Koitan selittää, että tottakai lasta pitää välillä kieltää, mutta olis tehokkaampaa ja kaikille mukavampaa jos mies kieltojen sijaan näyttäisi, mitä lapsi voi tehdä, tai vielä parempaa että tekisi itse lapsen kanssa. Ei lapsi mene pöydälle, jos hänelle annetaan vaikka paperia ja värikyniä lattialle että voi piirrellä. Ai niin, mutta sehän miestä taas häiritsee, koska siitä tulee turhaa sotkua. Tokaisi eilen illalla, että miksei toi voi leikkiä noilla leluillaan mitä sillä on, miksi sählää koko ajan muuta.
Harmittaa niin kuunnella tätä. Miten saan miehen sisäistämään, ettei lasta voi tuollaisella negatiivisuudella kasvattaa? Hän omaa laiskuuttaan vaan komentelee, tahtoisi viikonloppuisin makoilla rauhassa lehden ääressä eikä touhuta lapsen kanssa. Minä taas odotan, että isä osallistuu kun me olemme arkisin niin paljon kaksin lapsen kanssa.
Huolettaa, mitä jatkuvat komennot tekevät lapselle. Eivät ainakaan innosta oppimaan.
Harmittaa niin kuunnella tätä. Miten saan miehen sisäistämään, ettei lasta voi tuollaisella negatiivisuudella kasvattaa? Hän omaa laiskuuttaan vaan komentelee, tahtoisi viikonloppuisin makoilla rauhassa lehden ääressä eikä touhuta lapsen kanssa. Minä taas odotan, että isä osallistuu kun me olemme arkisin niin paljon kaksin lapsen kanssa.
Huolettaa, mitä jatkuvat komennot tekevät lapselle. Eivät ainakaan innosta oppimaan.