Miehen oikeus seksiin, mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tiuku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tiuku"

Vieras
Kaipaisin mielipiteitä teiltä hankalaan tilanteeseen.
Miehelläni ja minulla on täysin erilaiset seksuaaliset tarpeet. Minun haluja on vähentäneet valvottavat vauvat/lapset, työstressi ja opiskelustressi, e-pillerit, ja ehkä kaikista eniten syyllisyyden tunne siitä etten halua tarpeeksi. Minulla ei itseasiassa tule juuri koskaan varsinaista seksuaalista tarvetta. Seksi on kuitenkin mukavaa, kun siihen ryhtyy. En itse kärsi seksittömyydestä muuten kuin mieheni kautta ja koska koen riittämättömyyttä ja syyllisyyttä haluttomuudesta.
Varsinaisesti ongelma on se, että mieheni määrittelee välittämisen määrän pitkälti seksin määrällä. Hän on sitä mieltä että seksuaalinen haluttomuus ei liity mitenkään suuseksin antamiseen, vaan se on puhtaasti rakkaudenosoitus. Jos en anna suuseksiä, en myöskään välitä, koska en halua tehdä miehelleni hyvää. Näin kärjistetysti. Mies on tästä kovasti katkeroitunut. Hän haluaa kuitenkin pitää perheen kasassa lasten vuoksi.
Minä olen täysin neuvoton. Mitä minun pitäisi tehdä? Antaa suuseksiä miehelle vain ollakseni hänelle mieliksi ja todistaakseni sillä että välitän?
Miten te toimitte kun ei tee mieli?
Miten ihmeessä voin haluta enemmän. Olen niin väsynyt olemaan haluton, koska en pysty täyttämään miehen toiveita.

Mulla oli saman suuntainen tilanne itsellä, kun muksu oli pieni.
Mutta mun mies ei onneksi ottanut sitä itseensä, henkilökohtaisesti. Onneksi. Mutta mää tein sen päätöksen silloin, että säännöllisen epäsäännöllisesti päätin kokeilla, että miltäs se seksi tänään tuntuu ja onnistuu. Mieskin otti sen ennemmin haasteena. Ja siitä sit pikkuhijaa se alkoi taas sujumaan ja munkin halut löytyi.
Mäkin tunsi kovasti syyllisyyttä, vaikkei mies painostanutkaan, en voi kuvitella kuin paskana olisin ollut, jos mies olis tullasia vaatinut kuin sun...
Mun neuvo olis se, että yritä kertoa miehelles miltä susta tuntuu ja et kyseessä ei ole mikään henkilökohtainen tai välittämisen loppuminen. Ja samalla mieti ainakin jotain toimenpiteitä, eli tyyliin seksiä aluks vaik sun aloitteesta kerran kuussa, jos siis se tuntuu ihan siedettävältä.
Vaikeita nämä.

kyllähän parisuhteessa mielestäni jotain on vialla jos ei halua toista millyttää seksuaalisella tasolla. Kyllähän kaikille tulee ns. kuivia kausia, mutta meillä niistä keskustellaan ja keksitään jotain piristävää, uutta ja mukavaa. Tottakai kumpaakin tyydyttävä ratkaisu.

Kyllä se aika kidutusta toiselle on, jos ei mitään tyydytystä tule pitkään aikaan.

Minä olen kyllä antanut miehelle myös pikkulapsiaikana vähintään kerran viikossa ja sillä on minun mielestäni meidän avioliittomme saatu kestämään yli 15 vuotta. Olen myös torjunut hänen lähentelyjään, mutta pitänyt mielessä sen ettei miestäkään pidä liikaa laittaa kärsimään. Myös mun miehelle rakastaminen ja toisen hyväksyminen = rakastelu. Kyllä siinä pidemmän päälle loukkaa toista jos aina pihtaa vetoamalla omaan haluttomuuteen.

Siinä vaiheessa, kun mies tekee uhraa yhtä paljon kuin sinä omaa aikaansa kodin- ja lastenhoitoon ja olette kutakuinkin yhtä väsyneitä/virkeitä iltaisin ja molemmilla on saman verran aikaa itselleen ja omaan rentoutumiseen, niin vasta siinä vaiheessa mies voi alkaa vaatimaan yhtään mitään sinulta.

Naiset olisivat paljon halukkaampia (ja miehet haluttomampia), jos asetelmat perheessä käänntettäisiin ylösalaisin. Jos mies ottaa vastuun arjen pyörimisestä ja nainenkin saa välillä rentoutua, niin ei tulisi tällaisia ongelmia niin paljon. Toki kaikkien halut eivät kohtaisi siltikään, mutta kyllä se tilannetta hyvin paljon tasoittaisi.

Mies ei voi vaatia sinulta yhtään mitään, jos et jotain asiaa halua. Tämä asia on yksiselitteinen.

• Tykkää
Reactions: Millenia
[QUOTE="Hanna";25343235]Siinä vaiheessa, kun mies tekee uhraa yhtä paljon kuin sinä omaa aikaansa kodin- ja lastenhoitoon ja olette kutakuinkin yhtä väsyneitä/virkeitä iltaisin ja molemmilla on saman verran aikaa itselleen ja omaan rentoutumiseen, niin vasta siinä vaiheessa mies voi alkaa vaatimaan yhtään mitään sinulta.

Naiset olisivat paljon halukkaampia (ja miehet haluttomampia), jos asetelmat perheessä käänntettäisiin ylösalaisin. Jos mies ottaa vastuun arjen pyörimisestä ja nainenkin saa välillä rentoutua, niin ei tulisi tällaisia ongelmia niin paljon. Toki kaikkien halut eivät kohtaisi siltikään, mutta kyllä se tilannetta hyvin paljon tasoittaisi.

Mies ei voi vaatia sinulta yhtään mitään, jos et jotain asiaa halua. Tämä asia on yksiselitteinen.[/QUOTE]

tätä en tajua? Miksi niinkin nautinnollisesta asiasta kuin rakastelu tehdään joku kodinhoidollinen kiistakapula? Ihan järjetöntä!

• Tykkää
Reactions: Hiikka ja moekoe
Mä olen aina parisuhteen alussa tehnyt sopimuksen, että kummankaan ei tarvitse puutteessa olla. Näin vältetään seksin käyttäminen vallan välineenä. Hyvin on toiminut.

Mä olen AINA elämäntilanteesta riippumatta täysin haluton sellaiseen seksuaaliseen tekoon, joka on pelkkä tunteeton miehen kassien tyhjentämiseen tähtäävä suoritus. Kokisin loukkaavaksi sen, jos mies vaatisi välien säilymisen uhalla suuseksiä säännöllisesti ilman, että itse saisin siitä mitään. Itse asiassa tuskin haluaisin elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaatisi, että mun täytyisi suorittaa hänen mekaaninen paineiden purkaminen.

Mikäli suhteessa on jatkuva miehen ja naisen välinen eroottinen lataus, runsaasti hellyyttä, rakkautta, turvallisuutta ja välittämistä, niin silloin haluan myös seksiä, todella... Mun mielestä seksi ei ole mikään itsestäänselvyys tai oikeus, vaan se on ansaittava. Esileikki parhaimmillaan alkaa jo aamulla, jatkuu kynttiläillallisella ja pitkällä hieronnalla ja hellyydenosoituksilla ja päättyy pitkään rakasteluun useita kertoja.

• Tykkää
Reactions: First32 ja Millenia
tätä en tajua? Miksi niinkin nautinnollisesta asiasta kuin rakastelu tehdään joku kodinhoidollinen kiistakapula? Ihan järjetöntä!

Ymmärsitköhän nyt tahallaan väärin? Luulisin, että kyse on siitä, että jos nainen uhraa koko aikansa perheensä hyväksi, antaa kaikkensa aamusta iltaan ja on ihan helvetin nuutunut illalla, niin siinä vaiheessa ei voisi vähempää kiinnostaa vielä ottaa suihin mieheltänsä sen takia, että mies vaatii seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämistä.

• Tykkää
Reactions: Millenia ja First32
Mä olen AINA elämäntilanteesta riippumatta täysin haluton sellaiseen seksuaaliseen tekoon, joka on pelkkä tunteeton miehen kassien tyhjentämiseen tähtäävä suoritus. Kokisin loukkaavaksi sen, jos mies vaatisi välien säilymisen uhalla suuseksiä säännöllisesti ilman, että itse saisin siitä mitään. Itse asiassa tuskin haluaisin elää sellaisen ihmisen kanssa, joka vaatisi, että mun täytyisi suorittaa hänen mekaaninen paineiden purkaminen.

Mikäli suhteessa on jatkuva miehen ja naisen välinen eroottinen lataus, runsaasti hellyyttä, rakkautta, turvallisuutta ja välittämistä, niin silloin haluan myös seksiä, todella... Mun mielestä seksi ei ole mikään itsestäänselvyys tai oikeus, vaan se on ansaittava. Esileikki parhaimmillaan alkaa jo aamulla, jatkuu kynttiläillallisella ja pitkällä hieronnalla ja hellyydenosoituksilla ja päättyy pitkään rakasteluun useita kertoja.

Juuri näin.

Jos jostain asiasta tehdään toiselle pakko, niin kyllä siinä viimeisetkin halunrippeet katoavat aika nopeasti. Vaatimuksilla tapetaan toiset halukkuus takuuvarmasti.

• Tykkää
Eikös se niin mene, että... Jos ottaa suihin, välittää - jos nielee, niin rakastaa - ja jos kurlaa, niin liioittelee :D

Mun mielestä myös toiselle ns. palveluksena tehtävään suihinottoon tarvitaan oma halu ainakin siihen toisen miellyttämiseen ja nautinnon tarjoamiseen hänelle. Muuten siitä tulee rutiininomainen suoritus, eikä se vastaa lähellekään sitä tasoa, jos tekijän oma halu on mukana.

Mä kanssa ihmettelen tätä yleistä ilmapiiriä, että miehellä pitäisi olla oikeus säännölliseen seksiin. Pihtaavia naisia syyllistetään niin miesten mielenterveysongelmista kuin seksillä kiristämisestä. Aivan käsittämätöntä... :(

Mulle seksi on onnellisuuden ja rakkauden kiteytymä. Ei mikään suoritus, jota pitäisi säännöllisesti toteuttaa. Jos tilanne ja olosuhteet eivät puolla mitenkään totaalista rentoutumista, toiseen ihmiseen kaikkineen sulautumista sekä häpeilemätöntä heittäytymistä, niin en mä siitä itse mitään saa.

Enkä myöskään tarkoita sitä, ettenkö nauttisi siitä, että saan tuottaa rakkaalleni mielihyvää silloin, kun itse niin haluan. Päin vastoin... Mutta ajatus siitä, että miehellä on oikeus vaikka käyttää hyväksi muita saadakseen kassinsa tyhjennettyä on todella inhottava ajatus. Pelkästään vaikka prostituution puoltaminen tuollaisin argumentein on todella surullista. Jokaisella pitäisi olla oikeus omaan seksuaalisuuteensa ilman taloudellista pakkoa tai pelkoa suhteen kariutumisesta. :(

• Tykkää
tuo esileikki, joka parhaimmillaan alkaa jo aamulla ja päätyy kynttiläillalliseen jne vai miten se meni, on kuitenki varmaan meille suurimmalle osalle harvinaista herkkua. seksi näillä lisukkeilla jää kyllä niin harvinaiseksi huviksi, että tyydyttävä on paljon arkisempaan kuvioon.
mieheni on nopeammin syttyvä ja toimiva kuin minä, mutta minusta se on rakkauden teko rakastaella hänen kanssaan vaikka itse en tarvi/halua niin usein kun hän.

• Tykkää
Reactions: Kiiruna
Kyllä minulla on ainakin halut palautuneet nyt on kulunut jonkun aikaa viimeisimmän imetyksen lopettamisesta ja olen palannut mukaan myös kouluelämään. Meillä ei onneksi nykyinen mies painosta. Jos kassit pitää tyhjentää, niin sen voi tehdä itsekin. Yhteinen seksi on sitten aina sellainen juttu, jossa molemmat on kunnolla mukana, eikä sitä tehdä vaan toisen paineiden purkamiseksi.

Aikaisempi mies painosti kun masentuneena en halunnut monta kertaa viikossa. Siitähän se kunnon kuiva kausi vasta alkoikin kun alkoi niin tympäistä ja vituttaa koko seksielämä. Kyllähän jokaisella ihmisellä on oikeus harrastaa seksiä, mutta kenelläkään ei ole oikeutta sitä toiselta vaatia.

Tuon kiristämisen ja painostamisen kerran kokeneena, ja siitä eroon päässeenä sanoisin, että lähtisin kävelemään suhteesta hyvin pian jos samanlaista ilmenisi tulevaisuudessa. Lapsia tai ei. Minusta on aika oksettavaa, että ap:n mies on yhdessä "lasten takia", eli vaimon olisi jo jättänyt kun ei suikkareita tipu joka ilta. Yögh.

tuo esileikki, joka parhaimmillaan alkaa jo aamulla ja päätyy kynttiläillalliseen jne vai miten se meni, on kuitenki varmaan meille suurimmalle osalle harvinaista herkkua. seksi näillä lisukkeilla jää kyllä niin harvinaiseksi huviksi, että tyydyttävä on paljon arkisempaan kuvioon.
mieheni on nopeammin syttyvä ja toimiva kuin minä, mutta minusta se on rakkauden teko rakastaella hänen kanssaan vaikka itse en tarvi/halua niin usein kun hän.

Harvinaista herkkua siinä tapauksessa, että ei haluta panostaa ja nähdä vaivaa toisen ihmisen ja parisuhteen eteen. Aamulla voi toimia siten, että molemmat lähtevät kotoa töihin hyvillä mielin. Työpäivän aikana voi viestittää kumppanilleen välittävänsä tästä muuten kuin kertomalla vaatimuksensa kauppalistan tai sen suhteen, missä vaiheessa siivousurakan pitäisi olla, kun toinen saapuu kotiin. Illalla voidaan toimia sopuisasti ja toinen toistaan auttaen. Sitten kun lapset menee nukkumaan, niin mies voi nähdä vaivaa tehdäkseen vaimonsa olon kauniiksi, halutuksi ja rakastetuksi muuten kuin töksäyttämällä, että muijan pitäisi nyt ottaa suihin, ettei kassit räjähdä. Kynttiläillallinen siinä vaiheessa olisi hyvinkin mahdollinen ja toimiva vaihtoehto, ellei mies sitten halua syödä telkkarin edessä ja surffailla netissä sen sijaan, että haluaisi saada vaimonsa syttymään. :D

• Tykkää
Reactions: Kiiruna ja Millenia
Mun mielestä tässä nyt unohdetaan se asia, että ns seksuaaliset palvelukset suhteessa toimii molemmin puolin. Tiedän ainakin omasta suhteesta sen, että onpa meillä niitäkin kertoja, kun miehellä olis tullut seksi mieleenkään, mutta mulla on tehnyt mieli, niin mies on uhrautunut :p
Hei oikeesti, ei ole niin vakava asia. Jos kyseessä pelkkä pussien tyhjennys, niin senhän mies hoitanee itsekin, mutta luultavasti se sika haluaa sitä toisen ihmisen läheisyyttäkin.
Jos kyse on siitä, että kumppani on aina liian väsynyt, kiireinen tai pelkässä äidin (tai isän) roolissa, niin siinä on sitten muutakin puhumista ja vikaa suhteessa kuin seksi tai sen puute.

Mun mielestä tässä nyt unohdetaan se asia, että ns seksuaaliset palvelukset suhteessa toimii molemmin puolin. Tiedän ainakin omasta suhteesta sen, että onpa meillä niitäkin kertoja, kun miehellä olis tullut seksi mieleenkään, mutta mulla on tehnyt mieli, niin mies on uhrautunut :p
Hei oikeesti, ei ole niin vakava asia. Jos kyseessä pelkkä pussien tyhjennys, niin senhän mies hoitanee itsekin, mutta luultavasti se sika haluaa sitä toisen ihmisen läheisyyttäkin.
Jos kyse on siitä, että kumppani on aina liian väsynyt, kiireinen tai pelkässä äidin (tai isän) roolissa, niin siinä on sitten muutakin puhumista ja vikaa suhteessa kuin seksi tai sen puute.
Eiköhän se melkein aina ole tästä kyse. Ja sitten ihmiset sanoo, että "anna ny vähä sille, eihän se niin kamalaa ole". Kyllä se on. Jos ihminen on oikeasti haluton, eikä vaan mieti, että "en ehkä viitsis tänään", mutta lähtee sitten leikkeihin mukaan, kun toinen tekee lempeän aloitteen, niin kyllä se on aika kamalaa. Ja kun puoliso uhkailee jättämisellä kun ei ota haluttomana suihin.

En pysty mitenkään näkemään tätä ap:n tilanneta minään vittumaisen akan pihtaamisena eikä heidän suhteensa varmasti korjaudu sillä, että nainen välillä "uhrautuu" tekemään vastenmielisiä seksuaalipalveluja miehelleen, jotta ukko ei hylkäisi perhettään.

Mulla sama tilanne. Kun emäntä sanoo rakastavansa mua niin totean että sun pitää sitä osoittaa enemmän. Kissa kiitoksilla ja halauksilla elää. Minä haluan seksiä enkä halauksia.

Olen tehnyt mielestäni riittävästi. Pitemmän aikaa osoitin hellyyttä ja halailin ja pusin koko ajan. Ei vaikutusta seksiin. Lopetin ko. hommat ja aloin syyllistää. Nyt toimii vähän paremmin.

Jos rakastat miestäsi niin osoita se hänelle tuottamalla hänelle nautintoa josta hän pitää...

[QUOTE="Hanna";25343235]Siinä vaiheessa, kun mies tekee uhraa yhtä paljon kuin sinä omaa aikaansa kodin- ja lastenhoitoon ja olette kutakuinkin yhtä väsyneitä/virkeitä iltaisin ja molemmilla on saman verran aikaa itselleen ja omaan rentoutumiseen, niin vasta siinä vaiheessa mies voi alkaa vaatimaan yhtään mitään sinulta.

Mies ei voi vaatia sinulta yhtään mitään, jos et jotain asiaa halua. Tämä asia on yksiselitteinen.[/QUOTE]

Oon kai ihan erilainen nainen kun en ole koskaan laittanut samaan pakettiin seksielämää ja kotitöitä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;25348887:
Mulla sama tilanne. Kun emäntä sanoo rakastavansa mua niin totean että sun pitää sitä osoittaa enemmän. Kissa kiitoksilla ja halauksilla elää. Minä haluan seksiä enkä halauksia.

Olen tehnyt mielestäni riittävästi. Pitemmän aikaa osoitin hellyyttä ja halailin ja pusin koko ajan. Ei vaikutusta seksiin. Lopetin ko. hommat ja aloin syyllistää. Nyt toimii vähän paremmin.

Jos rakastat miestäsi niin osoita se hänelle tuottamalla hänelle nautintoa josta hän pitää...

Näin. :)

[QUOTE="Tiuhti";25348937]Oon kai ihan erilainen nainen kun en ole koskaan laittanut samaan pakettiin seksielämää ja kotitöitä. :D[/QUOTE]

Ei kai niitä kukaan varsinaisesti samaan pakettiin laitakaan mutta kun ihminen tuppaa olemaan kokonaisuus. Jos on umpipoikkirättiväsynyt, niin joillakin se on aika hyvä halujen tappaja. Toki on niitäkin, jotka panevat vaikka keuhkokuumeessa, mutta monilla liika väsymys aiheuttaa haluttomuutta. Ja jos miehellä on mahdollisuus keventää naisen taakkaa osallistumalla niihin kotitöihin, niin sitä piparia saattaisi siten jopa irrotakin enemmän.

Meillä ei ole ongelma tuo että olisin liian väsynyt arkiaskareista. Imetän vielä kohta vuoden ikäistä vauvaamme ja se on ollut kyllä todella tehokas halujen tappaja. Esikoisen imetyksen lopetyksen myötä huomasin, kuinka paljon se imetys noihin seksihaluihin vaikuttaakaan. Jotenka siten ei ole ollut mitenkään yllätys, että näin on käynyt tämän toisenkin kohdalla.

Itse kyllä aina sillon tällöin "pakotan" itseni hommiin koska aina kun pääsen vauhtiin, niin huomaan, että kivaahan tää taas oli. Mutta meillä ei mies millään tavalla painosta tai kiristä. Ei leiki marttyyriä eikä kiukuttele asiasta. Jos jotain edellä mainittua olisi ilmassa miehen suunnasta, niin en varmasti antaisi sitäkään vähää mitä nyt.

Noh, meillä imetys on päättymässä piakkoin ja makuukammarin puolella todennäköisesti vilkastuu taas :)

• Tykkää
Meillä tämä on ollut ongelma pidempään.

Imetin kuopusta pitkään ja nyt vaikka imetyksen lopetuksesta on kohta vuosi aikaa, niin halut ei ole palanneet. Minulla ei kertakaikkiaan vaan ole minkäänlaisia seksuuaalisia haluja - ei omaa miestä, mutta ei kyllä ketään muutakaan kohtaan.

N kerran kahdessa viikossa "suostun" miehen mieliksi, ja ei se nyt epämiellyttävää ole, mutta ei miellyttävääkään, sillä orgasmia en ole saanut varmaan kahteen vuoteen.

Kyllä tämä tietysti on kamalaa miehelle, mutta kyllä se on jokseenkin kamalaa itsellekin. Ihan outoa, kun yksi, aikaisemmin nautinnollinen ja tärkeä asia elämässä ei sitä enää olekaan.

Haluan nauttia seksistä uudestaan... Haluan haluta miestäni uudestaan... Mutta en tiedä miten...

Ymmärsitköhän nyt tahallaan väärin? Luulisin, että kyse on siitä, että jos nainen uhraa koko aikansa perheensä hyväksi, antaa kaikkensa aamusta iltaan ja on ihan helvetin nuutunut illalla, niin siinä vaiheessa ei voisi vähempää kiinnostaa vielä ottaa suihin mieheltänsä sen takia, että mies vaatii seksuaalisten tarpeidensa tyydyttämistä.

Mitä se mies tekee päivät pitkät? Makaa persvako levällään sohvalla ja syljeskelee kattoon? Voin kertoa että olin ihan yhtä väsynyt työpäivän jälkeen kuin jos olisin ollut kotona. Todellakin herää kysymys että miksi oletetaan että se mies ei koskaan anna kaikkeaan aamusta iltaan,ihan samalla tavalla mies voi olla "helvetin nuutunut" vaikka ei tekisikään just niitä samoja juttuja kuin toinen osapuoli. On perseestä ajatella että itsellä on jotenkin rankempaa ja heittäytyä marttyyriksi "kun se ei koskaan ikinä mitään", vaikka toinen kävis töissä ja iltaisin osallistuis vielä niihin kotihommiinkin. Kenellä on semmonen mies,joka työpäivän jälkeen rojahtaa sohvalle ja hätistää lapset ulos että voi olla rauhassa?! En oo onneks tavannu enkä toivottavasti tule tapaamaankaan.