Miehen oli tarkoitus viettää varpajaisia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamiii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamiii

Vieras
ja hakea juomat sinne Tallinnasta.
Vauva syntyy 6 viikon päästä suunnitellulla sektiolla mutta olen kärsinyt supistuksista ja kivuista jo jonkun aikaa.
Miehen oli tarkoitus lähteä Tallinnaan tällä viikolla mutta ei taida saada ketään kaveriksi.
Myöhemmin ei kuulemma uskalla lähteä että jos joudunkin sitten synnyttämään?? Onko tuo normaalia huolehtivaisuutta vai jotain muuta?
Sanoi että voi viettää varpajaiset myöhemminkin, ettei tarvitse heti viettää kun vauva syntyy mutta minusta tuntuisi oudolta jos varpajaiset olis joskus muutaman viikon päästä vauvan syntymästä?

Mistähän nyt sitten narisen, en tiedä itsekään?! *huoh*

Mun mies ei viettänyt varpajaisia. mieleen tulee kaksi asiaa. Miksei miehet vietä vrpajaisia enne nsynnytystä ,niinkuin baby showerina? Kun siitä isästä on oikeasti aika paljon hyötyä ja iloa jo heti sen synnytyksen jälkeenkin. Mun mies ei olis malttanut poistua sairaalasta ollenkaan.

bee. viinaa saa alkosta. Kun ottaa matkakulut huomioon niin se viron viina ei voi tulla juurikaan halvemmaksi.

Minä haluan että mies saa viettää varpajaiset :) Vietti ensimmäisen lapsenkin synnyttyä. Perhehuone mahdollisuutta meillä ei ole ja sairaalassa ei voi meidän luona siis yötä olla.
Ja tulee sitten heti aamupäivästä uudestaan sairaalalle. Mitään krapulaa tuottavia kännejä ei siis ole viettämässä :)
Tarjoaa vaan kavereille hiukka syötävää ja juotavaa ja juhlistaa siten vauvaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mun mies lähtis halpaa juotavaa hakemaan yhtään mistään, JOS vauva uhkais syntyä jo. Sullaki on järkimies.:)

Kai se on sitten niin :) Minusta vaan ei yhtään itsestä tunnu siltä että syntyisi jo nyt vaikka noita supistuksia jne. onkin ollut. Siksi tuntuu vähän liioitellulta jättää reissu kokonaan väliin. Se olisi kuitenkin vain päivän reissu. Ei yötä laivalla eikä mitään muuta sellaista.

Ei mun mies lähtis halpaa juotavaa hakemaan yhtään mistään, JOS vauva uhkais syntyä jo. Sullaki on järkimies.:)

Ei musta vaan ole mikään "järkimies" jos suunnittelee viimeisillä viikoilla edes lähtevänsä tallinnaan hakemaan VIINAA ja jättää akkansa paksuna kotiin.Vauva voi syntyä ihan milloin vain, ei siihen tarvitse ennen aikaista uhkaa ja varsinkin kun viikkoja ap:lla kasassa jo noinkin paljon.
Kukin kuitenkin tyylillään.

Tuossa kun joku mietti et miksi sitten miehilläpitäisi olla varpajaiset, niin aikanaan mun mies perusteli sen mielestäni aika hyvin sillä että kun on 9 kk passanut ja kiltisti ottanut vastaan milloin minkäkinlaista hormonimyrskyä, niin eikö muka miehet ole ansainneet varpajaisensa..

Sai pitää varpajaisensa ihan rauhassa, kaikkien kolmen kohdalla. :)

Alkuperäinen kirjoittaja ....:

Ei musta vaan ole mikään "järkimies" jos suunnittelee viimeisillä viikoilla edes lähtevänsä tallinnaan hakemaan VIINAA ja jättää akkansa paksuna kotiin.Vauva voi syntyä ihan milloin vain, ei siihen tarvitse ennen aikaista uhkaa ja varsinkin kun viikkoja ap:lla kasassa jo noinkin paljon.

Mä ymmärsin, että ap:n ukko ei lähtis. Ois lähteny, jos raskaus ois menny normaalisti ja kaikki ois ok. Siinä ei ole mitään väärää. Ja kerroin, että ei munkaan ukko lähtis, JOS vauva uhkais jo syntyä.

Mä ymmärsin, että ap:n ukko ei lähtis. Ois lähteny, jos raskaus ois menny normaalisti ja kaikki ois ok. Siinä ei ole mitään väärää. Ja kerroin, että ei munkaan ukko lähtis, JOS vauva uhkais jo syntyä.

Sanoinkin vain oman mielipiteeni, miehelläni ei tulis mieleenikään lähteä mun ollessa viimeisillään ostamaan mitään viinaa ulkomailta, olis merkkejä että syntyis aikaisemmin tai ei ja tuossahan kirjoitinkin että " edes suunnittelee lähtevänsä".Meillä mies ei halunnut mennä edes 20km päähän pikkujouluihin, vaikka la:han oli 2viikkoa, jos jotakin mulle tulis, saatika tallinnaan..Mutta hei, nämä on näitä mielipiteitä.

Joo siis mies olisi tällä viikolla vielä lähtenyt mutta ei kuulemma lähde kun ei tälle viikolle saanut seuralaista ja ensi viikolla ei enää uskalla lähteä.
Eli minä olisin patistanut miestäni lähtemään mutta hän ei itse halua mennä.
Nyt siis varmaan varpajaiset vähän siirtyy.
Minusta tuntuisi väärältä olla kokonaan viettämättä varpajaisia? Kun esikoista on juhlistettu niin eikö olisi väärin toista lasta kohtaan jos hänelle ei myöhemmin olisi mitään kerrottavaa oman syntymänsä juhlistamisesta?
En tiedä, jotenkin tuntuu hankalalta ja yritän tehdä kärpäsistä härkäsiä alvariinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Sanoinkin vain oman mielipiteeni, miehelläni ei tulis mieleenikään lähteä mun ollessa viimeisillään ostamaan mitään viinaa ulkomailta, olis merkkejä että syntyis aikaisemmin tai ei ja tuossahan kirjoitinkin että " edes suunnittelee lähtevänsä".Meillä mies ei halunnut mennä edes 20km päähän pikkujouluihin, vaikka la:han oli 2viikkoa, jos jotakin mulle tulis, saatika tallinnaan..Mutta hei, nämä on näitä mielipiteitä.

Ok. Olet pikkasen outo. Vauvanhan pitäisi syntyä 6 kuuden viikon päästä. Vaikenen ja totean, että meitä on moneksi. Näitä mielipiteitähän nämä...

Voi hyvät hyssykät. ja mä luulin että mä olen vaikea hormonihirviö...
Eiköhän se ole miehes päätettävissä haluaako varpajaisia vai ei. Pitääkö sun saada siitä päättää?
Kait sille lapselle löytyy muutakin kertomista kuin jotkut ryyppyjuhlat!

Ihan oikeasti, relaa nyt. Sulla on ihana mies joka ajattelee sua ja lasta ja sä nariset TUOLLAISESTA asiasta.

Jos huolehtii susta niin ei kai siitäkin pitäisi valittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja no huh:
Voi hyvät hyssykät. ja mä luulin että mä olen vaikea hormonihirviö...
Eiköhän se ole miehes päätettävissä haluaako varpajaisia vai ei. Pitääkö sun saada siitä päättää?
Kait sille lapselle löytyy muutakin kertomista kuin jotkut ryyppyjuhlat!

Ihan oikeasti, relaa nyt. Sulla on ihana mies joka ajattelee sua ja lasta ja sä nariset TUOLLAISESTA asiasta.

Jos huolehtii susta niin ei kai siitäkin pitäisi valittaa...

No enhän minä tästä miehelleni narisekaan. Kyllä hän haluaa vauvan syntymää kavereittensa kanssa juhlistaa. Vaikka ei itse juuri ryyppääkään. Mutta miettii nyt lähinnä tuota reissua että ei varmaan uskalla lähteä.
Itse en ole asiaan ottanut mitään kantaa. Totesin että tuskin se vielä syntyy, jos haluat niin sen kun menet.
En minä pakota varpajaisia viettämään :) Ihan itse on saanut päättää.
Mutta ajattelin että tuntuuko tulevasta tytöstä jossakin vaiheessa ettei hänen syntymäänsä ole tarvinut juhlistaa samalla tavalla kuin ensimmäisen lapsen jos ei varpajaisia ollenkaan vietä?
Kuitenkin tätä lasta useampi vuosi yritetty ja lapsettomuutena tutkittukin eli yhtä rakas ja toivottu on tämäkin prinsessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamiii:
Mutta ajattelin että tuntuuko tulevasta tytöstä jossakin vaiheessa ettei hänen syntymäänsä ole tarvinut juhlistaa samalla tavalla kuin ensimmäisen lapsen jos ei varpajaisia ollenkaan vietä?

No tuskin tuntuu, meillä mitään ei juhlisteta tuolla tavalla, vai eikö meidn lapset sitten olekkaan yhtä rakkaita kun isi ei lähde ryyppäämään kuin niiden joiden isit ryyppää?..huoh..

Just sitähän minä tarkoitin!! Hyvin ymmärretty.

Jos esikoisestakaan ei olisi vietetty niin asia olisi ihan eri.

Miehen valinta kuitenkin, mutta minusta miehellä on täysi oikeus juhlistaa vauvan syntymää kavereiden kanssa jos haluaa. Se ei ole minulta eikä lapsilta pois :) Varpajaiset on tapana täällä päin. Oli ne sitten alkoholipitoiset tai ei. Minun mieheni on tarkoitus tarjota kavereilleen juomaa ja ruokaa vauvan kunniaksi vaikka itse ei paljon otakaan. :) Siinä tuskin mitään väärää?

Joo siis mies olisi tällä viikolla vielä lähtenyt mutta ei kuulemma lähde kun ei tälle viikolle saanut seuralaista ja ensi viikolla ei enää uskalla lähteä.
Eli minä olisin patistanut miestäni lähtemään mutta hän ei itse halua mennä.
Nyt siis varmaan varpajaiset vähän siirtyy.
Minusta tuntuisi väärältä olla kokonaan viettämättä varpajaisia? Kun esikoista on juhlistettu niin eikö olisi väärin toista lasta kohtaan jos hänelle ei myöhemmin olisi mitään kerrottavaa oman syntymänsä juhlistamisesta?
En tiedä, jotenkin tuntuu hankalalta ja yritän tehdä kärpäsistä härkäsiä alvariinsa.

no tuskin tuntuu,mun mielestä ei muutenkaan lapsiin liittyviin juhliin kuulu alkoholi.toinen on ristiäiset,en oo ikään tajunnu ku jotku lähtee sillonki ryyppään,et mikä idea...

Just sitähän minä tarkoitin!! Hyvin ymmärretty.

Jos esikoisestakaan ei olisi vietetty niin asia olisi ihan eri.

Miehen valinta kuitenkin, mutta minusta miehellä on täysi oikeus juhlistaa vauvan syntymää kavereiden kanssa jos haluaa. Se ei ole minulta eikä lapsilta pois :) Varpajaiset on tapana täällä päin. Oli ne sitten alkoholipitoiset tai ei. Minun mieheni on tarkoitus tarjota kavereilleen juomaa ja ruokaa vauvan kunniaksi vaikka itse ei paljon otakaan. :) Siinä tuskin mitään väärää?

En mä kyllä tainnut missään kohtaa kirjoittaa että mun miehelläni ei olisi oikeutta pitää varpajaisia, ei vaan ole mieheni tapaista vetää kännejä lapsen syntymän vuoksi.

Meillä ei ristiäisissä juoda alkoholia :) Ja mies juo vuodessa ehkä kolme lonkeroa joten en voi häntä alkoholin käytöstäkään syyttää.
Ja kuten olen jo monta kertaa maininnut niin miehelläni ei ole aikomusta vetää kännejä :) Varmaan se maljan kohottaa vauvan kunniaksi ja se on siinä, haluaa kuitenkin aamupäivästä tulla jo sairaalaan meidän luo. Eli kännejä hän ei vauvan kunniaksi juo :)