Miehen ongelmat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ninni84__
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Ninni84__

Vieras
Pitkän harkinnan jälkeen annoin hälle vielä mahdollisuuden..Erottu on jo viime vuoden puolella, sain km rv13+2 ja olin niin masentunut ja kyllästynyt että ukko pihalle ja noooh, ukko joi,joi ja joi,, kokeili pilveä ym..
nyt tiedän että hää haluais muuttua, tai eihän koskaan voi olla täysin varma, mutta niin ainankin sanoo, ja enhän mä mitään menetä jos kokeillaan..

onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja mihin tuon ukon nyt pitäis mennä aa-kerhoon, vai mistä sen pitäisi hakea apua itelleen?

ja hei pliis, en halua sellasii viestejä että heitä ukko mäkeen, ei sillä mitään tee, ei ne koskaan muutu... vaikka en itsekkään 100% luota että muuttuu, mutta ainahan saa toivoa ja yrittää, vai mitä?
Hää osaa olla ihana ihminen, oli esikoiselleni niin hyvä "isä", kunnes tuli km ja sen seurauksena muut vaikeudet..olisi silloin pitänyt puhua, eikä ahdistuneena erota... :(

Mun kokemuksen mukaan aa- kerhosta ei juuri ole hyötyä ollut kenellekään läheiselle: toistaiseksi parhaaksi koettu keino on ollut noin vuoden mittainen hoitojakso kaukana tästä oikeasti elämästä, ja kotiuttamisen jälkeen jatkuva ryhmäterapia, vertaistuki jne vaikka sitten koko loppuelämän, jos tarve vaatii.

No, ehkä kannattaisi aloittaa nyt ensin alkuun ihan vaikka terveyskeskuslääkärin jutuilta, eiköhän osaisi neuvoa mihin mennä, ja mitä tehdä.

mun mies on ex huumeidenkäyttäjä, riippuvuus suuntautui sitten alkoholiin. meillä ollu kans kaameet ongelmat ja tappelut asioitten tiimoilta. annoin tosiaa vuodenvaihteessa sille viimosen mahiksen valita huumeiden ja minun väliltä, valitsi tosiaan minut, mut sitten tuli alkoholi kuvioihin aika vahvasti. hänen olisi täytynyt hakeutua hoitoon silloin, että olis tältä vältytty.
Itse olen nyt oppinut että en ota hänen ongelmiaan itteeni. koska jokaisella meistä on ongelmamme ja taistot taisteltavina. olen päättänyt että voin elää hänen kanssaan vaikka hän on päihderiippuvainen, mutta vain jos hän hakee siihen apua. en aio elää hänen kanssaan jos hän ei aio asioille mitään tehdä.
luottamusta ei oo noitten suhteen. piinasin häntä pitkään vanhoista virheistä, kunnes erään tilanteen kautta osasin antaa menneiden olla. helpotti minuakin kummasti. luottamus tulee jos toinen on luottamuksen arvoinen. alkkiksilla ei riitä että on vuoden tai kaks ilman ni ansaittis luottoo, se vaatii paaljon enemmän aikaa.
sori jos epämäärästä tekstii, on kiirus töihin, mut halusin kirjoittaa, sillä kun itse kärsin näistä asioista, olisin niin kovasti kaivannut ihmiseltä ymmärrystä joka on käynyt samoja asioita läpi.

mites se antabus(ei hajuakaan miten kirjoitetaan), joskus eräs sukulaiseni sai sen avulla lopetettua juomisen.. mutta miten se toimii ja miten sen kuurin saa niin ei mitään hajua... :(

Voisittehan mennä yhdessä pariterapiaan ja siellä kysyä neuvoa.Ikinä ei häviä jos kokeilee ja toivon teille kaikkee hyvää!toivottavasti saatta taas suuhteenne toimimaan! :hug:

Antabuskuurin saa lääkäriltä. Toimii siten että kerran päivässä otetaan antabus-tabletti suun kautta. Aiheuttaa nautittuna alkoholin kanssa yhteisreaktion, joka aiheuttaa huonoa oloa, oksentelua jne. Mutta koska antabuksen ottaminen on täysin itsestä kiinni, niin yleensä alkkikset jättää sen ottamatta siinä vaiheessa kun viinanhimot iskee.. Eli ei suurtakaan hyötyä.

niin, ja rankkaa on yrittää luottaa toisen sanoihin kun on niin monesti valehdellut. mutta tässä on alkanut tuntemaan toisen niin hyvin että kyl tietää millon yrittää kusettaa 6-0.
sitä kun vaan rakastaa toista niin paljon. hyväksyn hänet, mutta en kaikkia hänen tekojaan.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
mun mies on ex huumeidenkäyttäjä, riippuvuus suuntautui sitten alkoholiin. meillä ollu kans kaameet ongelmat ja tappelut asioitten tiimoilta. annoin tosiaa vuodenvaihteessa sille viimosen mahiksen valita huumeiden ja minun väliltä, valitsi tosiaan minut, mut sitten tuli alkoholi kuvioihin aika vahvasti. hänen olisi täytynyt hakeutua hoitoon silloin, että olis tältä vältytty.
Itse olen nyt oppinut että en ota hänen ongelmiaan itteeni. koska jokaisella meistä on ongelmamme ja taistot taisteltavina. olen päättänyt että voin elää hänen kanssaan vaikka hän on päihderiippuvainen, mutta vain jos hän hakee siihen apua. en aio elää hänen kanssaan jos hän ei aio asioille mitään tehdä.
luottamusta ei oo noitten suhteen. piinasin häntä pitkään vanhoista virheistä, kunnes erään tilanteen kautta osasin antaa menneiden olla. helpotti minuakin kummasti. luottamus tulee jos toinen on luottamuksen arvoinen. alkkiksilla ei riitä että on vuoden tai kaks ilman ni ansaittis luottoo, se vaatii paaljon enemmän aikaa.
sori jos epämäärästä tekstii, on kiirus töihin, mut halusin kirjoittaa, sillä kun itse kärsin näistä asioista, olisin niin kovasti kaivannut ihmiseltä ymmärrystä joka on käynyt samoja asioita läpi.

onko pystynyt siis olemaan irti aineista, vaikka juo?
mäkin totesin että pystyn elämään hänen kanssaan, vaikka kuin juo, kunhan yrittää auttaa itteään, ja eri katon alla, ettei mun esikoisen tartte sitä nähä rapulassa...

meillä on aina mennyt tosi hyvin, ainut mikä sotkenut niin alkoholi.. ja mitä eron aikana oli jotain käytelly..
niin ei tekis mieli helpolla luovuttaa jos saan sen elämäni miehen vaivan näöllä raittiiks :) tukena haluun olla ja auttaa itekkin sen minkä vaan pystyn...

Alkuperäinen kirjoittaja Kysyn:
Miten te voitte kasvattaa lapsianne sellaisen ihmisen lähellä, joka käyttää huumeita??

Mulla on kyllä lapsi, joka ei ole tämän miehen.. Ja meillä oma koti lapsen kanssa.. Ja mies on kokeillut meidän eron aikana, ei siis ole mikään narkki..
Ja jos toine todella haluaa ongelmistaan eroon niin miksi mun pitäisi hylätä hänet, kotiini ei kyllä tule asumaan, pitkääään aikaan, rauhallisesti edetään..

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Antabuskuurin saa lääkäriltä. Toimii siten että kerran päivässä otetaan antabus-tabletti suun kautta. Aiheuttaa nautittuna alkoholin kanssa yhteisreaktion, joka aiheuttaa huonoa oloa, oksentelua jne. Mutta koska antabuksen ottaminen on täysin itsestä kiinni, niin yleensä alkkikset jättää sen ottamatta siinä vaiheessa kun viinanhimot iskee.. Eli ei suurtakaan hyötyä.

eikös ole myös joku kapseli systeemi?

Alkuperäinen kirjoittaja Ninni84__:

mäkin totesin että pystyn elämään hänen kanssaan, vaikka kuin juo, kunhan yrittää auttaa itteään, ja eri katon alla, ettei mun esikoisen tartte sitä nähä rapulassa...

meillä on aina mennyt tosi hyvin, ainut mikä sotkenut niin alkoholi.. ja mitä eron aikana oli jotain käytelly..
niin ei tekis mieli helpolla luovuttaa jos saan sen elämäni miehen vaivan näöllä raittiiks :) tukena haluun olla ja auttaa itekkin sen minkä vaan pystyn...

on pystynyt, koska on jättänyt vanhat kaverit. olen vähän niinku pakottanut. sillon ku oli vanhojen kavereiden kaa ryyppäämässä ni kaverit tottakai tarjos pirii ja essoi, nii että mieheni sitten ratkes. hän oli vuoden käyttämättä mitään silloin ku tavattiin, mulle oli rankka paikka ku yhtäkkiä hällä alko mennä lujaa. tuli huumeet ja viina. miestä ei kuulu eikä näy, tulee hakattuna kotii, soittaa aamulla putkasta. en haluis ees pahimman viholliseni käyvän näitä tuskia läpi mitä mä oon käyny.
mut joo, ei kamaan oo koskenu, mut nyt jouonu senkin edestä. ei oo ollu päivääkään ilman alkoo, paitti eilen ku oli krapulassa ja tänään tähän asti on ollu ilman. puolitoista viikkoo sit mieheltä katkes hammas kännipäissää ja vannotti niin ettei enää juo, mut jo seuraavana päivänä asia oli unohtunu. eikä siis aina oo kännissä. vaan pakko saada ees se yksi tai kaksi kaljaa joka hemmetin päivä.
meil ei lapsii tosiaa oo. mut asutaa yhessä.

sen kerron että sä et voi tehdä mitään muuta ku ilmaista sun mielipiteen asiasta. sun mies tekee sen työn jos haluaa.

meil kans alko ja huumeet on ne asiat mistä riidellää. muuten kaikki ihanasti..

on pystynyt, koska on jättänyt vanhat kaverit. olen vähän niinku pakottanut. sillon ku oli vanhojen kavereiden kaa ryyppäämässä ni kaverit tottakai tarjos pirii ja essoi, nii että mieheni sitten ratkes. hän oli vuoden käyttämättä mitään silloin ku tavattiin, mulle oli rankka paikka ku yhtäkkiä hällä alko mennä lujaa. tuli huumeet ja viina. miestä ei kuulu eikä näy, tulee hakattuna kotii, soittaa aamulla putkasta. en haluis ees pahimman viholliseni käyvän näitä tuskia läpi mitä mä oon käyny.
mut joo, ei kamaan oo koskenu, mut nyt jouonu senkin edestä. ei oo ollu päivääkään ilman alkoo, paitti eilen ku oli krapulassa ja tänään tähän asti on ollu ilman. puolitoista viikkoo sit mieheltä katkes hammas kännipäissää ja vannotti niin ettei enää juo, mut jo seuraavana päivänä asia oli unohtunu. eikä siis aina oo kännissä. vaan pakko saada ees se yksi tai kaksi kaljaa joka hemmetin päivä.
meil ei lapsii tosiaa oo. mut asutaa yhessä.

sen kerron että sä et voi tehdä mitään muuta ku ilmaista sun mielipiteen asiasta. sun mies tekee sen työn jos haluaa.

meil kans alko ja huumeet on ne asiat mistä riidellää. muuten kaikki ihanasti..[/quote]

meil ei onneks tää ukko juo ko muutaman pvän viikossa..tai no jos rahaa olis vvitusti ni asia ois ehkä eri..
tääkin herra ratkeis ihan varmasti jos olis ilmaan mua juomassa, juuri niiden vanhojen hörhö kavereiden kanssa..
töissä kun tuo oli yhes vaihees ni otti kyl sen pari sauna kaljaa, mikä miust ei ollu yhtää huono, mut ei yhtään edes halunnu lähtee kännäämään, jostai ko se sais töitä/kurssille ja vaik joku harrastus niin OLETTAISIN et ei silleen tee mieli lähtee, sanoo itekkin et tahtois jotain tekemistä..mut toivottavasti ei jää vaan puheeks.. ei tahtois taas pettyy..

Minun mieheni juo usein. Kun oli perheesse muita ongelmia ja kriisi alkoi juominen lisääntyä. Juo usein viikonloppuisin ja salaa. En pysty suunnittelemaan mitään kivaa koskaan illaksi koska tiedän hänen juovan taas iltaisin. Juo oikeastaan joka päivä muutamia kaljoja. Itse asiassa en edes ole perillä minkä verran juo, koska tekee niin että tuo jääkaappiin esim. yhden siiderin ja juo loput juomat salaa jossain ulkona tms. piharakennuksessa.
Tätä on jatkujut jo niin kauan, että tuskin koskaan lopettaa. Tiedän meidän eroavan joku päivä.
Alkoholistin tapaan syyttää minua juomisestaan "koska olit/olet sellainen".. Tai Koska teit/teet niin".. tai Ei sua pitäisi haitata pari". Juominen ei koskaan jää pariin, koska usein sammuu sohvalle, väittää ruenneensa nukkumaan. Nukkumaan ei varmaan kukaan rupea ulko-ovet auki, valot joka paikassa päällä jne.

Tilanne ahdistaa säännöllisen epäsäännöllisesti. Olen puhunut joskus ongelmasta vanhemmilleni, hekin ovat syyllistäneet minua tai vähätelleet ongelmaa. Naurua yms. Joskus ajattelen tappavani jopa miehen ja toivon hänelle kuolemaa ajoittain. En tiedä mikä saa meidän pysymään parisuhteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Alkkiksen tytär:

On kapseli ja toi tablettikin on sellainen, että sen teho säilyy kyllä monta päivää, ettei ihan spontaanisti pysty alkaa juomaan kuitenkaan.

Ei enää nykyään. Ei ollut kuulema kovinkaan tehokas.

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:

On kapseli ja toi tablettikin on sellainen, että sen teho säilyy kyllä monta päivää, ettei ihan spontaanisti pysty alkaa juomaan kuitenkaan.

Olen päihdeosastolla töissä, ja ihan osastonlääkäri on sanonut että kapselit ovat tehottomia ja ne ovat jäämässä kokonaan historiaan. Nykyään määrätään vain suun kautta otettavaa Antabusta. Ja kyllä nämä kunnon alkoholistit todellakin jättävät antabuksensa ottamatta kun alkaa viinahammasta kolottamaan -ja sen jälkeen jatkavat juomistaan kunnes ovat taas valmiita katkolle..

siis no joo... mun mies on töissä ja silloin tällöin käy salilla ja heittää frisbeegolffii. Mutta mitä tahansä hän tekeekin niin tarvii kaljaa. joka vitun päivä. ite en ees juo yhtää. olen lopettanut kokonaan, koska olen alkanut halveksimaan tätä ihmisten kummallista tarvetta olla päihtuneessä tilassa.
jos miehes on oikeesti ALKOHOLISTI niin siihen ei mikään aktiviteettien lisääminen auta. jos hän jotain tarvii, ni sitä on saatava.
ja mun näkemyksen mukaan parikertaa viikossa juominen on "normaalia" nuoren käytöstä. en tiiä minkä ikäsii ootte, mut kumminkii. suurin osa mun kavereistakin juo pe ja la ihan surutta, mutta ei se niistä alkkiksii viel tee..

Voi voi. Omalla kokemuksella voin kertoa sulle, et ei tuu onnistuun! Siinä sitten rakennat parisuhdetta kahteen kotiin narkkari-alkkiksen kans. Onnea valitsemallasi tiellä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Voi voi. Omalla kokemuksella voin kertoa sulle, et ei tuu onnistuun! Siinä sitten rakennat parisuhdetta kahteen kotiin narkkari-alkkiksen kans. Onnea valitsemallasi tiellä!

Kerrotko että millä perusteella sanot miestäni narkkariks, sanoinhan KOKEILUISTA...okei, pelkoni on että retkahtaa, juuri niiden vanhojen kavereiden ansiosta, siis mies KOKEILI aineita kun emme olleet yhdessä, mutta en ole mikään huume asiantuntija etten sitten tiedä, kuinka hyvin niihin koukkuun jää.. Ja alkoholista... meidän eron aikana joi helvetisti, mutta nyt ei ole 3vko:n aikana kuin muutaman kerran ja ei ollut mitenkään perseet olalle tyylillä käytiin vaan tuulettumassa..
Suurin ongelma tässä on se että mies sanoo kyllä tuon ryyppäämisen lopettavan , mutta pari kaljaa silloin tällöin tai perseet olalle tyylin "tuskin edes kerran kuussa", mutta mun mielestä sen pitäis lopettaa kokonaan.. ei kaljan kaljaa.. jos kerta kalja on hyvää niin alkoholitonta..
ei helvetti, toisaalt mun pääs on pien ajatus..lähe akka nyt jo vittuun.. mutta, kun tietää et on joskus mennyt hyvin, ja retkahteli vain eron aikana..

Yhteistyössä