Miehen perhe on painajainen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neuvoton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neuvoton"

Vieras
Olemme mieheni kanssa olleet yhdessä reilut 6 vuotta, meillä on kaksi lasta (esikoinen kohta 3v ja nuorempi kohta 4kk). Mieheni sisko on nuorimmaiseni kummitäti. Ongelmani on seuraava: mieheni sisko ei puhu minulle suoraan, vaan kaikki kulkee lasten kautta tyyliin "pitäisikö vaippa vaihtaa?", "onko pikkuisella nälkä?", vaikka seison ihan siinä nenän edessä. Meillä on n. 10 vuoden ikäero, mutten usko että se on syynä (olen 24v, hän 35). Koko yhdessäolo aikanamme mieheni sisko on sanonut minulle suoraan ehkä 10 sanaa. Mitä pitäis tehdä? Rasittavaa tällainen lapsellinen käytös.

Toinen ongelmani on anoppi. Lyhyesti: Lapsensa eivät ole hänen kanssaan missään tekemisissä ja hän kaataa kaiken siitä johtuvan pahan olonsa minun niskaani, ikään kuin minun pitäisi asialle tehdä jotain. Ei sillä, olen kyllä yrittänyt, mutta siitä ei tullut mitään.

1. Anna kummitädin puhua lapsille.
2. Sano miehellesi, että joko alkaa olemaan äitinsä kanssa tekemisissä tai sitten ainakin sanoo asiasta äidilleen itse. Sun ei kuulu olla anopin ja miehesi välisiä sotkuja selvittelemässä tai kuuntelemassa...hoitakoot aikuiset ihmiset itse omat asiansa.

Pyysin miestäni selvittämään asiat äitinsä kanssa esikoisen syntymän aikoihin, mut siitä seuras 3 maailmansota minun ja mieheni välille, että enpä taida uudestaan viitsiä... Anopillekin olen sanonut etten halua ottaa kantaa, mutta kuuroille korville menee.

[QUOTE="Neuvoton";22247857]Pyysin miestäni selvittämään asiat äitinsä kanssa esikoisen syntymän aikoihin, mut siitä seuras 3 maailmansota minun ja mieheni välille, että enpä taida uudestaan viitsiä... Anopillekin olen sanonut etten halua ottaa kantaa, mutta kuuroille korville menee.[/QUOTE]
Voisitko seuraavalla kerralla, kun anoppi alkaa kipata asiaa sun niskaasi, kehoittaa anoppia puhumaan poikansa kanssa? Sanot vaikka, että sinä et pysty asiaan vaikuttamaan.

Kannattaa avata omakin suu ja opetella myös suoraa kommunikointia. Anoppi puhuu sinun kauttasi miehellesi, kummitäti puhuu lapsen kautta ja sinun tyylisi on olla kokonaan hiljaa ja kärsiä. Sellaisia ihmiset ovat. Epätäydellisiä jokainen omalla tavallaan. Vain itseään voi muuttaa.